Przede wszystkim pracownicy i partnerzy - stacje paliw MOYA wzmacniają komunikację wewnętrzną
2020-04-21 07:34 | Filip Puchalski - MoyaPandemia koronawirusa stanowi bezprecedensowe wyzwanie dla praktycznie wszystkich branż, w tym również sektora paliwowego, który jest kluczowym elementem „krwiobiegu gospodarki”. Jeśli ciśnienie w tym krwiobiegu spada, to również obniża się popyt na paliwa. Priorytetem dla sieci MOYA jest utrzymanie ciągłości działania wszystkich stacji, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i pracowników.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że ok. 80% ładunków przewożonych jest transportem samochodowym , co oznacza, że sektor paliwowy również jest niezwykle istotny z punktu widzenia makroekonomii.
Naszym priorytetem jest zatem zachowanie ciągłości działania wszystkich obiektów w sieci MOYA, również dlatego, że utrzymanie stacji paliw jest ważne dla naszych partnerów, czyli franczyzobiorców oraz ich pracowników. Są to miejsca pracy i źródło utrzymania dla bardzo wielu osób. W obliczu obecnej sytuacji czujemy się współodpowiedzialni za ich poczucie stabilności finansowej. Zwłaszcza, że wszyscy, którzy codziennie przychodzą do pracy na stacjach, są bardzo zaangażowani i doceniamy to, że z takim poświęceniem wykonują swoje obowiązki.
Sieć stacji paliw MOYA znana jest z partnerskiego, bardzo elastycznego i życzliwego podejścia do współpracy z franczyzobiorcami. Uważamy, że jest to klucz do sukcesu, a nasze dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że taka strategia jest właściwa. Wszystkie umowy z franczyzobiorcami procesowane są indywidualnie – staramy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych partnerów. Prowadzimy nieustannie szkolenia personelu i menedżerów stacji, rozwijamy ich kompetencje, a Kierownicy Operacyjni Regionu są w stałym, bezpośrednim kontakcie z franczyzobiorcami pomagając optymalizować działanie stacji i rozwiązywać bieżące problemy. Jednak jak kontynuować te praktyki w dobie epidemii i obostrzeń z nią związanych? O ile w przypadku wielu pracowników biurowych, tryb pracy zdalnej pozwala na wykonywanie swoich obowiązków w domu, to praca na stacji wymaga bezpośredniej obecności w placówce.
W czasie pandemii, kluczowe znaczenie ma zrozumienie sytuacji wielu pracowników i wykazanie empatii wobec nich. Niektórzy z naszych sprzedawców mają członków rodziny z grup ryzyka, inni po prostu odczuwają stres bardziej dotkliwie. Dla takich osób szczególnie ważne jest odpowie-dzialne przywództwo, które staramy się zapewniać.
Znaleźliśmy się w sytuacji zupełnie nowej dla nas wszystkich. Od samego początku epidemii działamy jednak metodycznie, zapewniając środki pozwalające na komfort psychiczny i zachowanie zdrowia fizycznego pracowników i właścicieli stacji. Zapewniliśmy podstawowe środki ochrony osobistej pracowników na stacjach – płyny i asortyment do dezynfekcji, maseczki, przyłbice, rękawiczki, szyby ochronne z przezroczystego tworzywa, rygor sanitarny czy zasadę ograniczonej liczby klientów w budynku stacji. Większość z tych zasad wprowadziliśmy jeszcze przed wejściem w życie rozporządzeń Ministerstwa Zdrowia. Nieustannie również edukujemy naszych pracowników i klientów na temat bezpieczeństwa, sposobów zapobiegania infekcji oraz objawów zarażenia koronawirusem. Na monitorach w naszych stacjach wyświetlane są m.in. filmy mówiące o bezpieczeństwie.
W naszej strategii prowadzenia biznesu niezwykle ważna jest częsta i otwarta forma komunikacji m.in. z osobami, które odpowiadają za personel zatrudniony na stacji – kierownikami, właścicielami, ajentami. Praca zdalna przy wykorzystaniu narzędzi online, spotkań wirtualnych i telekonferencji stała się dziś koniecznością a nie, jak dotąd, wyborem jaki dawaliśmy pracownikom. To wszystko niesie za sobą konieczność zdefiniowania na nowo funkcjonowania sieci stacji paliw, ale przede wszystkim przeformułowanie procesu zarządzania kryzysowego, który ma na celu podjęcie odpowiednich kroków, by ograniczyć bądź zminimalizować negatywne skutki epidemii koronawirusa. Aby efektywnie zarządzać oczekiwaniami i pozostać w stałym kontakcie z zespołem, ograniczone możliwości spotkań bezpośrednich zastąpiliśmy komunikacją zdalną, za pośrednictwem nowoczesnych narzędzi internetowych. Kluczowe dla pracy w takim trybie jest ustalenie konkretnych i transparentnych oczekiwań wobec siebie. Z doświadczenia wiemy, że wideokonferencje dają większe możliwości swobodnej wymiany myśli i nie zostawiają miejsca na nadinterpretacje, jak może to mieć miejsce w przypadku słowa pisanego. Wprowadziliśmy zatem jeden standard komunikacji obowiązujący na wszystkich stacjach sieci i wszystkich pracowników administracyjnych Anwim S.A. Wdrożone rozwiązania są nie tylko jest w pełni efektywne, ale zapewniają również bezpieczeństwo cyfrowe.
Bardzo rzadko wykonujemy teraz zadania, które mogą być realizowane w pełni samodzielnie. Kultura pracy wymaga od nas przekazywania sobie informacji i materiałów, wspólnych analiz i wyciągania wniosków. Wideokonferencje nie wyeliminują całkowicie korespondencji e-mail, jednak od czasu wprowadzenia nowych rozwiązań biznesowych, obserwujemy znacznie mniejszy przepływ informacji tą drogą. Staramy się komunikować w taki sposób, by nie dopuścić do niezrozumienia lub wzbudzenia irytacji, poczucia pozostawienia z problemami dnia codziennego i wieloma nowymi obowiązkami. Kładziemy nacisk na przekazywanie informacji na temat zagrożenia bez wzbudzania paniki, stały kontakt z pracownikami, mapowanie ich potrzeb i obaw oraz odpowiadanie na nie.
Raport „Trust and the Coronavirus”, który opublikowała agencja Edelman, dowodzi, że dla 63 proc. badanych najistotniejszym źródłem informacji jest komunikacja z pracodawcami. Ponad trzy czwarte z nich oczekuje, że pracodawcy podejmą działania, które ochronią pracowników i społeczność lokalną, a 79 proc. – że firmy dostosują swoją działalność do zaistniałej sytuacji.
Więcej w kategorii

