Rozwój stacji paliw będzie ewoluował w kierunku „hybrydowych” punktów obsługi

Wielka Brytania wyznacza cele dekarbonizacji żeglugi do 2050 r.

Rząd Wielkiej Brytanii ogłosił pierwszy krajowy plan dekarbonizacji żeglugi morskiej, wyznaczając cel osiągnięcia zerowej emisji netto w tym sektorze do 2050 r. Strategia jest zgodna z założeniami Międzynarodowej Organizacji Morskiej i zakłada redukcję emisji gazów cieplarnianych o 30 proc. do 2030 r., 80 proc. do 2040 r. oraz pełną neutralność klimatyczną do 2050 r. w odniesieniu do poziomu z 2008 r.

Plan przewiduje wprowadzenie regulacji dotyczących wykorzystania paliw morskich, technologii i źródeł energii w celu upowszechnienia czystych paliw, takich jak wodór, energia elektryczna i amoniak. Od 2026 r. krajowe rejsy morskie mają zostać objęte brytyjskim systemem handlu emisjami (ETS). Rząd analizuje również wprowadzenie wymogu zerowych lub prawie zerowych emisji dla statków podczas postoju w portach.

Początkowo działania będą koncentrować się na jednostkach łatwiejszych do dekarbonizacji, jak statki wiatrowe, natomiast bardziej złożone technologicznie statki mogą zostać objęte nowymi wymogami w drugiej połowie lat 30-tych.

W ramach działań międzynarodowych Wielka Brytania zamierza współpracować z IMO nad aktualizacją i wzmocnieniem globalnych standardów efektywności energetycznej w żegludze.
Test Our Award-winning Monitors Free!
Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
Zautomatyzuj obowiązki podatkowe