Shell Franczyza

W wielu obszarach byliśmy pionierem!

Dwadzieścia lat aktywności w sprzedaży detalicznej paliw i plany na kolejne lata specjalnie dla e-petrol.pl podsumowuje Tadeusz Sławik, dyrektor ds. operacyjnych BP w Polsce.

e-petrol.pl: 20 lat BP w Polsce na rynku detalicznym to imponujący wynik. Jakie były największe sukcesy tego czasu?

Tadeusz Sławik: Największy sukcesem ostatnich 20 lat był rozwój sieci, która w dniu dzisiejszym ma prawie pięćset stacji – zarówno własnych, jak i franczyzowych. W tym czasie wprowadzaliśmy wiele innowacji na polskim rynku, w wielu obszarach byliśmy pionierem. Jako pierwsi wprowadziliśmy paliwa bezołowiowe, jako jedni z pierwszych także paliwa premium. Wprowadziliśmy koncept sklepu convenience, kawiarenki Wild Bean Café, ofertę myjni bezdotykowych. Warto przypomnieć o programie lojalnościowym, który jest mocną stroną naszej oferty – i tutaj byliśmy jednym z prekursorów. Byliśmy na pewno pierwsi w Polsce, wprowadzając na stałe do programu lojalnościowego element społeczny. Od początku trwania programu, zebrane na BP punkty, klienci mogli przekazywać na akcję „Pajacyk” – na Polską Akcję Humanitarną. To zmieniło standardy współpracy biznesu w tym obszarze.

A czy przez ten czas miały miejsce jakieś istotne porażki? Takie, o których pamięta się na przyszłość?

Nie pamiętam osobiście dużych porażek, ale myślę, że każdy niezadowolony klient jest dla nas jakąś porażką. Żeby temu zapobiec, mamy system, który pozwala nam wyłapywać opinie klientów, szczególnie te negatywne, i kiedy się zdarzą, zarządzać tą sytuacją, uczyć się z niej i próbować tak poprawiać nasz serwis, żeby niezadowolonych klientów było jak najmniej.

Sytuacja na Polskim rynku detalicznym. Jak BP ocenia szanse na dalszą ekspansję, jakie są plany koncernu na dalszy rozwój sieci – czy to ilościowy, czy strukturalny?

Jesteśmy od 20 lat na rynku i chcemy być przez kolejne, zamierzamy rozwijać zarówno sieć stacji własnych, jak i autostradowych, jak również stacji przy drogach ekspresowych. Chcemy korzystać ze wzrostu polskiej gospodarki, który ma miejsce i miał miejsce w ostatnich latach. Na pewno będziemy szukali nowych pomysłów, w obszarze paliw, jak i w obszarze nie paliwowym, w ramach oferty sklepowej, myjni oraz naszych kawiarenek Wild Bean Café. Będziemy budowali zarówno nowe stacje, jak i nawiązywali współpracę z partnerami, którzy będą sprzedawali paliwo i oferowali inne usługi pod logo BP.

A czy modele nietypowe – np. samoobsługowe czy tzw. stacje ekonomiczne?


Aktualnie BP nie planuje rozwoju stacji samoobsługowych ani drugiego brandu – ekonomicznego. Obserwujemy jednak bacznie rynek i wsłuchujemy się w oczekiwania naszych klientów i to jest główna wytyczna naszych działań.

A jak wyglądają plany rozwoju BP w zakresie oferty convenience?

Powiem tylko tyle – patrzymy na rozwój polskiego rynku, oraz czerpiemy doświadczenia z całej sieci BP (mamy w świecie 17 tysięcy stacji). Obserwujemy trendy zarówno na polskim rynku jak i na innych rynkach gdzie operuje BP. W oparciu o rozumienie polskiego klienta, jak i doświadczenie naszych stacji w innych krajach, tak rozwijamy naszą ofertę, żeby na końcu proponować klientom najlepiej skrojoną ofertę i najlepszą z możliwych obsługę.

Dziękuję bardzo za te informacje dla naszych czytelników.

Ja również dziękuję!

Więcej w kategorii

Nowy pomysł w sprawie ograniczeń sprzedaży alkoholu na stacjach

Nowy pomysł w sprawie ograniczeń sprzedaży alkoholu na stacjach

Minister zdrowia Izabela Leszczyna zapowiedziała w czwartek, że resort przedstawi projekt ustawy zakazującej nocnej sprzedaży alkoholu na stacjach paliw.

Kto dostarczy kawę dla Orlenu?

Kto dostarczy kawę dla Orlenu?

Wizyta na stacji paliw poza tankowaniem często kojarzy się z zakupem kawy. Orlen – posiadający największą sieć stacji paliw w Polsce ogłosił postępowanie, w którym chce przeanalizować rynek dostawców kawy ziarnistej do sprzedaży w jego punktach detalicznych pod marką własną.

W tym roku MOL Polska będzie miał 69 punktów Fresh Corner

W tym roku MOL Polska będzie miał 69 punktów Fresh Corner

Obszar gastronomiczny jest bardzo ważny dla stacji paliw. Nowy gracz na polskim rynku – MOL Polska informuje, że do końca roku koncept gastronomiczny Fresh Corner zwiększy się o 18 punktów.

Spółki Naftoserwis i Naftor z Grupy PERN zostaną połączone

Spółki Naftoserwis i Naftor z Grupy PERN zostaną połączone

PERN planuje połączenie swoich spółek zależnych – podała Polska Agencja Prasowa. Ich zarządy uzgodniły już plan fuzji. W ocenie PERN fuzja wpisuje się w globalne trendy w branży paliwowej i energetycznej.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.