Paliwa TotalEnergies - jakość i cena w trosce o Twój biznes

Terminal płatniczy przy stacjach ładowania to konieczność

Już za niespełna miesiąc, bo od 13 kwietnia 2024 r. każda nowo wybudowana stacja ładowania aut elektrycznych będzie musiała umożliwiać dokonanie tzw. płatności ad hoc, czyli bez konieczności rejestrowania się u danego operatora czy zawierania z nim umowy.

W praktyce dostosowanie się do tego wymagania będzie oznaczało konieczność wyposażenia każdej nowo uruchamianej stacji w terminal płatniczy lub czytnik kart. 

Dla stacji o mocy poniżej 50 kW będzie możliwe zainstalowanie urządzenia generującego np. kod Blik czy kod QR bez konieczności rejestrowania się u dostawcy usługi ładowania. Wcześniej uruchomione ładowarki, o ile mają moc co najmniej 50 kW, będą musiały zostać wzbogacone w urządzenia do płatności do końca 2026 r.

Z punktu widzenia kierowcy korzystającego z ładowarek opcja płatności kartą czy kodem QR u danego operatora daje użytkownikowi auta elektrycznego pełną swobodę korzystania ze wszystkich stacji, a także umożliwia szybkie dokonanie płatności.  

Więcej w kategorii

MAE ma nadzieję, że tańsze baterie przyspieszą transformację energetyczną

MAE ma nadzieję, że tańsze baterie przyspieszą transformację energetyczną

Oczekiwany gwałtowny spadek kosztów magazynowania energii akumulatorowej w nadchodzących latach przyspieszy przejście z paliw kopalnych na odnawialne źródła energii, twierdzi Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE).

MAE spodziewa się wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych

MAE spodziewa się wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych

Choć branża motoryzacyjna obawia się spowolnienia sprzedaży na kluczowych rynkach, to Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) w dalszym ciągu utrzymuje bardzo optymistyczne stanowisko w sprawie tempa rozwoju światowego rynku pojazdów elektrycznych.

Bardzo szybkie ładowarki od Orlenu

Bardzo szybkie ładowarki od Orlenu

Należący do koncernu naftowego Orlen fundusz kupił udziały w spółce Euroloop, producencie ultraszybkich stacji dla pojazdów elektrycznych – wynika z ustaleń dziennika ‘’Rzeczpospolita’’.

W gminach gdzie nie ma samochodów elektrycznych powstaną ładowarki

W gminach gdzie nie ma samochodów elektrycznych powstaną ładowarki

Firma Powerdot poinformowała, że buduje stacje ładowania w gminach wiejskich, w których albo jeszcze w ogóle nie zarejestrowano aut elektrycznych, albo są to dopiero pierwsze egzemplarze.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.