Chińska gospodarka potrzebuje supertankowców
2023-03-20 09:35 | e-petrol.plChiny dzierżawią statki klasy VLCC o ładowności ok. 300 tys. ton, zdolne do transportu 2 mln baryłek ropy. Brokerzy twierdzą, że koszt wynajmu jednostek tej klasy wzrósł do prawie 100 tys. USD dziennie. To dwukrotnie więcej niż miesiąc temu.

Według ostatnich doniesień agencji Bloomberg amerykańska ropa musi być transportowana do UE supertankowcami, bowiem wszystkie statki o mniejszej nośności są zajęte transportem rosyjskiej ropy, a tylko kilka portów w Europie może obsługiwać supertankowce.
Polecamy

Polski Koncern Naftowy Orlen zmieni nazwę?
W projekcie uchwał na Zwyczajne Walne Zgromadzenie PKN Orlen, które ma odbyć się 21 czerwca br. w Płocku, znalazła się propozycja zmiany statutu spółki, która zakłada zmianę jej nazwy.
2023-05-26 / 09:41 | Z kraju

Grupa Orlen podzieli się zyskiem
Zarząd PKN Orlen zaproponował sposób podziału zysku za 2022 rok. Do akcjonariuszy ma trafić rekordowa dywidenda w wysokości 5,50 zł na akcję.
2023-05-26 / 09:38 | Z kraju