MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Producenci pojazdów elektrycznych martwią się europejskim systemem ładowania

Według raportu agencji Bloomberg dyrektorzy największych koncernów samochodowych zgłaszają brak wystarczająco szybkiej rozbudowy sieci i brak jednolitego standardu ładowania. Europejscy producenci obawiają się, że ograniczenia dotyczące sieci ładowania mogą zagrozić sprzedaży.

W ocenie Martina Sandera, który kieruje działem pojazdów elektrycznych Forda w Europie, rozbudowa sieci ładowania „musi drastycznie przyspieszyć”. W przeciwnym razie w 2035 r. klienci nie będą mogli jeździć pojazdami elektrycznymi w całej Europie, ponieważ będzie to po prostu niepraktyczne.

Inwestycje w sieć ładowania to pilna kwestia do rozwiązania dla rządów po obu stronach Atlantyku, które starają się zelektryfikować coraz większe części swoich gospodarek. Rozbudowy sieci nie da się jednak dokonać w tydzień czy miesiąc, co sprawiło, że problem infrastruktury stał się jedną z największych i najtrudniejszych przeszkód w transformacji energetycznej.

Jak wynika z raportu Bloomberga, standardy ładowania przyprawiają o ból głowy także producentów samochodów w Europie. Jako przykład wskazywany jest nowy model Renault wyposażony w funkcję ładowania dwukierunkowego, dzięki której w razie potrzeby samochód będzie mógł oddawać energię elektryczną z powrotem do sieci lub do domu właściciela. Problem jest taki, że ten dwukierunkowy system ładowania będzie działać tylko z ładowarkami Renault i dystrybutorami energii elektrycznej, z którymi firma współpracuje.

Więcej w kategorii

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford niechętny wobec napędów elektrycznych

Ford Motor Company opóźnia planowane wprowadzenie na rynek niektórych pojazdów elektrycznych nowej generacji ze względu na poszerzanie oferty pojazdów hybrydowych oraz spadające zainteresowanie pojazdami na prąd wśród konsumentów.

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Mamy za mało ładowarek – będą kary

Choć w 2023 r. liczba ładowarek wzrosła, to przybyło ich tylko 28 proc. Dynamika wzrostu liczby punktów ładowania jest słaba i zdaniem dziennika ‘’Rzeczpospolita’’ będą kary za brak infrastruktury do ładowania samochodów.

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Eleport więcej zainwestuje w Polsce

Inwestor i operator stacji ładowania aut elektrycznych z Estonii – spółka Eleport pozyskała kolejną rundę finansowania i zapowiada duże inwestycje w infrastrukturę ładowania aut elektrycznych, przede wszystkim Polsce.

Mamy w Polsce ponad 6 tys. publicznych ładowarek

Mamy w Polsce ponad 6 tys. publicznych ładowarek

We wtorek Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA) podało, że na koniec lutego br. w Polsce działało ponad 6 tys. ogólnodostępnych punktów ładowania. Zauważono jednak, że tempo rozbudowy infrastruktury jest zbyt wolne.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Pozostałe aktualności
Rosyjska ropa utknęła na morzu z powodu sankcji

Rosyjska ropa utknęła na morzu z powodu sankcji

Cztery tankowce przewożące rosyjską ropę i produkty naftowe są zablokowane na morzu z powodu nowych sankcji USA nałożonych na Iran, podała agencja Reutera, cytując źródła.

Chiny podpisują umowę na dostawy ropy z Nigrem

Chiny podpisują umowę na dostawy ropy z Nigrem

Nowe władze Nigru podpisały umowę na dostawy ropy z chińskim państwowym CNPC. Ropa z Nigru będzie eksportowana z wykorzystaniem chińskiego rurociągu.

PERN zamontuje dodatkowe urządzenia na Rurociągu Pomorskim

PERN zamontuje dodatkowe urządzenia na Rurociągu Pomorskim

PERN poinformował o planowanym montażu na Rurociągu Pomorskim skidów, czyli urządzeń dozujących substancję DRA, redukującą opory przepływu ropy naftowej.

OPEC+ blisko utworzenia maksymalnej rezerwy mocy produkcyjnych

OPEC+ blisko utworzenia maksymalnej rezerwy mocy produkcyjnych

Efektywna moc rezerwowa OPEC+ w 2025 roku może przekroczyć 6 mln baryłek dziennie. To największa rezerwa mocy wydobywczych ropy od czasu powstania sojuszu w 2016 roku, za wyjątkiem pandemii Covid.

Chiny w marcu kupiły mniej ropy

Chiny w marcu kupiły mniej ropy

Chiny zaimportowały w zeszłym miesiącu 49,05 mln ton ropy naftowej, co odpowiada około 11,55 mln baryłek dziennie, jak wynika z danych Chińskiej Generalnej Administracji Ceł cytowanych przez agencję Reutera.

Na Węgrzech stosowana jest polityka utrzymywania średnich cen paliw

Na Węgrzech stosowana jest polityka utrzymywania średnich cen paliw

Władze węgierskie wymagają od koncernów paliwowych utrzymywania cen paliw na poziomie średniej dla Europy Środkowej.