Shell

Czy Krajowy Plan Odbudowy przyspieszy rozwój elektromobilności?

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych (PSPA), uważa, że rządowa propozycja Krajowego Planu Odbudowy (KPO) we fragmencie dotyczącym zrównoważonego transportu jest zbyt ogólna. Jak czytamy w „Pulsie Biznesu” brakuje konkretów, a proponowany budżet jest zbyt skromny.

PSPA ocenia, że projekt nie spełnia też wymogów stawianych przez Komisję Europejską (KE), więc powinien zostać poprawiony. Stowarzyszenie przeprowadziło konsultacje branżowe projektu, a opinię przekazało właśnie Ministrowi Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej.

Cytowany przez "Puls Biznesu", Maciej Mazur, dyrektor zarządzający PSPA, powiedział, że plany krajów takich jak Niemcy, Francja czy Słowacja zawierają zarówno diagnozę problemu, jak i konkretne cele. Państwa członkowskie uznają za priorytet rozbudowę infrastruktury dla pojazdów elektrycznych, przewidują dopłaty i zmiany podatkowe premiujące wymianę samochodu na zeroemisyjny oraz inwestycje w zrównoważony transport publiczny. Zdaniem Mazura, to właśnie te elementy, których zabrakło w polskim projekcie.

PSPA zwraca uwagę, że proponowane zmiany nie mają charakteru przełomowego i nie stanowią wymaganej przez instytucje unijne kompleksowej i wyważonej reakcji na sytuację gospodarczą państwa członkowskiego z uwzględnieniem szczególnych wyzwań.

Zdaniem przedstawicieli branży elektromobilności budżet przewidziany na czysty transport (ponad 1 mld euro) jest dalece niewystarczający - czytamy w "Pulsie Biznesu".
Test Our Award-winning Monitors Free!