Rozwój stacji paliw będzie ewoluował w kierunku „hybrydowych” punktów obsługi

Amic zwiększa zyski mimo spadku sprzedaży paliw

Spółka Amic Polska w 2024 r. odnotowała spadek sprzedaży paliw, ale znacząco poprawiła wyniki finansowe. Przychody spadły do 2,32 mld zł z 2,36 mld zł rok wcześniej, natomiast zysk operacyjny wzrósł do 23,15 mln zł (z 1,5 mln zł), a zysk netto do 12,95 mln zł (z 3,22 mln zł).

Mimo niższego wolumenu sprzedaży, firma osiągnęła wyższe marże, co mogło być efektem podniesienia cen detalicznych.

Dziennik „Puls Biznesu” podał, że wolumen sprzedaży paliw spadł do 336,2 tys. ton, głównie z powodu niższej sprzedaży oleju napędowego (−10,4 tys. ton) i LPG (−2,6 tys. ton). Sprzedaż benzyny wzrosła o 4,88 tys. ton. Tymczasem, według danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) cały rynek paliw w Polsce w 2024 r. wzrósł o 1,5 proc. Leszek Wiwała z POPiHN tłumaczy, że wzrost ten napędzał m.in. łatwo dostępny i tani LPG sprowadzany przed wejściem w życie embarga na rosyjski gaz.

Sieć Amic Polska rozrosła się do 128 stacji, głównie dzięki przejęciu firmy Lux Motor-Oil Nieścior, która posiadała dziewięć obiektów. Firma kontynuuje rozwój modelu franczyzowego, choć tempo pozostaje umiarkowane – w 2024 r. uruchomiono trzecią stację franczyzową. Z danych POPiHN wynika, że wielu właścicieli niezrzeszonych stacji wciąż preferuje współpracę z mniejszymi, prywatnymi sieciami lub działanie w grupach zakupowych.

Amic rozwija także ofertę pozapaliwową. Na koniec 2024 r. na jej stacjach działało 69 restauracji Subway i 7 pizzerii Sbarro. Firma planuje dalszą ekspansję gastronomii w 2025 r., rozwijając współpracę z marką Subway International BV oraz inwestując w formaty szybkiej obsługi, takie jak Sbarro.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Spadek eksportu paliw od stycznia do maja 2025 r.

Spadek eksportu paliw od stycznia do maja 2025 r.

Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego, od stycznia do maja 2025 roku eksport paliw mineralnych, smarów i materiałów pochodnych z Polski spadł aż o 21,4 proc. rok do roku.

Orlen rezygnuje z przejęcia GA Polyolefins

Orlen rezygnuje z przejęcia GA Polyolefins

Płocki koncern Orlen nie jest już zainteresowany nabyciem całości ani części udziałów w firmie GA Polyolefins – spółce należącej do Grupy Azoty i realizującej strategiczną inwestycję Polimery Police.

Rafineria Gdańska zmniejszyła przerób, wzrosły zyski

Rafineria Gdańska zmniejszyła przerób, wzrosły zyski

W 2024 r. Rafineria Gdańska ograniczyła przerób ropy o 7 proc. do 9,8 mln ton. Spadek wynikał z optymalizacji produkcji, zwiększonego importu gotowych paliw oraz awarii instalacji. Przychody spadły do 3,02 mld zł (z 3,81 mld zł w 2023 r.), jednak zysk operacyjny wzrósł ponad dwukrotnie – do 888,48 mln zł, a zysk netto do 727,14 mln

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Unimot Gaz LPG - Partner wielu możliwości