XX Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek LPG

Amerykańskie koncerny wyprzedzają europejskich rywali

ExxonMobil i Chevron dzięki aktywności w Gujanie i Stanach Zjednoczonych zwiększają produkcję.

ExxonMobil i Chevron prognozują, że produkcja w Basenie Permskim wzrośnie w tym roku o 10 proc. Exxon podał również, że produkcja ropy w Gujanie wzrosła w pierwszym kwartale o 70 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. To wystarczy, aby zapewnić prawie jedną piątą prognozy wzrostu światowego popytu przez IEA – podaje agencja Bloomberg.

Gujana i amerykański basen permski charakteryzują się niesłabnącym wzrostem produkcji. Teraz Exxon i Chevron chcą wzmocnić swoją pozycję wobec europejskich konkurentów. Exxon stanie się wiodącym producentem w Basenie Permskim po sfinalizowaniu przejęcia Pioneer Natural Resources za 64 miliardy USD, natomiast Chevron wyda 52 miliardy USD na spółkę Hess, która przejmie 30 proc. udziałów w bogatym bloku Stabroek w Gujanie. 

Europejskie Shell i BP, mają przedstawić raporty kwartalne w ciągu najbliższych dwóch tygodni, ale już wiadomo, że nie będą one zbyt optymistyczne. Shell wycofał się z Gujany na kilka miesięcy przed pierwszymi odwiertami przez Exxon w 2015 r. i sprzedażą pola w Basenie Permskim ConocoPhillips w 2021 r. 

Obecność BP w największym zagłębiu łupkowym Stanów Zjednoczonych jest znacznie mniejsza niż obecność któregokolwiek z największych amerykańskich przedsiębiorstw.

Co więcej, w ostatnich latach Shell i BP stawiały na energię odnawialną, ale teraz wracają do zwiększania wydobycia ropy i gazu, choć przestawienie celów i ich realizacja w kontekście obietnic złożonych inwestorom są trudne.   
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Equinor rozważa zmniejszenie udziałów w brytyjskim polu naftowym Rosebank

Equinor rozważa zmniejszenie udziałów w brytyjskim polu naftowym Rosebank

Norweski gigant energetyczny Equinor nadal aktywnie rozważa redukcję swojego 80-procentowego udziału w brytyjskim polu naftowym Rosebank - powiedział agencji Reutera dyrektor finansowy firmy Torgrim Reitan.

Arabia Saudyjska kupuje olej opałowy z Kuwejtu

Arabia Saudyjska kupuje olej opałowy z Kuwejtu

W lipcu 2024 roku Arabia Saudyjska, , po raz pierwszy od ponad dwóch lat, podjęła decyzję o imporcie oleju opałowego z Kuwejtu.

Złota era dla europejskich rafinerii dobiega końca

Złota era dla europejskich rafinerii dobiega końca

Europejscy giganci rafineryjni TotalEnergies i Neste, ostrzegli w czwartek przed dalszym spadkiem marż w związku z malejącym popytem na paliwa, co zwiastuje koniec krótkiej ery rekordowych zysków, które nastąpiły po rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Rynek ropy naftowej w USA po wyborach

Rynek ropy naftowej w USA po wyborach

Goldman Sachs przewiduje, że przyszły prezydent Stanów Zjednoczonych będzie miał bardzo ograniczone możliwości zwiększenia krajowej produkcji ropy naftowej w 2025 roku.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.