W wielu obszarach byliśmy pionierem!
2015-08-17 09:36 | e-petrol.plDwadzieścia lat aktywności w sprzedaży detalicznej paliw i plany na kolejne lata specjalnie dla e-petrol.pl podsumowuje Tadeusz Sławik, dyrektor ds. operacyjnych BP w Polsce.

Tadeusz Sławik: Największy sukcesem ostatnich 20 lat był rozwój sieci, która w dniu dzisiejszym ma prawie pięćset stacji – zarówno własnych, jak i franczyzowych. W tym czasie wprowadzaliśmy wiele innowacji na polskim rynku, w wielu obszarach byliśmy pionierem. Jako pierwsi wprowadziliśmy paliwa bezołowiowe, jako jedni z pierwszych także paliwa premium. Wprowadziliśmy koncept sklepu convenience, kawiarenki Wild Bean Café, ofertę myjni bezdotykowych. Warto przypomnieć o programie lojalnościowym, który jest mocną stroną naszej oferty – i tutaj byliśmy jednym z prekursorów. Byliśmy na pewno pierwsi w Polsce, wprowadzając na stałe do programu lojalnościowego element społeczny. Od początku trwania programu, zebrane na BP punkty, klienci mogli przekazywać na akcję „Pajacyk” – na Polską Akcję Humanitarną. To zmieniło standardy współpracy biznesu w tym obszarze.
A czy przez ten czas miały miejsce jakieś istotne porażki? Takie, o których pamięta się na przyszłość?
Nie pamiętam osobiście dużych porażek, ale myślę, że każdy niezadowolony klient jest dla nas jakąś porażką. Żeby temu zapobiec, mamy system, który pozwala nam wyłapywać opinie klientów, szczególnie te negatywne, i kiedy się zdarzą, zarządzać tą sytuacją, uczyć się z niej i próbować tak poprawiać nasz serwis, żeby niezadowolonych klientów było jak najmniej.
Sytuacja na Polskim rynku detalicznym. Jak BP ocenia szanse na dalszą ekspansję, jakie są plany koncernu na dalszy rozwój sieci – czy to ilościowy, czy strukturalny?
Jesteśmy od 20 lat na rynku i chcemy być przez kolejne, zamierzamy rozwijać zarówno sieć stacji własnych, jak i autostradowych, jak również stacji przy drogach ekspresowych. Chcemy korzystać ze wzrostu polskiej gospodarki, który ma miejsce i miał miejsce w ostatnich latach. Na pewno będziemy szukali nowych pomysłów, w obszarze paliw, jak i w obszarze nie paliwowym, w ramach oferty sklepowej, myjni oraz naszych kawiarenek Wild Bean Café. Będziemy budowali zarówno nowe stacje, jak i nawiązywali współpracę z partnerami, którzy będą sprzedawali paliwo i oferowali inne usługi pod logo BP.
A czy modele nietypowe – np. samoobsługowe czy tzw. stacje ekonomiczne?
Aktualnie BP nie planuje rozwoju stacji samoobsługowych ani drugiego brandu – ekonomicznego. Obserwujemy jednak bacznie rynek i wsłuchujemy się w oczekiwania naszych klientów i to jest główna wytyczna naszych działań.
A jak wyglądają plany rozwoju BP w zakresie oferty convenience?
Powiem tylko tyle – patrzymy na rozwój polskiego rynku, oraz czerpiemy doświadczenia z całej sieci BP (mamy w świecie 17 tysięcy stacji). Obserwujemy trendy zarówno na polskim rynku jak i na innych rynkach gdzie operuje BP. W oparciu o rozumienie polskiego klienta, jak i doświadczenie naszych stacji w innych krajach, tak rozwijamy naszą ofertę, żeby na końcu proponować klientom najlepiej skrojoną ofertę i najlepszą z możliwych obsługę.
Dziękuję bardzo za te informacje dla naszych czytelników.
Ja również dziękuję!
Więcej w kategorii

Czy ustanie turystyka paliwowa przy granicy zachodniej?
Od 7 lipca 2025 roku Polska wprowadza stacjonarne kontrole graniczne na przejściach z Niemcami, co jak podaje serwis MOZ.de, może oznaczać dłuższe kolejki i utrudnienia dla osób regularnie podróżujących do Polski w celu zatankowania paliwa.
2025-07-04 09:51 | Z kraju

Rośnie sprzeciw wobec sprzedaży alkoholu na stacjach
Z sondażu IBRiS dla „Rzeczpospolitej” wynika, że 62,1 proc. respondentów popiera całkowity zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Największe poparcie deklarują osoby w wieku 18–29 lat (69 proc.) i 50–59 lat (również 69 proc.). Najniższe – w grupie 30–39 lat (58 proc.). Zdecydowany sprzeciw wobec zakazu wyraża 11,3 proc.
2025-07-04 09:28 | Z kraju

MOL Polska uruchamia wakacyjną promocję
Sieć stacji paliw MOL Polska rozpoczęła wakacyjną akcję promocyjną, oferując rabaty na paliwo oraz możliwość udziału w loterii z główną nagrodą – wyjazdem na mecz piłkarski do Barcelony.
2025-07-03 13:14 | Z kraju

Dane finansowe Orlenu za II kwartał 2025
Orlen opublikował kwartalne dane makroekonomiczne za drugi kwartał 2025 roku. Średnia cena ropy Brent wyniosła 67,9 USD za baryłkę, co oznacza spadek o 20 proc. w ujęciu rocznym oraz o 10 proc. w porównaniu z pierwszym kwartałem br.
2025-07-03 09:48 | Z kraju
Polecamy

Barclays podnosi prognozy cen ropy Brent w związku z wyższym popytem globalnym
Barclays Bank skorygował w górę prognozy cen ropy Brent. Według najnowszych szacunków, średnia cena baryłki wyniesie 72 USD w 2025 r., co oznacza wzrost o 6 USD. Prognoza na 2026 r. została podniesiona o 10 USD, do poziomu 70 USD za baryłkę.
2025-07-04 / 09:35 | Ze świata

Remonty rafinerii wpłynęły na poziom eksportu oleju napędowego z Rosji
Eksport rosyjskiego oleju napędowego drogą morską spadł w czerwcu o 6 proc. w ujęciu miesięcznym, do około 3,35 mln ton – wynika z danych żeglugowych LSEG oraz informacji rynkowych. Głównym powodem spadku była ograniczona produkcja spowodowana planowanymi pracami konserwacyjnymi w rafineriach.
2025-07-03 / 09:39 | Ze Wschodu