17 Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

W wielu obszarach byliśmy pionierem!

Dwadzieścia lat aktywności w sprzedaży detalicznej paliw i plany na kolejne lata specjalnie dla e-petrol.pl podsumowuje Tadeusz Sławik, dyrektor ds. operacyjnych BP w Polsce.

e-petrol.pl: 20 lat BP w Polsce na rynku detalicznym to imponujący wynik. Jakie były największe sukcesy tego czasu?

Tadeusz Sławik: Największy sukcesem ostatnich 20 lat był rozwój sieci, która w dniu dzisiejszym ma prawie pięćset stacji – zarówno własnych, jak i franczyzowych. W tym czasie wprowadzaliśmy wiele innowacji na polskim rynku, w wielu obszarach byliśmy pionierem. Jako pierwsi wprowadziliśmy paliwa bezołowiowe, jako jedni z pierwszych także paliwa premium. Wprowadziliśmy koncept sklepu convenience, kawiarenki Wild Bean Café, ofertę myjni bezdotykowych. Warto przypomnieć o programie lojalnościowym, który jest mocną stroną naszej oferty – i tutaj byliśmy jednym z prekursorów. Byliśmy na pewno pierwsi w Polsce, wprowadzając na stałe do programu lojalnościowego element społeczny. Od początku trwania programu, zebrane na BP punkty, klienci mogli przekazywać na akcję „Pajacyk” – na Polską Akcję Humanitarną. To zmieniło standardy współpracy biznesu w tym obszarze.

A czy przez ten czas miały miejsce jakieś istotne porażki? Takie, o których pamięta się na przyszłość?

Nie pamiętam osobiście dużych porażek, ale myślę, że każdy niezadowolony klient jest dla nas jakąś porażką. Żeby temu zapobiec, mamy system, który pozwala nam wyłapywać opinie klientów, szczególnie te negatywne, i kiedy się zdarzą, zarządzać tą sytuacją, uczyć się z niej i próbować tak poprawiać nasz serwis, żeby niezadowolonych klientów było jak najmniej.

Sytuacja na Polskim rynku detalicznym. Jak BP ocenia szanse na dalszą ekspansję, jakie są plany koncernu na dalszy rozwój sieci – czy to ilościowy, czy strukturalny?

Jesteśmy od 20 lat na rynku i chcemy być przez kolejne, zamierzamy rozwijać zarówno sieć stacji własnych, jak i autostradowych, jak również stacji przy drogach ekspresowych. Chcemy korzystać ze wzrostu polskiej gospodarki, który ma miejsce i miał miejsce w ostatnich latach. Na pewno będziemy szukali nowych pomysłów, w obszarze paliw, jak i w obszarze nie paliwowym, w ramach oferty sklepowej, myjni oraz naszych kawiarenek Wild Bean Café. Będziemy budowali zarówno nowe stacje, jak i nawiązywali współpracę z partnerami, którzy będą sprzedawali paliwo i oferowali inne usługi pod logo BP.

A czy modele nietypowe – np. samoobsługowe czy tzw. stacje ekonomiczne?


Aktualnie BP nie planuje rozwoju stacji samoobsługowych ani drugiego brandu – ekonomicznego. Obserwujemy jednak bacznie rynek i wsłuchujemy się w oczekiwania naszych klientów i to jest główna wytyczna naszych działań.

A jak wyglądają plany rozwoju BP w zakresie oferty convenience?

Powiem tylko tyle – patrzymy na rozwój polskiego rynku, oraz czerpiemy doświadczenia z całej sieci BP (mamy w świecie 17 tysięcy stacji). Obserwujemy trendy zarówno na polskim rynku jak i na innych rynkach gdzie operuje BP. W oparciu o rozumienie polskiego klienta, jak i doświadczenie naszych stacji w innych krajach, tak rozwijamy naszą ofertę, żeby na końcu proponować klientom najlepiej skrojoną ofertę i najlepszą z możliwych obsługę.

Dziękuję bardzo za te informacje dla naszych czytelników.

Ja również dziękuję!

Więcej w kategorii

Anwim ze stratą w 2023 roku

Anwim ze stratą w 2023 roku

Ubiegły rok nie był udany dla importera paliw i operatora sieci Moya. Z opublikowanego przez spółkę sprawozdania finansowego wynika, że pomimo wyższych przychodów, 2023 rok Aniwm S.A. zamknął stratą wynoszącą blisko 26 mln złotych.

Żabka na stacji paliw

Żabka na stacji paliw

W Opolu, w budynku lokalnej stacji paliw Viwa, został otwarty sklep Żabka. Jak podał serwis Newseria.pl, to druga placówka sieci tego typu przeznaczona nie tylko dla zmotoryzowanych klientów.

Właścicielka stacji paliw walczy z fiskusem

Właścicielka stacji paliw walczy z fiskusem

Czwartkowy „Puls Biznesu” publikuje nowe informacje dotyczące historii zmagań z fiskusem Lidii Ziółkowskiej, właścicielki stacji paliw spod Częstochowy, która po 13 latach usłyszała korzystne dla niej orzeczenie w NSA.

Zatrzymano obcokrajowca okradającego stacje paliw na Pomorzu

Zatrzymano obcokrajowca okradającego stacje paliw na Pomorzu

Policjanci zatrzymali 36-letniego obywatela Gruzji, który ukradł łącznie 435 litrów oleju napędowego o wartości blisko 3 tysięcy złotych. Dodatkowo 36-latek odpowie za używanie cudzych tablicy rejestracyjnych, za co grozi nawet 5 lat więzienia.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.