Rozwój stacji paliw będzie ewoluował w kierunku „hybrydowych” punktów obsługi

Europa odczuwa skutki ograniczenia dostaw diesla

Egipt znacząco zwiększył import oleju napędowego, co wpływa na ograniczenie dostaw tego paliwa do Europy i wzrost cen na rynku atlantyckim – wynika z danych analitycznych Vortexy.

W ciągu pierwszych dwóch tygodni lipca dostawy oleju napędowego do Egiptu sięgnęły rekordowego poziomu 370 tys. baryłek dziennie, co oznacza wzrost o 65 proc. w ujęciu rocznym i o 35 proc. względem czerwca. To najwyższy poziom od 2016 r.

Wzrost importu ma związek z ograniczonymi dostawami gazu z Izraela oraz spadkiem wydobycia na złożu Zohr na Morzu Śródziemnym. Dodatkowo egipska infrastruktura do odbioru skroplonego gazu LNG jest niewystarczająca, co zmusza kraj do zwiększonych zakupów paliw płynnych do zasilania elektrowni.

Egipt pozyskuje olej napędowy głównie z Bliskiego Wschodu i Rosji, co ogranicza dostępność dostaw dla północno-zachodniej Europy. Według analityków, sytuacja ta wpływa na spadek zapasów w głównych europejskich hubach – Amsterdamie, Rotterdamie i Antwerpii – a także na wzrost marż rafineryjnych i cen ropy.

Eksperci ostrzegają, że niedobory mogą się pogłębić we wrześniu z powodu planowych przestojów w europejskich rafineriach. Jednocześnie spadek zapotrzebowania na energię w okresie letnim może częściowo złagodzić wpływ niedoborów paliwa.
Unimot Gaz LPG - Partner wielu możliwości