Get ready for a landmark event in the liquid gas industry!

Selectivv Index - półroczne podsumowanie

Właśnie mija pół roku od pierwszej publikacji Selectivv Index - autorskich wskaźników odzwierciedlających trendy związane z handlem i turystyką przygotowywanych na podstawie danych z lokalizacji.

Na Selectivv Index składa się analiza trzech obszarów:
  1. dynamika odwiedzin klientów w wybranych punktach sprzedaży detalicznej,
  2. wielkość ruchu na stacjach benzynowych,
  3. dynamika zagranicznego ruchu turystycznego w Polsce.
Analiza obejmuje dane historyczne z urządzeń przenośnych od października 2017, kiedy to wartość bazowa wskaźników Selectivv Index została przyjęta za 100.

Co w przeciągu tego okresu zaobserwowaliśmy? Czy mieszkańcy Polski wykazują większe skłonności zakupowe i chętniej odwiedzają wybrane punkty handlowe? Jak kształtuje się zagraniczny ruch turystyczny - jego wielkość i dynamika zmian?

Index Selectivv Handel
 
W marcu br. wartość wskaźnika wynosiła jeszcze 98.46 punktów, by w kolejnym miesiącu wzrosnąć do 101.51 pkt. W drugim półroczu obserwujemy utrzymywanie się jego wartości na zbliżonym poziomie. Największą wartość osiągnął w czerwcu - 103.14 pkt, a obecnie kształtuje się na poziomie 103.11 pkt. Porównując dane rok do roku widać dużo większą skłonność rodaków do odwiedzania monitorowanych punktów handlowych. W żadnym miesiącu br. wskaźnik nie był niższy niż w analogicznym miesiącu roku poprzedniego.
Biorąc pod lupę poszczególne składowe Selectivv Handel widzimy, że najwięcej klientów przybyło w ciągu ostatnich 6 miesięcy hipermarketom (108.22 pkt w porównaniu do 101.27 w marcu br.) i dyskontom (110.68 pkt w porównaniu do 100.82 w marcu br.) w miastach powyżej 300 tys. mieszkańców. Znacząco wzrosła również liczba wizyt w sklepach w mniejszych miejscowościach. Kształtuje się ona na poziomie 99.14 pkt (w marcu br. - 89.47 pkt).

Index Selectivv Handel to dane z 310 losowo wybranych obiektów handlowych, monitorowanych za pomocą technologii GeotrappingⓇ. Do analizy wybraliśmy zarówno galerie handlowe, hipermarkety, dyskonty w dużych i mniejszych miastach, jak i sklepy spożywczo-przemysłowe w miastach do 20 tys. mieszkańców.

Index Selectivv Stacje
 

W bieżącym roku jedynie w maju odnotowaliśmy spadek wartości wskaźnika. Od początku roku, kiedy jego wartość wyniosła 97.54, utrzymywał stałą tendencję wzrostową. W czterech ostatnich miesiącach zanotował rekordowe wartości. Aktualnie wartość Selectivv Index dla stacji benzynowych wynosi 111.65 pkt, co przekłada się na zmianę rok do roku o +16.02%.

Index Selectivv Stacje obliczany jest na podstawie liczby odwiedzin  na 131 stacjach benzynowych zlokalizowanych na terenie całego kraju. Monitorowane są wybrane punkty w dużych ośrodkach takich, jak Warszawa, Wrocław i Katowice, jak i w mniejszych miastach, jak np. Andrychów czy Żory.  

Index Selectivv Turystyka Zagraniczna

 
Index Selectivv Turystyka Zagraniczna notuje od maja br. wzrosty. W pierwszym kwartale 2019 oscylował na poziomie zbliżonym do 100 pkt. W czerwcu przekroczył tę wartość i osiągnął 101.78 pkt, a w tej chwili wynosi 105.77 pkt. Jeszcze za wcześnie, by na podstawie wskaźników mówić o rosnącej atrakcyjności turystycznej naszego kraju, ale dane za wrzesień pokazują, że może być to trend niezwiązany wyłącznie z okresem wakacyjnym.

Index Selectivv Turystyka Zagraniczna obejmuje dane o turystach z zagranicy odwiedzających Polskę. Uwzględnione zostały grupy użytkowników, które przebywały w naszym kraju od 3 do 21 dni (w celu odróżnienia turysty od osoby, będącej w podróży służbowej i obcokrajowców przybywających do naszego kraju w poszukiwaniu pracy).

Zalety i sposób wykorzystania Selectivv Index

Jakie są zalety Selectivv Index? Przede wszystkim:
  1. Wczesne wykrywanie  trendów w handlu i turystyce na podstawie analizy dużej próby (ponad 20 mln obserwacji);
  2. Niedeklaratywny charakter danych odzwierciedlający realne zachowania zakupowe;
  3. Przejrzyste zestawienie danych ułatwiające analizę i ich wykorzystywanie;
  4. Comiesięczna aktualizacja wskaźników.
W jaki sposób zarządcy supermarketów, galerii handlowych czy stacji benzynowych mogą wykorzystać dane publikowane w ramach Selectivv Index? Przede wszystkim pokazują one najbardziej aktualne trendy w gospodarce. Dostęp do takiej wiedzy może znacząco wpłynąć na podejmowane decyzje biznesowe. Porównywanie zaś wskaźników Selectivv Index do wyników sprzedażowych może pokazywać szerszy kontekst efektów własnych działań do koniunktury panującej na rynku.

