MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Indie zaoszczędziły na imporcie z Rosji

Dostawy rosyjskiej ropy pomogły Indiom zaoszczędzić ponad 25 miliardów dolarów na wymianie walut w roku budżetowym zakończonym 31 marca w porównaniu z latami 2022–2023 - podał „Hindustan Times”.

Według dziennika Indie zaimportowały ropę naftową o wartości 132,40 mld USD w latach 2023–2024 w porównaniu do 157,50 mld USD wydanych w latach 2022–2023. Zdaniem ekspertów przyczynami znacznych oszczędności były niższy średni koszt importu ropy naftowej do Indii w latach 2023–2024 w porównaniu z latami poprzednimi oraz zakup rosyjskiej ropy po bardzo obniżonych cenach.

Średni koszt importu różnych rodzajów ropy naftowej przez Indie, zwany koszykiem indyjskim, w latach 2023–2024 wyniósł 82,58 dolara za baryłkę, czyli 10,57 dolara za baryłkę mniej niż 93,15 dolara za baryłkę w poprzednim roku. W skład indyjskiego koszyka wchodzą odmiany Oman i Dubaji w przypadku gatunków kwaśnych ropy oraz Brent w przypadku gatunków słodkich.

Więcej w kategorii

Equinor rozważa zmniejszenie udziałów w brytyjskim polu naftowym Rosebank

Equinor rozważa zmniejszenie udziałów w brytyjskim polu naftowym Rosebank

Norweski gigant energetyczny Equinor nadal aktywnie rozważa redukcję swojego 80-procentowego udziału w brytyjskim polu naftowym Rosebank - powiedział agencji Reutera dyrektor finansowy firmy Torgrim Reitan.

Arabia Saudyjska kupuje olej opałowy z Kuwejtu

Arabia Saudyjska kupuje olej opałowy z Kuwejtu

W lipcu 2024 roku Arabia Saudyjska, , po raz pierwszy od ponad dwóch lat, podjęła decyzję o imporcie oleju opałowego z Kuwejtu.

Złota era dla europejskich rafinerii dobiega końca

Złota era dla europejskich rafinerii dobiega końca

Europejscy giganci rafineryjni TotalEnergies i Neste, ostrzegli w czwartek przed dalszym spadkiem marż w związku z malejącym popytem na paliwa, co zwiastuje koniec krótkiej ery rekordowych zysków, które nastąpiły po rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Rynek ropy naftowej w USA po wyborach

Rynek ropy naftowej w USA po wyborach

Goldman Sachs przewiduje, że przyszły prezydent Stanów Zjednoczonych będzie miał bardzo ograniczone możliwości zwiększenia krajowej produkcji ropy naftowej w 2025 roku.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.