MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Chińska gospodarka potrzebuje supertankowców

Chiny dzierżawią statki klasy VLCC o ładowności ok. 300 tys. ton, zdolne do transportu 2 mln baryłek ropy. Brokerzy twierdzą, że koszt wynajmu jednostek tej klasy wzrósł do prawie 100 tys. USD dziennie. To dwukrotnie więcej niż miesiąc temu.

Chińska gospodarka potrzebuje supertankowców
Według ostatnich doniesień agencji Bloomberg amerykańska ropa musi być transportowana do UE supertankowcami, bowiem wszystkie statki o mniejszej nośności są zajęte transportem rosyjskiej ropy, a tylko kilka portów w Europie może obsługiwać supertankowce.

Z uwagi na to, że obecnie zarówno chińscy jak i amerykańscy przewoźnicy rywalizują o tankowce, nie ma co liczyć na to, że nastąpi pomiędzy nimi wymiana floty. Zdaniem obserwatorów rynku sytuacja ta doprowadzi raczej do jeszcze większego obciążenia pracą światowej floty tankowców i wzrostu kosztów frachtu.
Słowa kluczowe: