MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Unia Europejska potrzebuje przyspieszenia w kwestii ładowarek

Kraje Unii Europejskiej będą musiały co roku instalować 8 razy więcej punktów ładowania w porównaniu ze wskaźnikiem instalacji w 2023 r., jeśli UE będzie chciała wypełnić lukę w infrastrukturze oraz spełnić cele klimatyczne i te związane z popytem na pojazdy elektryczne.

Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) w nowym raporcie zauważa niepokojącą rozbieżność między obecną dostępnością publicznych punktów ładowania samochodów elektrycznych w UE a tym, co będzie w rzeczywistości potrzebne, aby osiągnąć cele w zakresie redukcji emisji CO2. Dodano, że w ostatnich latach tempo instalacji punktów ładowania pojazdów elektrycznych nie nadążało za tempem wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych w Europie. Branżę zaniepokoiło to, że istnieje ryzyko pogłębienia się „luki w infrastrukturze” w przyszłości i to w znacznie większym stopniu, niż szacuje Komisja Europejska.

Dyrektor generalna ACEA, Sigrid de Vries uważa, że aby osiągnąć ambitne cele Europy w zakresie redukcji emisji CO2, konieczne jest zwiększenie liczby samochodów elektrycznych we wszystkich krajach UE, ale nie stanie się to bez powszechnej dostępności publicznej infrastruktury ładowania w całym regionie.
W zeszłym roku w całej UE zainstalowano nieco ponad 150 tys. publicznych punktów ładowania, czyli średnio mniej niż 3 tys. tygodniowo. 

ACEA szacuje jednak, że do 2030 r. potrzebnych będzie 8,8 mln punktów ładowania. Osiągnięcie tego poziomu wymagałoby instalowania 1,2 mln ładowarek rocznie, czyli ponad 22 tys. tygodniowo.  

Stowarzyszenie jest zdania, że łatwy dostęp do publicznych punktów ładowania jest niezbędnym warunkiem dekarbonizacji transportu drogowego, obok wsparcia rynkowego i konkurencyjnych ram produkcyjnych w Europie.

Więcej w kategorii

Anwim zachęca klientów do korzystania z usług ładowania

Anwim zachęca klientów do korzystania z usług ładowania

Właściciel marki Moya – firma Anwim, informuje o wprowadzeniu usługi ładowania pojazdów elektrycznych na ponad 1500 punktów ładowania w całej Polsce dla klientów indywidualnych korzystających z aplikacji Super Moya.

Spadek zainteresowania e-autami

Spadek zainteresowania e-autami

W Europie wyhamował wzrost sprzedaży samochodów elektrycznych. Dziennik „Rzeczpospolita” podaje, że przy mniejszym zainteresowaniu elektrykami widać wzrost sprzedaży aut z silnikami wysokoprężnymi.

Wzrosła liczba samochodów na prąd

Wzrosła liczba samochodów na prąd

Według Licznika Elektromobilności do końca kwietnia 2024 r. o 8 proc., tj. 7782 szt. wzrosła liczba zarejestrowanych aut całkowicie elektrycznych.

Volvo uruchamia program eV City

Volvo uruchamia program eV City

Firma motoryzacyjna, poza rozwojem oferty samochodów elektrycznych, ogłosiła inwestycję dotyczącą rozbudowy infrastruktury do szybkiego ich ładowania.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.