AVIA w przyszłym roku zadebiutuje w Polsce

Pierwsza stacja pod marką AVIA w Polsce powinna rozpocząć działalność już w pierwszym kwartale przyszłego roku. Do 2020 r. sieć rozwijana przez spółkę Unimot ma liczyć 100 obiektów.

AVIA w przyszłym roku zadebiutuje w Polsce
Przedstawiciele firmy Unimot S.A., w trakcie specjalnej konferencji poinformowali o dołączeniu do stowarzyszenia AVIA International i przedstawili plany rozwoju marki AVIA na polski rynku.

AVIA International to stowarzyszenie około 90 firm, które działają w 14 krajach Europy. Sieć stacji AVIA w całej Europie liczy około 3.000 obiektów. Tankują na nich m.in. kierowcy w Niemczech, Francji, Szwajcarii, Włoszech, Hiszpanii i Serbii.

W Polsce pierwsze stacje tej sieci mają pojawić się już w pierwszym kwartale przyszłego roku. – Wzór umowy, który bazuje na doświadczeniach niezależnych partnerów przyłączających się do stowarzyszenia AVIA w innych krajach, mamy już właściwie opracowany i jesteśmy gotowi do rozmów z zainteresowanymi firmami – powiedział w trakcie konferencji Adam Sikorski, przewodniczący rady nadzorczej Unimot S.A.

Spółka Unimot, która ma prawo do marki AVIA w naszym kraju, liczy na to, że uda się jej pozyskać partnerów do współpracy oferując m.in. dostęp do wysokiej jakości paliw, akceptację międzynarodowych programów flotowych, wsparcie swoje zespołu, możliwość uczestnictwa w programie Tankuj 24 czy pełną wizualizację stacji.


Na pytania dotyczące planów rozwoju sieci AVIA specjalnie dla użytkowników portalu e-petrol.pl odpowiedział Adam Sikorski, przewodniczący rady nadzorczej Unimot S.A.:

e-petrol.pl: Kiedy kierowcy w Polsce będą mogli zatankować na stacji AVIA?
Adam Sikorski: Zrobimy wszystko, aby pierwsza stacja działała jeszcze w I kwartale przyszłego roku.

Czym chcą Państwo przekonać partnerów do przyłączenia się do sieci AVIA?
Sami, jako niezależna firma, mamy stacje, które działają w modelu franczyzowym. Dlatego dobrze znamy problemy, z jakimi mierzą się właściciele takich obiektów. Są pewne warunki współpracy, jak choćby kilkuletni okres umowy, które są standardami, ale tam gdzie to będzie możliwe będziemy elastyczni np. w obszarze formuł cenowych. Dostarczając paliwo na stację będziemy też oferować atrakcyjne warunki cenowe.

Czy Unimot będzie jedynym dostawcą paliwa do stacji w sieci AVIA?
Tam gdzie będziemy w stanie dostarczyć nasz produkt  - zdecydowanie tak. W wyjątkowych przypadkach będziemy wskazywać preferowanych dostawców np. autogazu.

Czy sieć będzie mieć ogólnopolski charakter?
Tak. Nasza oferta hurtowa jest dzisiaj dostępna na bazach paliwowych w całym kraju i będziemy szukać partnerów w zasięgu działania tych baz.

A jakiego typu stacje mogą dołączyć do sieci AVIA?
Jak wiadomo dużo mniej niezależnych obiektów działa w dużych miastach i w takich lokalizacjach możemy rozważyć inwestycję we własne obiekty. Szczególnie interesujące dla nas, jako importera oleju napędowego, są na pewno stacje, na których jest duży popyt na diesla, czyli obiekty z dużym natężeniem ruchu pojazdów ciężarowych.

Czy oferta flotowa będzie od razu dostępna dla stacji dołączających do sieci AVIA?
Potrzebujemy jeszcze 3-4 miesięcy na dokończenie prac informatycznych i po tym okresie będziemy gotowi do tego, aby akceptować międzynarodowe programy flotowe.
Pozostałe aktualności
Coraz więcej stacji z logo Orlenu w Niemczech

Coraz więcej stacji z logo Orlenu w Niemczech

PKN Orlen w czwartek na Twitterze podał, że w Trewirze uruchomiono już dziesiątą w Niemczech stację paliw z szyldem Orlen.

Rekord eksportu ropy z Iranu

Rekord eksportu ropy z Iranu

Eksport ropy z Iranu wzrósł do najwyższego poziomu od dwóch lat, przekraczając w zeszłym miesiącu 1,3 miliona baryłek dziennie. Poinformował o tym irański minister gospodarki i finansów Ehsan Khanduzi.

Uzupełnienie strategicznych rezerw ropy zajmie Stanom Zjednoczonym kilka lat

Uzupełnienie strategicznych rezerw ropy zajmie Stanom Zjednoczonym kilka lat

Stanom Zjednoczonym potrzebne będzie kilka lat, aby uzupełnić strategiczne rezerwy ropy naftowej, które uległy zmniejszeniu w wyniku interwencji surowcowych — powiedziała sekretarz ds. energii Jennifer Granholm.

We Francji na stacjach zaczyna brakować paliwa

We Francji na stacjach zaczyna brakować paliwa

Akcja protestacyjna, która zakłóciła pracę francuskich rafinerii, spowodowała, że niektórym stacjom benzynowym brakuje paliwa. Protesty uderzyły także w terminale skroplonego gazu ziemnego (LNG), dostawy energii i konserwację reaktorów jądrowych. Francuskie lotniska także już zaczynają obawiać się o zapasy paliwa lotniczego.

Mały atom - umowa na SMR w Polsce zawarta w Waszyngtonie

Mały atom - umowa na SMR w Polsce zawarta w Waszyngtonie

PKN Orlen podał w komunikacie, że jego spółka Orlen Synthos Green Energy jest coraz bliżej budowy pierwszych małych reaktorów jądrowych (tzw. SMR-ów) w Polsce.

Pełne magazyny diesla w Azji

Pełne magazyny diesla w Azji

W ostatnich tygodniach wyraźnie wzrosły zapasy azjatyckiego oleju napędowego, ponieważ tamtejsze rafinerie nie są w stanie eksportować go na rynki położone na wschód od Suezu, dodatkowo mają też mniejsze możliwości eksportu paliwa do Afryki, bowiem muszą tam konkurować z dostawami z Rosji.