Dzięki danym z urządzeń przenośnych możliwe jest monitorowanie dowolnej lokalizacji, skali wizyt wraz z analizą profilu osób odwiedzających lub mieszkających w pobliżu. Można w ten sposób mierzyć nie tylko własne lokalizacje, ale również punkty konkurencji.
Za opracowanie Selectivv Index i aktualizację danych odpowiada dział analityczno-badawczy Selectivv Data Tank.

Więcej informacji na stronie: selectivv.com  oraz index.selectivv.com

O Selectivv:

Od założenia w 2015 roku, Selectivv specjalizuje się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych. Firma posiada obecnie największy w Europie Środkowo-Wschodniej zbiór informacji o właścicielach smartfonów i tabletów, który obejmuje łącznie 82 mln osób, z czego 14 mln w Polsce. Dostęp do nich pozwala Selectivv realizować skuteczne kampanie mobile marketingowe.
 Średnio o jednym użytkowniku Selectivv pozyskuje 362 informacje, m.in. dane demograficzne, zainteresowania, jego styl życia oraz lokalizacje, w jakich przebywa. Wykorzystanie big data pozwoliło  na wyróżnienie ponad 60 profili behawioralnych konsumentów, kategoryzując ich na m.in.: osoby planujące powiększenie rodziny, bywalców galerii handlowych, użytkowników bankowości mobilnej czy aplikacji muzycznych.
 Analiza i profilowanie danych z kanału mobile odgrywa kluczową rolę w dotarciu do klienta ze ściśle dopasowaną ofertą poprzez skuteczną kampanię reklamową. Jest również solidną podstawą badań dużych grup użytkowników urządzeń przenośnych w takich branżach, jak np. bankowość, ubezpieczenia, telekomunikacja, usługi doradcze itp.

Więcej w kategorii

Dołącz do kluczowych interesariuszy kształtujących przyszłość rynku gazu płynnego na ELGC2025

Dołącz do kluczowych interesariuszy kształtujących przyszłość rynku gazu płynnego na ELGC2025

Wraz z przyspieszeniem dynamiki odnawialnych gazów płynnych, Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025 zyskuje uznanie na najwyższym szczeblu instytucjonalnym.

Dołącz do Europejskiego Kongresu Gazu Płynnego: odkryj możliwości i zdobądź cenne kontakty

Dołącz do Europejskiego Kongresu Gazu Płynnego: odkryj możliwości i zdobądź cenne kontakty

Europejski Kongres Gazu Płynnego (ELGC) to prestiżowe wydarzenie o ponad 50-letniej tradycji, które corocznie gromadzi liderów, innowatorów i decydentów z branży gazu płynnego z całego świata. Od momentu powstania w 1971 roku, kongres stał się kluczową platformą wymiany wiedzy i doświadczeń, promującą współpracę na rzecz

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025 (ELGC 2025) odbędzie się w dniach 20–22 maja w Katowicach w Polsce. Zgromadzi on liderów branży, decydentów i ekspertów, którzy omówią przyszłość odnawialnych gazów płynnych w europejskiej transformacji energetycznej.

Zautomatyzuj obowiązki podatkowe
Pozostałe aktualności
Orlen zwołał Zwyczajne Walne Zgromadzenie

Orlen zwołał Zwyczajne Walne Zgromadzenie

Spółka poinformowała o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia. Odbędzie się ono 5 czerwca 2025 r. o godzinie 11:00 w siedzibie Orlenu w Płocku.

MOL ze wzrostem na początku roku

MOL ze wzrostem na początku roku

Grupa MOL osiągnęła w I kwartale 2025 roku oczyszczoną EBITDA na poziomie 833 mln USD, co oznacza wzrost o 16 proc. w ujęciu rocznym – poinformowała spółka w prezentacji wynikowej. Prognoza na cały rok przewiduje przekroczenie 3 mld USD.

Kolejne miasto inwestuje w autobusy na wodór

Kolejne miasto inwestuje w autobusy na wodór

Cztery nowoczesne autobusy wodorowe wzbogacą flotę bielskiego Miejskiego Zakładu Komunikacyjnego. W czwartek podpisano umowę na ich dostawę z firmą Solaris Bus & Coach. Pojazdy, mierzące 12 metrów długości, mają zostać dostarczone do Bielska-Białej w ciągu 14 miesięcy.

ConocoPhillips i Suncor z lepszymi wynikami za I kwartał

ConocoPhillips i Suncor z lepszymi wynikami za I kwartał

Dwaj znaczący gracze na rynku energetycznym w Ameryce Północnej - ConocoPhillips i Suncor, opublikowali wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2025 roku, które dzięki wzrostowi produkcji i solidnemu popytowi na produkty rafinowane przewyższyły oczekiwania analityków.

Nigeria ustala ambitny cel zwiększenia wydobycia ropy

Nigeria ustala ambitny cel zwiększenia wydobycia ropy

Rząd Nigerii ogłosił nowy, ambitny cel produkcyjny dla krajowej spółki naftowej NNPC, zakładający osiągnięcie poziomu 2,5 miliona baryłek ropy dziennie do końca 2025 roku. To znaczne podniesienie wcześniejszego limitu, który wynosił 2 mln baryłek i został określony przez prezydenta.

TotalEnergies w Antwerpii zainwestuje w SAF i wodór

TotalEnergies w Antwerpii zainwestuje w SAF i wodór

TotalEnergies ogłosiło serię znaczących inwestycji w działającym od ponad 75 lat zakładzie w Antwerpii, dążąc do zapewnienia odporności i długoterminowej rentowności.