MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Popyt na ropę w Norwegii nie spadł

Okazuje się, że rekordowy 90 proc. udział pojazdów elektrycznych w ogólnej sprzedaży nowych samochodów w Norwegii pozostał bez wpływu na popyt na ropę w kraju.

Według Norweskiej Administracji Dróg Publicznych i Norweskiej Federacji Drogowej (OFV) w ubiegłym roku  82,4 proc. wszystkich nowych samochodów osobowych sprzedanych w Norwegii było w pełni elektrycznych, w porównaniu z 79,3 proc. w 2022 r.

Udział ten wzrósł w tym roku do ponad 90 proc., ale wpływ na popyt na ropę w Norwegii „był znikomy”, stwierdził bank UBS w notatce opublikowanej w tym tygodniu przez Investing.com.

Norwegia stała się potęgą pojazdów elektrycznych, także dzięki „hojnym zachętom finansowym”, które zostały częściowo sfinansowane przez Rządowy Fundusz Emerytalny Global, największy na świecie państwowy fundusz majątkowy, który zgromadził swój majątek na sprzedaży ropy i gazu, zauważył bank.

Według UBS Norwegowie, podobnie jak inni konsumenci, są zaniepokojeni zasięgiem pojazdów i wielu z nich wybiera pojazdy hybrydowe lub pojazdy napędzane benzyną, aby pokonywać dłuższe dystanse.  

Popyt na paliwo drogowe w Norwegii utrzymuje się na stosunkowo stabilnym poziomie nawet przy gwałtownie rosnącym popularności pojazdów elektrycznych, co rodzi pytania, czy pojazdy elektryczne rzeczywiście mają istotny wpływ na sprzedaż oleju napędowego i benzyny,  stwierdziła  w ubiegłym roku Rystad Energy.

Według UBS brak zauważalnego spadku popytu na ropę w kraju, w którym pojazdy elektryczne stanowią 90 proc. całej sprzedaży nowych samochodów, jest przestrogą dla tych, którzy przewidują natychmiastowy spadek popytu na ropę w związku z rosnącą sprzedażą pojazdów elektrycznych, dlatego bank nadal przewiduje, że w nadchodzących latach popyt na ropę wzrośnie, następnie osiągnie stabilny poziom i zacznie stopniowo spadać w ciągu następnej dekady.  
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Equinor rozważa zmniejszenie udziałów w brytyjskim polu naftowym Rosebank

Equinor rozważa zmniejszenie udziałów w brytyjskim polu naftowym Rosebank

Norweski gigant energetyczny Equinor nadal aktywnie rozważa redukcję swojego 80-procentowego udziału w brytyjskim polu naftowym Rosebank - powiedział agencji Reutera dyrektor finansowy firmy Torgrim Reitan.

Arabia Saudyjska kupuje olej opałowy z Kuwejtu

Arabia Saudyjska kupuje olej opałowy z Kuwejtu

W lipcu 2024 roku Arabia Saudyjska, , po raz pierwszy od ponad dwóch lat, podjęła decyzję o imporcie oleju opałowego z Kuwejtu.

Złota era dla europejskich rafinerii dobiega końca

Złota era dla europejskich rafinerii dobiega końca

Europejscy giganci rafineryjni TotalEnergies i Neste, ostrzegli w czwartek przed dalszym spadkiem marż w związku z malejącym popytem na paliwa, co zwiastuje koniec krótkiej ery rekordowych zysków, które nastąpiły po rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Rynek ropy naftowej w USA po wyborach

Rynek ropy naftowej w USA po wyborach

Goldman Sachs przewiduje, że przyszły prezydent Stanów Zjednoczonych będzie miał bardzo ograniczone możliwości zwiększenia krajowej produkcji ropy naftowej w 2025 roku.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.