MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Grupa Unimot prezentuje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2024 roku

W raportowanym okresie skonsolidowana EBITDA skorygowana Grupy Unimot wyniosła 47,5 mln zł, a przychody sięgnęły 2 996 mln zł. Dla porównania, w analogicznym okresie ubiegłego roku Grupa odnotowała skorygowaną EBITDA na poziomie 104,9 mln zł oraz przychody rzędu 3 279 mln zł.

Prezes zarządu Unimot S.A., Adam Sikorski, zaznaczył, że wyniki za pierwszy kwartał 2024 roku odzwierciedlają trudne warunki rynkowe oraz sezonowość, szczególnie widoczną w segmencie bitumenów.

- W I kwartale odczuliśmy skutki wymagającego otoczenia, ale także sezonowości, która towarzyszy jednemu z naszych wiodących obecnie segmentów biznesowych, czyli bitumenom. Wyniki I kwartału pokazują jednak przede wszystkim jak ważna była dywersyfikacja biznesu przeprowadzona przez nas w 2023 r. – dzięki siedmiu spółkom przejętym w ubiegłym roku, które stanowią dzisiaj integralną część Grupy Unimot, generujemy stabilne wyniki niezależnie od warunków rynkowych. Realizacja założeń strategii biznesowej na lata 2024-2028, którą opublikowaliśmy miesiąc temu, pozwoli nam na dalszą dywersyfikację źródeł przychodu i maksymalne wykorzystanie potencjału każdego z segmentów biznesowych – mówi Adam Sikorski, prezes zarządu Unimot S.A.

W pierwszym kwartale 2024 roku Grupa Unimot odnotowała wolumen sprzedaży paliw ciekłych na poziomie 479 tys. m sześc., LPG – 72 tys. ton, gazu ziemnego – 677 GWh, a energii elektrycznej – 386 GWh.

Grupa Unimot podała w komunikacie, że kontynuuje także rozwój swojej oferty produktowej. W pierwszym kwartale 2024 roku firma wprowadziła paliwo HVO (Hydrogenated Vegetable Oil) dla klientów hurtowych, które pozwala na ograniczenie emisji CO2 aż do 94 proc. w porównaniu z tradycyjnym olejem napędowym. W maju 2024 roku Unimot jako pierwsza firma w Polsce rozpoczęła sprzedaż tego paliwa na stacjach paliw.

Dodatkowo, Grupa Unimot rozpoczęła obrót paliwem żeglugowym i lotniczym. W kwietniu 2024 roku firma podpisała list intencyjny z Peninsula Petroleum Limited dotyczący współpracy w zakresie dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach.

W maju 2024 roku, w ramach przygotowań na wejście w życie sankcji na rosyjski gaz LPG, Grupa podpisała umowy na przeładunek i magazynowanie gazu LPG w niemieckim terminalu w Wilhelmshaven (o wolumenie około 8 tys. ton). Planowane jest także podpisanie umowy na magazynowanie oleju napędowego w tym terminalu (o wolumenie 78 tys. m3).

Dzięki strategicznej dywersyfikacji i innowacyjnym rozwiązaniom, Grupa Unimot skutecznie adaptuje się do zmieniających się warunków rynkowych, utrzymując stabilność finansową i rozwijając swoją ofertę produktową.

W portalu strefainwestorow.pl prezes Adam Sikorski powiedział w odniesieniu do wyników za ubiegły rok, że w wyniku działań Orlenu na rynku paliw pod koniec 2023 r. Unimot stracił 140 mln zł. Dodał, że duże straty poniosły też inne sieci paliwowe i nieoficjalnie mówi się, że dwie z nich rozważają opuszczenie naszego rynku.

Więcej w kategorii

Nowy pomysł w sprawie ograniczeń sprzedaży alkoholu na stacjach

Nowy pomysł w sprawie ograniczeń sprzedaży alkoholu na stacjach

Minister zdrowia Izabela Leszczyna zapowiedziała w czwartek, że resort przedstawi projekt ustawy zakazującej nocnej sprzedaży alkoholu na stacjach paliw.

Kto dostarczy kawę dla Orlenu?

Kto dostarczy kawę dla Orlenu?

Wizyta na stacji paliw poza tankowaniem często kojarzy się z zakupem kawy. Orlen – posiadający największą sieć stacji paliw w Polsce ogłosił postępowanie, w którym chce przeanalizować rynek dostawców kawy ziarnistej do sprzedaży w jego punktach detalicznych pod marką własną.

W tym roku MOL Polska będzie miał 69 punktów Fresh Corner

W tym roku MOL Polska będzie miał 69 punktów Fresh Corner

Obszar gastronomiczny jest bardzo ważny dla stacji paliw. Nowy gracz na polskim rynku – MOL Polska informuje, że do końca roku koncept gastronomiczny Fresh Corner zwiększy się o 18 punktów.

Spółki Naftoserwis i Naftor z Grupy PERN zostaną połączone

Spółki Naftoserwis i Naftor z Grupy PERN zostaną połączone

PERN planuje połączenie swoich spółek zależnych – podała Polska Agencja Prasowa. Ich zarządy uzgodniły już plan fuzji. W ocenie PERN fuzja wpisuje się w globalne trendy w branży paliwowej i energetycznej.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.