LOGOWANIE
Notowania
Hurtowe ceny paliw
Ceny na stacjach paliw
Ceny w Europie
Indeksy paliwowe
Pomocne informacje
Notowania LPG
BIOnotowania
Butle LPG 11kg
Oleje opałowe
Wiadomości
Rozwiń menu
Z kraju
Ze świata
Biopaliwa
Rynek LPG
Elektromobilność
Komentarze
Centrum prasowe
Ogłoszenia
e-petrol.pl TV
Prognozy
Rozwiń menu
Prognozy cen hurtowych
Prognozy NWE ARA
Sekcja prawna
Rozwiń menu
Akcyza i VAT
Składy akcyzowe
Koncesje
Jakość i normy paliw
Ochrona środowiska
Prawo energetyczne
Transport paliw
Zapasy obowiązkowe
Opłata paliwowa i emisyjna
Działalność gospodarcza
Warunki techniczne
Zamówienia publiczne
Pytania i odpowiedzi
Nasze usługi
Serwisy informacyjne
Analizy niestandardowe
Notowania biopaliw
Biuletyn Informacyjny "Tydzień na Rynku Paliw"
Codzienny komentarz do rynku ropy i paliw
Notowania butli LPG 11kg
Notowania i raporty cenowe
Notowania gazu LPG
Notowania oleje opałowe
Prognozy cen paliw
Prognoza NWE ARA
Sekcja prawna
Średnie ceny detaliczne paliw
Upusty na bazach
Codzienne wiadomości
Gieła Paliw
Tabela ofert
Opis działania
Pomoc
Rejestracja
Serwis giełdowy SMS
Reklama
Partner raportu rocznego "Polski Rynek Paliw"
Reklama w raporcie rocznym "Polski Rynek Paliw"
Reklama w kwartalniku "Na Stacji Paliw"
Reklama na portalu e-petrol.pl
Artykuł na portalu e-petrol.pl
Reklama w newsletterze "Wiadomości e-petrol.pl"
Mailing reklamowy
Reklama i sponsoring w ramach spotkania branżowego
Dodatkowe usługi
Zamów publikację oferty pracy
Emisja ogłoszenia
Consulting
Spotkania Paliwowe
Raport - Polski Rynek Paliw
Notowania »
Hurtowe ceny paliw
Ceny na stacjach paliw
Ceny w Europie
Indeksy paliwowe
Pomocne informacje
Strona główna
›
Notowania
›
Pomocne informacje
›
Incoterms 2010
› DAT
DAT
DAT - Delivered at Terminal
Dostarczony do terminalu
Zastosowanie: we wszystkich gałęziach transportu
Metoda transportu
Wszystkie gałęzie transportu
Przekazanie ładunku
uzgodniony terminal
Deklaracja celna - eksport
Sprzedający
Dostarczenie do portu eksportu
Sprzedający
Rozładunek w porcie eksportu
Sprzedający
Załadunek w porcie eksportu
Sprzedający
Transport do miejsca docelowego
Sprzedający
Rozładunek w porcie importu
Sprzedający
Załadunek w porcie importu
Sprzedający
Dostawa do miejsca przeznaczenia
Sprzedający
Ubezpieczenie
Sprzedający
Deklaracja celna - import
Kupujący
Opłaty importowe
Kupujący
W INCOTERMS 2010 DAT zastąpił incoterm DEQ. W skrócie gwarantuje on dostarczenie do terminalu. Sprzedający jest odpowiedzialny za dostarczenie towaru do określonego terminalu i jego rozładunek. Między DAP i DAT główna różnica polega na tym, że sprzedający musi wyładować towar ze środka transportu i przekazać do dyspozycji kupującego.
Koszty
Sprzedający ponosi:
koszty odprawy eksportowej,
koszty ubezpieczenia;
koszty frachtu niezbędne do doprowadzenia towaru do wskazanego miejsca przeznaczenia;
koszty związane z rozładowaniem towarów w terminalu w miejscu przeznaczenia, w tym przestoju lub zatrzymania (jeśli są).
Zobowiązanie sprzedawcy do dostarczenia towaru jest spełnione, gdy towary przekazane są do dyspozycji kupującego, w terminalu – porcie lub miejscu przeznaczenia. Koszt odprawa towarów do przywozu i innych formalności, takich jak cła, podatki i inne opłaty dotyczące przywozu pokrywa kupujący. Strony umowy sprzedaży w ramach DAT, powinny uzgodnić terminal i jeśli to możliwe, wyraźnie określić punkt dostaw w uzgodnionym terminalu.
Ryzyko
Ryzyko utraty lub uszkodzenia towaru, jak również dodatkowych kosztów występujących od terminala przechodzą ze sprzedającego na kupującego.
FAS
FOB
CFR
CIF
EXW
FCA
CPT
CIP
DAT
DAP
DDP