MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Benzyna E10: czy warto oszczędzać na bezpieczeństwie?

W całej Europie systematycznie zaczyna pojawiać się benzyna E10, ekologiczne paliwo zaprojektowane do silników samochodowych. Próba szukania oszczędności i zastępowanie paliw przeznaczonych do wykorzystywania w lotnictwie paliwem do samochodów wyposażonych w nowoczesne silniki benzynowe nie tylko grozi uszkodzeniem silnika, ale także – przede wszystkim – jest przepisem na wypadek lotniczy o niedających się przewidzieć następstwach.

W niektórych krajach europejskich paliwo z 10-procentową domieszką bioetanolu jest w sprzedaży od wielu lat. Zgodnie z dostępnymi informacjami można je zatankować choćby w Niemczech i we Francji. Według renomowanego niemieckiego instytutu ADAC jeżdżenie na tym paliwie wiąże się z jego zwiększonym zużyciem (1,5–3%) oraz niewielkim, bo ok. 5-procentowym, spadkiem mocy silnika. ADAC, jak podkreśla na swoich stronach, że na paliwie E10 mogą jeździć wszystkie samochody produkowane od listopada 2010 r.

– W Warter Fuels znamy się zarówno na benzynach samochodowych jak i lotniczych i niepokoją nas pojawiające się w przestrzeni publicznej pytania o możliwość stosowania wspomnianego paliwa E-10 w samolotach. I naprawdę nie ma znaczenia, czy mówimy o samolotach trochę większych, czy trochę mniejszych, a nawet motolotniach. Pomysł na zatankowanie samolotu benzyną E10 jest, mówiąc krótko, bardzo nieodpowiedzialny i niebezpieczny – podkreśla zdecydowanie Janusz Pilarczyk, członek zarządu spółki Warter Fuels.

Nie bez powodu brytyjskie Light Aircraft Association już jesienią 2021 r. przestrzegało przed używaniem zmodyfikowanego paliwa w samolotach i wiatrakowcach.

Paliwa TotalEnergies - jakość i cena w trosce o Twój biznes
Pozostałe aktualności
Oktan Energy rozbuduje infrastrukturę w swojej bazie

Oktan Energy rozbuduje infrastrukturę w swojej bazie

Zachodniopomorski Urząd Wojewódzki w Szczecinie opublikował decyzję dotyczącą budowy rurociągów na terenie Bazy Oktan Energy w Szczecinie.

Unijne plany wodorowe potrzebują dotacji

Unijne plany wodorowe potrzebują dotacji

Kraje europejskie będą musiały zaoferować przedsiębiorstwom energetycznym dotacje i wsparcie regulacyjne w zakresie produkcji wodoru ze źródeł odnawialnych, aby umożliwić przejście na czyste paliwa, stwierdzili w środę menedżerowie sektora energetycznego.

Dobre wyniki norweskiej firmy

Dobre wyniki norweskiej firmy

Equinor ogłosił wyniki za pierwszy kwartał 2024 roku. Skorygowany dochód operacyjny wyniósł 7,53 mld USD. Spółka osiągnęła 7,68 mld USD zysku operacyjnego, a zysk netto w wyniósł 2,67 mld USD.

OPEC oferuje Namibii pomoc w wydobyciu węglowodorów

OPEC oferuje Namibii pomoc w wydobyciu węglowodorów

Sekretarz Generalny OPEC obiecał Namibii wsparcie w zagospodarowaniu odkrywkowych złóż ropy naftowej, co można odczytać jako zaproszenie tego kraju do OPEC.

Forum Paliw Gazowych trwa w Warszawie

Forum Paliw Gazowych trwa w Warszawie

Forum Paliw Gazowych to wydarzenie, podczas którego spotykają się dystrybutorzy LPG, firmy logistyczne, producenci zbiorników, wyposażenia i armatury dla sektora paliw płynnych oraz przedstawiciele administracji.

CPC dostarcza ropę zgodnie z harmonogramem

CPC dostarcza ropę zgodnie z harmonogramem

Konsorcjum Caspian Pipeline prowadzi prace techniczne na jednej z jednostek zdalnego sterowania (TPU). Następnie podobne działania planowane są w kolejnej jednostce, ale jak podaje CPC, dostawy ropy naftowej odbywają się zgodnie z harmonogramem.