Nowy index Propan-Butan

Niemcy coraz chętniej kupują auta elektryczne

Z końcem 2020 roku elektryczne auta stanowiły w Niemczech 1,2 proc. wszystkich zarejestrowanych pojazdów osobowych wobec 0,5 proc. rok wcześniej.

Jak podał serwis pb.pl, w ostatnim kwartale minionego roku auta elektryczne i hybrydowe miały 22 proc. udziału w tamtejszym rynku sprzedaży. Taki odsetek „elektryków” daje szansę na realizację rządowego celu 7-10 mln elektrycznych aut na drogach do 2030 roku.

Więcej w kategorii

Nadchodzi era taryf dynamicznych ładowania elektryków

Nadchodzi era taryf dynamicznych ładowania elektryków

Kierowcy samochodów elektrycznych muszą przygotować się na wyższe koszty ładowania na publicznych stacjach. Jak czytamy w „Pulsie Biznesu”, po okresie promocji w pierwszej połowie 2025 roku, operatorzy podnoszą ceny i wprowadzają nowe modele rozliczeń.

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Na polskim rynku szybkiego ładowania samochodów elektrycznych trwa wyścig o pozycję lidera. W „Pulsie Biznesu” czytamy, że portugalski Powerdot, który jeszcze niedawno był trzeci, dziś goni GreenWaya i zapowiada dalszą ekspansję.

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Jak wynika z „Barometru Flotowego 2025” przygotowanego przez Arval Mobility Observatory, udział samochodów elektrycznych we flotach przedsiębiorstw zmniejszył się z 18 do 12 procent w ciągu roku. „Rzeczpospolita” wyjaśnia, że główne powody tej sytuacji to wysokie ceny zakupu aut elektrycznych oraz niewystarczająca dostępność

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Program ma na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez wspieranie inwestycji obniżających zużycie paliw emisyjnych w

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
Zautomatyzuj obowiązki podatkowe
Pozostałe aktualności
Projekty na Bliskim Wschodzie działają normalnie mimo napięć

Projekty na Bliskim Wschodzie działają normalnie mimo napięć

Pomimo eskalacji konfliktu między Izraelem a Iranem, amerykańska firma Baker Hughes poinformowała, że jej operacje na Bliskim Wschodzie przebiegają bez zakłóceń. Prezes firmy, Lorenzo Simonelli, zapewnił, że wszyscy pracownicy są bezpieczni, a infrastruktura działa normalnie.

Wzrośnie opłata za przejście przez Bosfor i Dardanele

Wzrośnie opłata za przejście przez Bosfor i Dardanele

Władze Turcji podniosą od lipca ceny tranzytu przez cieśniny Bosfor i Dardanele (łączące Morze Czarne i Morze Śródziemne przez Morze Marmara), poinformowało tureckie Ministerstwo Transportu.

Iran i Izrael atakują infrastrukturę energetyczną

Iran i Izrael atakują infrastrukturę energetyczną

Konflikt między Iranem a Izraelem wkroczył w nową fazę – obie strony rozpoczęły bezpośrednie ataki na strategiczną infrastrukturę energetyczną. Uderzenia dotyczą nie tylko baz wojskowych, ale także rafinerii, terminali paliwowych i instalacji gazowych, co może mieć poważne konsekwencje dla bezpieczeństwa energetycznego regionu.

OPEC+ pod presją

OPEC+ pod presją

Rosnące napięcia na Bliskim Wschodzie wywołały gwałtowny wzrost cen ropy naftowej i obawy o zdolność OPEC+ do zarządzania ewentualnymi poważnymi zakłóceniami w dostawach.

Ropa i gaz kluczowe w czasach konfliktów

Ropa i gaz kluczowe w czasach konfliktów

Prezes Saudi Aramco, Amin Nasser, podkreślił podczas konferencji Energy Asia w Kuala Lumpur, że znaczenie ropy i gazu wzrasta w czasach globalnych napięć. Jego zdaniem obecna sytuacja geopolityczna pokazuje, jak istotne są tradycyjne źródła energii dla bezpieczeństwa i stabilności.

Rynki ropy spokojniejsze niż nagłówki agencyjne i prasowe

Rynki ropy spokojniejsze niż nagłówki agencyjne i prasowe

W najnowszym felietonie dla agencji Reutera, Clyde Russell podkreśla, że mimo eskalacji napięć między Izraelem a Iranem, rynki ropy naftowej powinny zwracać uwagę przede wszystkim na to, co dzieje się z fizycznymi dostawami surowca z Bliskiego Wschodu.