Zasady wystawienia i przesyłania faktur w formie elektronicznej przez Information Market S.A.
- Firma Information Market S.A. może przesyłać, w tym udostępniać, faktury VAT, w tym ich korekty i duplikaty, z tytułu świadczonych usług w formie elektronicznej na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2010 r. Nr 249, poz. 1661), zwanego dalej „Rozporządzeniem”.
- Firma Information Market S.A. zgodnie z przepisami Rozporządzenia gwarantuje autentyczność pochodzenia i integralność treści przesyłanych, w tym udostępnianych, faktur VAT w formie elektronicznej. Klient nie musi posiadać podpisu elektronicznego, aby korzystać z faktur w formie elektronicznej wystawianych przez Information Market S.A.
- Podstawowym warunkiem zawartym w rozporządzeniu, które pozwala na przesyłanie, w tym udostępnianie, faktur VAT w formie elektronicznej, jest uzyskanie pisemnej Akceptacji Klienta. Akceptacja powinna zawierać dane pozwalające zidentyfikować Klienta oraz zostać poświadczona podpisem (podpisami) osób reprezentujących Klienta.
- Klient przesyła do Information Market S.A. prawidłowo wypełniony i podpisany formularz Akceptacji na jeden z poniższych
sposobów:
- listem na adres siedziby Information Market S.A., ul. Stacyjna 1/51, 53-613 Wrocław,
- e-mailem na adres: efaktura@e-petrol.pl,
- fax na nr +48 71 787 69 96.
- Formatem faktury w formie elektronicznej jest plik PDF (Portable Document Format).
- Akceptacja Klienta nie wyłącza prawa Information Market S.A. do wystawiania i przesyłania faktur w formie papierowej, w szczególności w przypadku, gdy przeszkody formalne lub techniczne uniemożliwiają wystawienie czy przesłanie ich w formie elektronicznej.
- Klient jest zobowiązany do przechowywania faktur w formie elektronicznej w sposób określony w Rozporządzeniu.
- Każda faktura w formie elektronicznej będzie dostarczona za pośrednictwem poczty elektronicznej z adresu efaktura@e-petrol.pl na wskazany przez Klienta w formularzu Akceptacji adres poczty elektronicznej.
- Klient jest uprawniony do wycofania Akceptacji na przesyłanie, w tym udostępnianie, faktury VAT w formie elektronicznej zgodnie z Rozporządzeniem poprzez złożenie przez Klienta pisemnego oświadczenia wg formularza wskazanego przez Information Market S.A. Od dnia następującego po dniu otrzymania od Klienta oświadczenia o wycofaniu Akceptacji, Information Market S.A. traci prawo do wystawiania i przesyłania Klientowi faktur w formie elektronicznej, nie później jednak niż w ciągu 30 dni liczonych od dnia otrzymania wycofania Akceptacji.
- W przypadku podania przez Klienta błędnych danych dotyczących adresu e-mail lub w przypadku braku powiadomienia Information Market S.A. o zmianie tych danych, wszelkie e-maile kierowane do Klienta są uważane za prawidłowo doręczone i wywołują wszelkie skutki prawne.
- Wszelkie wzory dokumentów związanych z fakturami w formie elektronicznej (akceptacja, wycofanie akceptacji, zmiana adresu e-mail) dostępne są na stronie internetowej www.e-petrol.pl/o-firmie/efaktury.
Załączniki: