Magazyn Branżowych Inspiracji

AVIA w przyszłym roku zadebiutuje w Polsce

Pierwsza stacja pod marką AVIA w Polsce powinna rozpocząć działalność już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Do 2020 r. sieć rozwijana przez spółkę Unimot ma liczyć 100 obiektów.

Przedstawiciele firmy Unimot S.A., w trakcie specjalnej konferencji poinformowali o dołączeniu do stowarzyszenia AVIA International i przedstawili plany rozwoju marki AVIA na polski rynku.

AVIA International to stowarzyszenie około 90 firm, które działają w 14 krajach Europy. Sieć stacji AVIA w całej Europie liczy około 3.000 obiektów. Tankują na nich m.in. kierowcy w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii i Serbii.

W Polsce pierwsze stacje tej sieci mają pojawić się już w pierwszym kwartale przyszłego roku. – Wzór umowy, który bazuje na doświadczeniach niezależnych partnerów przyłączających się do stowarzyszenia AVIA w innych krajach, mamy już właściwie opracowany i jesteśmy gotowi do rozmów z zainteresowanymi firmami – powiedział w trakcie konferencji Adam Sikorski, przewodniczący rady nadzorczej Unimot S.A.

Spółka Unimot, która ma prawo do marki AVIA w naszym kraju, liczy na to, że uda się jej pozyskać partnerów do współpracy oferując m.in. dostęp do wysokiej jakości paliw, akceptację międzynarodowych programów flotowych, wsparcie swoje zespołu, możliwość uczestnictwa w programie Tankuj 24 czy pełną wizualizację stacji.


Na pytania dotyczące planów rozwoju sieci AVIA specjalnie dla użytkowników portalu e-petrol.pl odpowiedział Adam Sikorski, przewodniczący rady nadzorczej Unimot S.A.:

e-petrol.pl: Kiedy kierowcy w Polsce będą mogli zatankować na stacji AVIA?
Adam Sikorski: Zrobimy wszystko, aby pierwsza stacja działała jeszcze w I kwartale przyszłego roku.

Czym chcą Państwo przekonać partnerów do przyłączenia się do sieci AVIA?
Sami, jako niezależna firma, mamy stacje, które działają w modelu franczyzowym. Dlatego dobrze znamy problemy, z jakimi mierzą się właściciele takich obiektów. Są pewne warunki współpracy, jak choćby kilkuletni okres umowy, które są standardami, ale tam gdzie to będzie możliwe będziemy elastyczni np. w obszarze formuł cenowych. Dostarczając paliwo na stację będziemy też oferować atrakcyjne warunki cenowe.

Czy Unimot będzie jedynym dostawcą paliwa do stacji w sieci AVIA?
Tam gdzie będziemy w stanie dostarczyć nasz produkt  - zdecydowanie tak. W wyjątkowych przypadkach będziemy wskazywać preferowanych dostawców np. autogazu.

Czy sieć będzie mieć ogólnopolski charakter?
Tak. Nasza oferta hurtowa jest dzisiaj dostępna na bazach paliwowych w całym kraju i będziemy szukać partnerów w zasięgu działania tych baz.

A jakiego typu stacje mogą dołączyć do sieci AVIA?
Jak wiadomo dużo mniej niezależnych obiektów działa w dużych miastach i w takich lokalizacjach możemy rozważyć inwestycję we własne obiekty. Szczególnie interesujące dla nas, jako importera oleju napędowego, są na pewno stacje, na których jest duży popyt na diesla, czyli obiekty z dużym natężeniem ruchu pojazdów ciężarowych.

Czy oferta flotowa będzie od razu dostępna dla stacji dołączających do sieci AVIA?
Potrzebujemy jeszcze 3-4 miesięcy na dokończenie prac informatycznych i po tym okresie będziemy gotowi do tego, aby akceptować międzynarodowe programy flotowe.

Więcej w kategorii

Płocki koncern podzieli się zyskiem

Płocki koncern podzieli się zyskiem

Zarząd Orlenu prawdopodobnie będzie rekomendował, by część zysku netto za 2023 rok przeznaczyć na dywidendę. W trakcie konferencji dotyczącej wyników za IV kwartał 2023 r. dyrektor wykonawczy Orlenu Michał Perlik poinformował, że może to być 4,15 zł na akcję.

Możliwa rewizja strategii Orlenu

Możliwa rewizja strategii Orlenu

Pełniący obowiązki prezesa Orlenu Witold Literacki powiedział w czwartek, że nowy zarząd koncernu dokona przeglądu obecnie obowiązującej strategii grupy do 2030 roku i zdecyduje czy powinny być w niej wprowadzone korekty.

Przyszłość małego atomu Orlenu

Przyszłość małego atomu Orlenu

W czwartek w Sejmie wiceminister klimatu i środowiska Miłosz Motyka powiedział, że trwa audyt decyzji podejmowanych przez ministerstwo klimatu w sprawie projektu jądrowego spółki Orlenu i Synthosu - OSGE.

Czy Orlen może obniżyć ceny paliw?

Czy Orlen może obniżyć ceny paliw?

W czwartek podczas konferencji prasowej premier Donald Tusk powiedział, że do końca marca powinny być odpowiedzi, jakie działania są możliwe w obrębie Orlenu, aby ceny paliwa były niższe niż obecnie.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.