Jesteś tutaj: Strona Główna » Wiadomości » Centrum prasowe
Live Chat Software


Newsletter
Bezpłatne "Wiadomości e-petrol.pl" na Twoją skrzynkę e-mail
Administratorem Danych Osobowych jest...

Selectivv Index - półroczne podsumowanie

Selectivv Index
2019-10-22 / 09:21
Selectivv Index - półroczne podsumowanie

Właśnie mija pół roku od pierwszej publikacji Selectivv Index - autorskich wskaźników odzwierciedlających trendy związane z handlem i turystyką przygotowywanych na podstawie danych z lokalizacji.

Na Selectivv Index składa się analiza trzech obszarów:
  1. dynamika odwiedzin klientów w wybranych punktach sprzedaży detalicznej,
  2. wielkość ruchu na stacjach benzynowych,
  3. dynamika zagranicznego ruchu turystycznego w Polsce.
Analiza obejmuje dane historyczne z urządzeń przenośnych od października 2017, kiedy to wartość bazowa wskaźników Selectivv Index została przyjęta za 100.

Co w przeciągu tego okresu zaobserwowaliśmy? Czy mieszkańcy Polski wykazują większe skłonności zakupowe i chętniej odwiedzają wybrane punkty handlowe? Jak kształtuje się zagraniczny ruch turystyczny - jego wielkość i dynamika zmian?

Index Selectivv Handel
 
W marcu br. wartość wskaźnika wynosiła jeszcze 98.46 punktów, by w kolejnym miesiącu wzrosnąć do 101.51 pkt. W drugim półroczu obserwujemy utrzymywanie się jego wartości na zbliżonym poziomie. Największą wartość osiągnął w czerwcu - 103.14 pkt, a obecnie kształtuje się na poziomie 103.11 pkt. Porównując dane rok do roku widać dużo większą skłonność rodaków do odwiedzania monitorowanych punktów handlowych. W żadnym miesiącu br. wskaźnik nie był niższy niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
Biorąc pod lupę poszczególne składowe Selectivv Handel widzimy, że najwięcej klientów przybyło w ciągu ostatnich 6 miesięcy hipermarketom (108.22 pkt w porównaniu do 101.27 w marcu br.) i dyskontom (110.68 pkt w porównaniu do 100.82 w marcu br.) w miastach powyżej 300 tys. mieszkańców. Znacząco wzrosła również liczba wizyt w sklepach w mniejszych miejscowościach. Kształtuje się ona na poziomie 99.14 pkt (w marcu br. - 89.47 pkt).

Index Selectivv Handel to dane z 310 losowo wybranych obiektów handlowych, monitorowanych za pomocą technologii GeotrappingⓇ. Do analizy wybraliśmy zarówno galerie handlowe, hipermarkety, dyskonty w dużych i mniejszych miastach, jak i sklepy spożywczo-przemysłowe w miastach do 20 tys. mieszkańców.

Index Selectivv Stacje
 

W bieżącym roku jedynie w maju odnotowaliśmy spadek wartości wskaźnika. Od początku roku, kiedy jego wartość wyniosła 97.54, utrzymywał stałą tendencję wzrostową. W czterech ostatnich miesiącach zanotował rekordowe wartości. Aktualnie wartość Selectivv Index dla stacji benzynowych wynosi 111.65 pkt, co przekłada się na zmianę rok do roku o +16.02%.

Index Selectivv Stacje obliczany jest na podstawie liczby odwiedzin  na 131 stacjach benzynowych zlokalizowanych na terenie całego kraju. Monitorowane są wybrane punkty w dużych ośrodkach takich, jak Warszawa, Wrocław i Katowice, jak i w mniejszych miastach, jak np. Andrychów czy Żory.  

