MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Sprzedaż chińskich samochodów elektrycznych w Europie wzrosła o 23 proc. w ciągu pierwszych czterech miesięcy roku pomimo kroków podejmowanych przez Unię Europejską, mających na celu ochronę lokalnych producentów.

W okresie od stycznia do kwietnia tego roku w Europie oraz w Wielkiej Brytanii, zarejestrowano około 119 300 samochodów elektrycznych – podaje „Financial Times”, powołując się na dane Schmidt Automotive Research. Ponad połowę z nich, czyli 54 proc., stanowiły pojazdy marek zachodnioeuropejskich, a także Tesle i pojazdy elektryczne marek japońskich. Resztę stanowiły chińskie marki pojazdów elektrycznych.

Gwałtowny wzrost eksportu chińskich pojazdów elektrycznych do Europy wzbudził obawy władz lokalnych o konkurencyjność lokalnych producentów samochodów, którzy jeszcze nie wymyślili, jak sprawić, by ich pojazdy elektryczne były niezawodne i tanie.

Aby zapobiec niekorzystnym skutkom chińskiego importu, Bruksela wszczęła dochodzenie w sprawie chińskiej branży pojazdów elektrycznych w oparciu o zarzuty nieuczciwych subsydiów.

Wyniki dochodzenia, które ma zakończyć się jesienią 2024 r., pozwolą ustalić i zdecydować czy w interesie UE leży zaradzenie skutkom nieuczciwych praktyk handlowych stwierdzonych w drodze nałożenia dodatkowych ceł na przywóz pojazdów elektrycznych z Chin.

UE rozważa nałożenie 20 proc. podatku na chińskie pojazdy elektryczne, co kosztowałoby Chiny utratę sprzedaży o prawie 4 mld USD. Będzie to jednak kosztować także europejskich nabywców pojazdów elektrycznych, ostrzegł pod koniec maja Kiloński Instytut Gospodarki Światowej. Obecnie cło importowe na chińskie pojazdy elektryczne wynosi 10 proc.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Hamulce polskiej elektromobilności

Hamulce polskiej elektromobilności

Zgodnie z planami za sześć lat po polskich drogach ma poruszać się 1,5 mln aut na prąd, ale ich realizacja wcale nie jest taka pewna. Największą przeszkodą w drodze do popularyzacji aut elektrycznych jest wolne tempo rozwoju polskiej infrastruktury ładowania aut elektrycznych.

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

O planach związanych z budową infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych informowały w ostatnich dniach m.in. Energa Obrót, Polenergia czy spółka Eleport, która będzie współpracować z siecią handlową Carrefour.

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Komitet Inwestycyjny Funduszu Modernizacyjnego (FM) zaakceptował kolejną, siódmą transzę finansowania programów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.