Dołącz do Europejskiego Kongresu Gazu Płynnego: odkryj możliwości i zdobądź cenne kontakty
Europejski Kongres Gazu Płynnego (ELGC) to prestiżowe wydarzenie o ponad 50-letniej tradycji, które corocznie gromadzi liderów, innowatorów i decydentów z branży gazu płynnego z całego świata. Od momentu powstania w 1971 roku, kongres stał się kluczową platformą wymiany wiedzy i doświadczeń, promującą współpracę na rzecz
2025-03-26 08:42 | Szkolenia i konferencje

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025: Energia wszędzie
Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025 (ELGC 2025) odbędzie się w dniach 20–22 maja w Katowicach w Polsce. Zgromadzi on liderów branży, decydentów i ekspertów, którzy omówią przyszłość odnawialnych gazów płynnych w europejskiej transformacji energetycznej.
2025-03-12 09:00 | Szkolenia i konferencje

Kongres Paliwowy 2025: Czy Zielony Ład jest na właściwej ścieżce? Już 19-20 marca w Warszawie!
W dniach 19-20 marca w Warszawie odbędzie się Kongres Paliwowy 2025 – jedno z najważniejszych wydarzeń branży paliwowo-energetycznej w Europie. Organizowane przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) zgromadzi liderów branży, decydentów politycznych oraz ekspertów, którzy i odpowiedzą na pytanie: czy Zielony
2025-03-12 07:05 | Szkolenia i konferencje
Polecamy

Zmiany w spółce Unimot Paliwa
Zarząd Grupy Unimot ogłosił istotne zmiany w strukturze zarządczej spółki zależnej Unimot Paliwa Sp. z o.o.
2025-05-02 / 09:56 | Z kraju

Stuletnia rafineria w Grangemouth w Szkocji zamknięta
Agencja Reutera podała, że jedyna szkocka rafineria ropy naftowej, Grangemouth, zarządzana przez Petroineos, zaprzestała przetwarzania ropy naftowej od 28 kwietnia.
2025-05-02 / 09:36 | Ze świata