Paliwa premium Shell
V-Power w cenie paliw podstawowych! | Witamy w Shell

Na budowę fabryki polskich samochodów elektrycznych potrzeba 2 mld zł

Budowa fabryki polskich samochodów elektrycznych ma kosztować 2 mld zł - powiedział PAP prezes ElectroMobility Poland (EMP) Piotr Zaremba. Dodał, że budowa zakładu ma trwać 2-3 lata. Pod uwagę branych jest 17 lokalizacji.

Na przełomie 2022 i 2023 roku ruszymy z masową produkcją polskich samochodów elektrycznych - zapowiedział prezes EMP. Początkowo z taśm zjedzie 100 tys. aut rocznie, docelowo produkcja wyniesie 200 tys. modeli w kilku segmentach. Na razie nie wiadomo gdzie powstanie nowy zakład, na liście jest 17 lokalizacji.  

Więcej w kategorii

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Na polskim rynku szybkiego ładowania samochodów elektrycznych trwa wyścig o pozycję lidera. W „Pulsie Biznesu” czytamy, że portugalski Powerdot, który jeszcze niedawno był trzeci, dziś goni GreenWaya i zapowiada dalszą ekspansję.

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Jak wynika z „Barometru Flotowego 2025” przygotowanego przez Arval Mobility Observatory, udział samochodów elektrycznych we flotach przedsiębiorstw zmniejszył się z 18 do 12 procent w ciągu roku. „Rzeczpospolita” wyjaśnia, że główne powody tej sytuacji to wysokie ceny zakupu aut elektrycznych oraz niewystarczająca dostępność

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Program ma na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez wspieranie inwestycji obniżających zużycie paliw emisyjnych w

Auta elektryczne mogą zdominować rynek do 2030 roku

Auta elektryczne mogą zdominować rynek do 2030 roku

Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) wynika, że udział samochodów elektrycznych w globalnym rynku motoryzacyjnym może przekroczyć 40 proc. już w 2030 roku. Tylko w 2024 roku sprzedano na świecie 17 mln pojazdów elektrycznych, co stanowiło ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży nowych aut.