Paliwa TotalEnergies - jakość i cena w trosce o Twój biznes

Producenci pojazdów elektrycznych martwią się europejskim systemem ładowania

Według raportu agencji Bloomberg dyrektorzy największych koncernów samochodowych zgłaszają brak wystarczająco szybkiej rozbudowy sieci i brak jednolitego standardu ładowania. Europejscy producenci obawiają się, że ograniczenia dotyczące sieci ładowania mogą zagrozić sprzedaży.

W ocenie Martina Sandera, który kieruje działem pojazdów elektrycznych Forda w Europie, rozbudowa sieci ładowania „musi drastycznie przyspieszyć”. W przeciwnym razie w 2035 r. klienci nie będą mogli jeździć pojazdami elektrycznymi w całej Europie, ponieważ będzie to po prostu niepraktyczne.

Inwestycje w sieć ładowania to pilna kwestia do rozwiązania dla rządów po obu stronach Atlantyku, które starają się zelektryfikować coraz większe części swoich gospodarek. Rozbudowy sieci nie da się jednak dokonać w tydzień czy miesiąc, co sprawiło, że problem infrastruktury stał się jedną z największych i najtrudniejszych przeszkód w transformacji energetycznej.

Jak wynika z raportu Bloomberga, standardy ładowania przyprawiają o ból głowy także producentów samochodów w Europie. Jako przykład wskazywany jest nowy model Renault wyposażony w funkcję ładowania dwukierunkowego, dzięki której w razie potrzeby samochód będzie mógł oddawać energię elektryczną z powrotem do sieci lub do domu właściciela. Problem jest taki, że ten dwukierunkowy system ładowania będzie działać tylko z ładowarkami Renault i dystrybutorami energii elektrycznej, z którymi firma współpracuje.

Więcej w kategorii

MAE ma nadzieję, że tańsze baterie przyspieszą transformację energetyczną

MAE ma nadzieję, że tańsze baterie przyspieszą transformację energetyczną

Oczekiwany gwałtowny spadek kosztów magazynowania energii akumulatorowej w nadchodzących latach przyspieszy przejście z paliw kopalnych na odnawialne źródła energii, twierdzi Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE).

MAE spodziewa się wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych

MAE spodziewa się wzrostu sprzedaży pojazdów elektrycznych

Choć branża motoryzacyjna obawia się spowolnienia sprzedaży na kluczowych rynkach, to Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE) w dalszym ciągu utrzymuje bardzo optymistyczne stanowisko w sprawie tempa rozwoju światowego rynku pojazdów elektrycznych.

Bardzo szybkie ładowarki od Orlenu

Bardzo szybkie ładowarki od Orlenu

Należący do koncernu naftowego Orlen fundusz kupił udziały w spółce Euroloop, producencie ultraszybkich stacji dla pojazdów elektrycznych – wynika z ustaleń dziennika ‘’Rzeczpospolita’’.

W gminach gdzie nie ma samochodów elektrycznych powstaną ładowarki

W gminach gdzie nie ma samochodów elektrycznych powstaną ładowarki

Firma Powerdot poinformowała, że buduje stacje ładowania w gminach wiejskich, w których albo jeszcze w ogóle nie zarejestrowano aut elektrycznych, albo są to dopiero pierwsze egzemplarze.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.