Index Selectivv Turystyka Zagraniczna

 
Index Selectivv Turystyka Zagraniczna notuje od maja br. wzrosty. W pierwszym kwartale 2019 oscylował na poziomie zbliżonym do 100 pkt. W czerwcu przekroczył tę wartość i osiągnął 101.78 pkt, a w tej chwili wynosi 105.77 pkt. Jeszcze za wcześnie, by na podstawie wskaźników mówić o rosnącej atrakcyjności turystycznej naszego kraju, ale dane za wrzesień pokazują, że może być to trend niezwiązany wyłącznie z okresem wakacyjnym.

Index Selectivv Turystyka Zagraniczna obejmuje dane o turystach z zagranicy odwiedzających Polskę. Uwzględnione zostały grupy użytkowników, które przebywały w naszym kraju od 3 do 21 dni (w celu odróżnienia turysty od osoby, będącej w podróży służbowej i obcokrajowców przybywających do naszego kraju w poszukiwaniu pracy).

Zalety i sposób wykorzystania Selectivv Index

Jakie są zalety Selectivv Index? Przede wszystkim:
  1. Wczesne wykrywanie  trendów w handlu i turystyce na podstawie analizy dużej próby (ponad 20 mln obserwacji);
  2. Niedeklaratywny charakter danych odzwierciedlający realne zachowania zakupowe;
  3. Przejrzyste zestawienie danych ułatwiające analizę i ich wykorzystywanie;
  4. Comiesięczna aktualizacja wskaźników.
W jaki sposób zarządcy supermarketów, galerii handlowych czy stacji benzynowych mogą wykorzystać dane publikowane w ramach Selectivv Index? Przede wszystkim pokazują one najbardziej aktualne trendy w gospodarce. Dostęp do takiej wiedzy może znacząco wpłynąć na podejmowane decyzje biznesowe. Porównywanie zaś wskaźników Selectivv Index do wyników sprzedażowych może pokazywać szerszy kontekst efektów własnych działań do koniunktury panującej na rynku.

Dzięki danym z urządzeń przenośnych możliwe jest monitorowanie dowolnej lokalizacji, skali wizyt wraz z analizą profilu osób odwiedzających lub mieszkających w pobliżu. Można w ten sposób mierzyć nie tylko własne lokalizacje, ale również punkty konkurencji.
Za opracowanie Selectivv Index i aktualizację danych odpowiada dział analityczno-badawczy Selectivv Data Tank.

Więcej informacji na stronie: selectivv.com  oraz index.selectivv.com

O Selectivv:

Od założenia w 2015 roku, Selectivv specjalizuje się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych. Firma posiada obecnie największy w Europie Środkowo-Wschodniej zbiór informacji o właścicielach smartfonów i tabletów, który obejmuje łącznie 82 mln osób, z czego 14 mln w Polsce. Dostęp do nich pozwala Selectivv realizować skuteczne kampanie mobile marketingowe.
 Średnio o jednym użytkowniku Selectivv pozyskuje 362 informacje, m.in. dane demograficzne, zainteresowania, jego styl życia oraz lokalizacje, w jakich przebywa. Wykorzystanie big data pozwoliło  na wyróżnienie ponad 60 profili behawioralnych konsumentów, kategoryzując ich na m.in.: osoby planujące powiększenie rodziny, bywalców galerii handlowych, użytkowników bankowości mobilnej czy aplikacji muzycznych.
 Analiza i profilowanie danych z kanału mobile odgrywa kluczową rolę w dotarciu do klienta ze ściśle dopasowaną ofertą poprzez skuteczną kampanię reklamową. Jest również solidną podstawą badań dużych grup użytkowników urządzeń przenośnych w takich branżach, jak np. bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, usługi doradcze itp.

Niektóre obrazy czy zdjęcia znajdujące się na tej stronie są własnością 123RF Limited, ich współpracowników lub licencjonowanych partnerów i zostały udostępnione za ich zgodą.
Te obrazy czy zdjęcia nie mogą być kopiowane lub pobierane bez zgody 123RF Limited.

Dokument bez tytułu