Przede wszystkim pracownicy i partnerzy - stacje paliw MOYA wzmacniają komunikację wewnętrzną
2020-04-21 07:34 | Filip Puchalski - MoyaPandemia koronawirusa stanowi bezprecedensowe wyzwanie dla praktycznie wszystkich branż, w tym również sektora paliwowego, który jest kluczowym elementem „krwiobiegu gospodarki”. Jeśli ciśnienie w tym krwiobiegu spada, to również obniża się popyt na paliwa. Priorytetem dla sieci MOYA jest utrzymanie ciągłości działania wszystkich stacji, przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i pracowników.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że ok. 80% ładunków przewożonych jest transportem samochodowym , co oznacza, że sektor paliwowy również jest niezwykle istotny z punktu widzenia makroekonomii.
Naszym priorytetem jest zatem zachowanie ciągłości działania wszystkich obiektów w sieci MOYA, również dlatego, że utrzymanie stacji paliw jest ważne dla naszych partnerów, czyli franczyzobiorców oraz ich pracowników. Są to miejsca pracy i źródło utrzymania dla bardzo wielu osób. W obliczu obecnej sytuacji czujemy się współodpowiedzialni za ich poczucie stabilności finansowej. Zwłaszcza, że wszyscy, którzy codziennie przychodzą do pracy na stacjach, są bardzo zaangażowani i doceniamy to, że z takim poświęceniem wykonują swoje obowiązki.
Sieć stacji paliw MOYA znana jest z partnerskiego, bardzo elastycznego i życzliwego podejścia do współpracy z franczyzobiorcami. Uważamy, że jest to klucz do sukcesu, a nasze dotychczasowe doświadczenia potwierdzają, że taka strategia jest właściwa. Wszystkie umowy z franczyzobiorcami procesowane są indywidualnie – staramy się wyjść naprzeciw potrzebom naszych partnerów. Prowadzimy nieustannie szkolenia personelu i menedżerów stacji, rozwijamy ich kompetencje, a Kierownicy Operacyjni Regionu są w stałym, bezpośrednim kontakcie z franczyzobiorcami pomagając optymalizować działanie stacji i rozwiązywać bieżące problemy. Jednak jak kontynuować te praktyki w dobie epidemii i obostrzeń z nią związanych? O ile w przypadku wielu pracowników biurowych, tryb pracy zdalnej pozwala na wykonywanie swoich obowiązków w domu, to praca na stacji wymaga bezpośredniej obecności w placówce.
W czasie pandemii, kluczowe znaczenie ma zrozumienie sytuacji wielu pracowników i wykazanie empatii wobec nich. Niektórzy z naszych sprzedawców mają członków rodziny z grup ryzyka, inni po prostu odczuwają stres bardziej dotkliwie. Dla takich osób szczególnie ważne jest odpowie-dzialne przywództwo, które staramy się zapewniać.
Znaleźliśmy się w sytuacji zupełnie nowej dla nas wszystkich. Od samego początku epidemii działamy jednak metodycznie, zapewniając środki pozwalające na komfort psychiczny i zachowanie zdrowia fizycznego pracowników i właścicieli stacji. Zapewniliśmy podstawowe środki ochrony osobistej pracowników na stacjach – płyny i asortyment do dezynfekcji, maseczki, przyłbice, rękawiczki, szyby ochronne z przezroczystego tworzywa, rygor sanitarny czy zasadę ograniczonej liczby klientów w budynku stacji. Większość z tych zasad wprowadziliśmy jeszcze przed wejściem w życie rozporządzeń Ministerstwa Zdrowia. Nieustannie również edukujemy naszych pracowników i klientów na temat bezpieczeństwa, sposobów zapobiegania infekcji oraz objawów zarażenia koronawirusem. Na monitorach w naszych stacjach wyświetlane są m.in. filmy mówiące o bezpieczeństwie.
W naszej strategii prowadzenia biznesu niezwykle ważna jest częsta i otwarta forma komunikacji m.in. z osobami, które odpowiadają za personel zatrudniony na stacji – kierownikami, właścicielami, ajentami. Praca zdalna przy wykorzystaniu narzędzi online, spotkań wirtualnych i telekonferencji stała się dziś koniecznością a nie, jak dotąd, wyborem jaki dawaliśmy pracownikom. To wszystko niesie za sobą konieczność zdefiniowania na nowo funkcjonowania sieci stacji paliw, ale przede wszystkim przeformułowanie procesu zarządzania kryzysowego, który ma na celu podjęcie odpowiednich kroków, by ograniczyć bądź zminimalizować negatywne skutki epidemii koronawirusa. Aby efektywnie zarządzać oczekiwaniami i pozostać w stałym kontakcie z zespołem, ograniczone możliwości spotkań bezpośrednich zastąpiliśmy komunikacją zdalną, za pośrednictwem nowoczesnych narzędzi internetowych. Kluczowe dla pracy w takim trybie jest ustalenie konkretnych i transparentnych oczekiwań wobec siebie. Z doświadczenia wiemy, że wideokonferencje dają większe możliwości swobodnej wymiany myśli i nie zostawiają miejsca na nadinterpretacje, jak może to mieć miejsce w przypadku słowa pisanego. Wprowadziliśmy zatem jeden standard komunikacji obowiązujący na wszystkich stacjach sieci i wszystkich pracowników administracyjnych Anwim S.A. Wdrożone rozwiązania są nie tylko jest w pełni efektywne, ale zapewniają również bezpieczeństwo cyfrowe.
