MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Kończą się dotacje w programie ‘’Mój elektryk’’

Liczba samochodów elektrycznych ma wzrosnąć z 127,9 tys. w 2024 roku do blisko 1 mln 504 tys. w 2030 roku, prognozuje resort klimatu i środowiska.

Tymczasem pula środków przeznaczonych na dofinansowanie zakupu aut elektrycznych w leasingu oraz wynajmie jest na wyczerpaniu – podał Carsmile w informacji prasowej.

Z danych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wynika, że z 600 mln zł przeznaczonych na dofinansowanie, według stanu na 15 maja, pozostało już tylko 35 mln zł (6 proc. dostępnej kwoty).

Dodano, że w puli dla osób fizycznych i przedsiębiorców pozostało jeszcze ok. 130 mln zł. Carsmile uważa, że bez dopuszczenia firm leasingowych do tych zasobów, raczkująca sprzedaż elektryków stanie w miejscu – alarmują eksperci.

- Wstrzymanie dotacji byłoby fatalną wiadomością dla osób zainteresowanych leasingiem lub wynajmem samochodu elektrycznego i całej polskiej elektromobilności, która rodzi się w bólach. Bez dofinansowania rata za auto będzie znacznie wyższa – ostrzega Michał Knitter, współzałożyciel platformy Carsmile, należącej do grupy OLX. - W przypadku Fiata e500 brak dotacji oznaczałby wzrost abonamentu z 1 558 zł do 2 284 zł, w przypadku Hyunadai Kony Electric, z 2 177 zł do 2 692 zł, a w przypadku Tesli Y - z 3 554 zł do 4 181 zł. Różnice są więc znaczące – dodaje Knitter.

Grigoriy Grigoriev, dyrektor generalny Powerdot w Polsce, firmy będącej obecnie największym aktywnym inwestorem w stacje ładowania uważa, że tymczasowym rozwiązaniem problemu mogłoby być udostępnienie firmom leasingowym środków z innych zasobów, np. z puli dla osób fizycznych, gdzie zagospodarowano do tej pory 70 proc. budżetu wynoszącego 100 mln zł, czy z puli dla przedsiębiorców, gdzie wykorzystano połowę z 200 mln zł dostępnych funduszy.

Więcej w kategorii

Hamulce polskiej elektromobilności

Hamulce polskiej elektromobilności

Zgodnie z planami za sześć lat po polskich drogach ma poruszać się 1,5 mln aut na prąd, ale ich realizacja wcale nie jest taka pewna. Największą przeszkodą w drodze do popularyzacji aut elektrycznych jest wolne tempo rozwoju polskiej infrastruktury ładowania aut elektrycznych.

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Sprzedaż chińskich samochodów elektrycznych w Europie wzrosła o 23 proc. w ciągu pierwszych czterech miesięcy roku pomimo kroków podejmowanych przez Unię Europejską, mających na celu ochronę lokalnych producentów.

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

O planach związanych z budową infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych informowały w ostatnich dniach m.in. Energa Obrót, Polenergia czy spółka Eleport, która będzie współpracować z siecią handlową Carrefour.

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Komitet Inwestycyjny Funduszu Modernizacyjnego (FM) zaakceptował kolejną, siódmą transzę finansowania programów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.