Unimot Gaz LPG - Partner wielu możliwości

Niski poziom wody utrudnia żeglugę po Renie w Niemczech

Z powodu suszy żegluga statków towarowych po rzece Ren w Niemczech z pełnym ładunkiem stała się niemożliwa, a do zwykłych stawek frachtowych doliczane są opłaty dodatkowe, poinformowano we wtorek.

Brak opadów w marcu spowodował, że Ren stał się płytki, co ograniczyło przepustowość kluczowego korytarza transportowego. Utrudnienia w żegludze stwarzają zagrożenia dla dostaw surowców przemysłowych – zbóż, węgla, rud metali i produktów naftowych, w tym oleju opałowego.

Agencja Reutera pisze, że firmy żeglugowe były zmuszone wprowadzić specjalne opłaty w celu zrekompensowania strat ekonomicznych wynikających z niedoładowania statków transportowych.

Sytuacja jest krytyczna na odcinku rzeki na południe od Duisburga i Kolonii, a utrudnienia występują w rejonie Kaub, gdzie ze względu na zwężenie koryta rzeki statki towarowe mogą zabierać na pokład nie więcej niż połowę standardowej objętości ładunku.

Prognozy meteorologów nie są zachęcające. W najbliższych dniach nie należy spodziewać się opadów, co wyklucza jakąkolwiek poprawę sytuacji w niedalekiej przyszłości.

Podobny kryzys latem 2022 r. sparaliżował łańcuchy logistyczne niemieckich firm. Ekstremalne upały i rekordowo niski poziom wody spowodowały zakłócenia w dostawach surowców, co doprowadziło do wstrzymania produkcji w wielu gałęziach przemysłu.

Ren, jedna z najważniejszych arterii europejskiego handlu, obsługuje aż 80 proc. krajowego ruchu towarowego w Niemczech. Zmniejszenie potencjału transportowego zmusza firmy do poszukiwania alternatywnych tras, co wydłuża czas dostaw i podnosi koszty operacyjne.

Więcej w kategorii

Międzynarodowe firmy energetyczne chcą wrócić do Libii

Międzynarodowe firmy energetyczne chcą wrócić do Libii

Po 18 latach przerwy Libia ogłasza przetarg na poszukiwanie i wydobycie węglowodorów. Władze kraju planują zwiększenie produkcji ropy do 2 mln baryłek dziennie do 2030 roku.

Azjatycki eksport paliwa lotniczego do Europy na najwyższym poziomie od roku

Azjatycki eksport paliwa lotniczego do Europy na najwyższym poziomie od roku

W czerwcu 2025 roku północno-wschodnia Azja wysłała do Europy rekordowe ilości paliwa lotniczego, sięgające nawet 465 tys. ton. To efekt niższych stawek frachtowych i obaw o zakłócenia dostaw z Bliskiego Wschodu, które skłoniły handlowców do przerzucania ładunków na rynki zachodnie.

Możliwe drastyczne cięcia w finansowaniu uzupełniania SPR

Możliwe drastyczne cięcia w finansowaniu uzupełniania SPR

Senat Stanów Zjednoczonych zatwierdził projekt ustawy budżetowej, który przewiduje znaczne ograniczenie funduszy na zakup ropy do uzupełnienia Strategicznych Rezerw Ropy Naftowej (SPR).

Więcej ropy z Arabii Saudyjskiej

Więcej ropy z Arabii Saudyjskiej

Arabia Saudyjska zwiększyła w czerwcu eksport ropy naftowej do 6,33 mln baryłek dziennie (bbl/d), co oznacza wzrost o 450 tys. baryłek w porównaniu z majem i najwyższy poziom od ponad roku – wynika z danych firmy analitycznej Kpler. W lipcu spodziewany jest dalszy wzrost eksportu do niemal 7,5 mln bbl/d.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
Zautomatyzuj obowiązki podatkowe