Bardzo rzadko wykonujemy teraz zadania, które mogą być realizowane w pełni samodzielnie. Kultura pracy wymaga od nas przekazywania sobie informacji i materiałów, wspólnych analiz i wyciągania wniosków. Wideokonferencje nie wyeliminują całkowicie korespondencji e-mail, jednak od czasu wprowadzenia nowych rozwiązań biznesowych, obserwujemy znacznie mniejszy przepływ informacji tą drogą. Staramy się komunikować w taki sposób, by nie dopuścić do niezrozumienia lub wzbudzenia irytacji, poczucia pozostawienia z problemami dnia codziennego i wieloma nowymi obowiązkami. Kładziemy nacisk na przekazywanie informacji na temat zagrożenia bez wzbudzania paniki, stały kontakt z pracownikami, mapowanie ich potrzeb i obaw oraz odpowiadanie na nie.
Raport „Trust and the Coronavirus”, który opublikowała agencja Edelman, dowodzi, że dla 63 proc. badanych najistotniejszym źródłem informacji jest komunikacja z pracodawcami. Ponad trzy czwarte z nich oczekuje, że pracodawcy podejmą działania, które ochronią pracowników i społeczność lokalną, a 79 proc. – że firmy dostosują swoją działalność do zaistniałej sytuacji.
Polecamy
Orlen publikuje wyniki finansowe i przedstawia plany
W czwartek Orlen podał dane o wynikach. Zysk netto Grupy Orlen za 2023 r. wyniósł ponad 20,7 mld zł. Skonsolidowany wynik obciążyły odpisy wartości aktywów na 17,2 mld zł.
2024-04-26 / 09:49 | Z kraju
Valero Energy pobija prognozy zysków w pierwszym kwartale
Jedna z największych rafinerii w USA, Valero Energy, odnotowała w pierwszym kwartale skorygowany zysk netto o ponad połowę niższy w porównaniu z rokiem poprzednim. Przekroczył on jednak prognozy analityków.
2024-04-26 / 09:37 | Ze świata
Pozostałe aktualności
Wodne stacje paliw już otwarte
Podobnie jak w poprzednich latach, motorowodniacy i żeglarze będą mogli od 26 kwietnia skorzystać z nawodnych stacji tankowania Orlen na Mazurach, nad Zalewem Zegrzyńskim oraz nad morzem – w Gdyni i Pucku.
2024-04-26 / 14:21 | Z kraju
Kierowcy będą mogli wybrać promocję na majówkę
W ślad za ogłoszeniem przez Orlen promocji cenowej na tankowanie, o wprowadzeniu podobnych ofert poinformowały konkurencyjne sieci paliwowe w Polsce.
2024-04-26 / 09:53 | Z kraju
Spadła cena wenezuelskiej ropy
Cena wenezuelskiej ropy ciężkiej spadła po przywróceniu amerykańskich sankcji wobec sektora naftowo-gazowego Republiki Boliwariańskiej, ponieważ rafinerie Indiach nie akceptują jej obecnego poziomu.
2024-04-26 / 09:45 | Ze świata
MAE ma nadzieję, że tańsze baterie przyspieszą transformację energetyczną
Oczekiwany gwałtowny spadek kosztów magazynowania energii akumulatorowej w nadchodzących latach przyspieszy przejście z paliw kopalnych na odnawialne źródła energii, twierdzi Międzynarodowa Agencja Energetyczna (MAE).
2024-04-26 / 09:43 | Elektromobilność
Rekordowy zysk chińskiego CNOOC
Chiński CNOOC osiągnął w pierwszym kwartale 2024 roku rekordowy zysk w wysokości 39,72 mld juanów. Był to efekt jednoczesnego zwiększenia produkcji i cen sprzedaży.
2024-04-26 / 09:30 | Ze świata
Powołano kolejnego członka rady nadzorczej Orlenu
Orlen podał w komunikacie, że 25 kwietnia 2024 roku Minister Aktywów Państwowych, w imieniu akcjonariusza Skarbu Państwa, powołał Piotra Wielowieyskiego do rady nadzorczej Orlenu trwającej kadencji.
2024-04-26 / 09:24 | Z kraju