MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

W wielu obszarach byliśmy pionierem!

Dwadzieścia lat aktywności w sprzedaży detalicznej paliw i plany na kolejne lata specjalnie dla e-petrol.pl podsumowuje Tadeusz Sławik, dyrektor ds. operacyjnych BP w Polsce.

W wielu obszarach byliśmy pionierem!
e-petrol.pl: 20 lat BP w Polsce na rynku detalicznym to imponujący wynik. Jakie były największe sukcesy tego czasu?

Tadeusz Sławik: Największy sukcesem ostatnich 20 lat był rozwój sieci, która w dniu dzisiejszym ma prawie pięćset stacji – zarówno własnych, jak i franczyzowych. W tym czasie wprowadzaliśmy wiele innowacji na polskim rynku, w wielu obszarach byliśmy pionierem. Jako pierwsi wprowadziliśmy paliwa bezołowiowe, jako jedni z pierwszych także paliwa premium. Wprowadziliśmy koncept sklepu convenience, kawiarenki Wild Bean Café, ofertę myjni bezdotykowych. Warto przypomnieć o programie lojalnościowym, który jest mocną stroną naszej oferty – i tutaj byliśmy jednym z prekursorów. Byliśmy na pewno pierwsi w Polsce, wprowadzając na stałe do programu lojalnościowego element społeczny. Od początku trwania programu, zebrane na BP punkty, klienci mogli przekazywać na akcję „Pajacyk” – na Polską Akcję Humanitarną. To zmieniło standardy współpracy biznesu w tym obszarze.

A czy przez ten czas miały miejsce jakieś istotne porażki? Takie, o których pamięta się na przyszłość?

Nie pamiętam osobiście dużych porażek, ale myślę, że każdy niezadowolony klient jest dla nas jakąś porażką. Żeby temu zapobiec, mamy system, który pozwala nam wyłapywać opinie klientów, szczególnie te negatywne, i kiedy się zdarzą, zarządzać tą sytuacją, uczyć się z niej i próbować tak poprawiać nasz serwis, żeby niezadowolonych klientów było jak najmniej.

Sytuacja na Polskim rynku detalicznym. Jak BP ocenia szanse na dalszą ekspansję, jakie są plany koncernu na dalszy rozwój sieci – czy to ilościowy, czy strukturalny?

Jesteśmy od 20 lat na rynku i chcemy być przez kolejne, zamierzamy rozwijać zarówno sieć stacji własnych, jak i autostradowych, jak również stacji przy drogach ekspresowych. Chcemy korzystać ze wzrostu polskiej gospodarki, który ma miejsce i miał miejsce w ostatnich latach. Na pewno będziemy szukali nowych pomysłów, w obszarze paliw, jak i w obszarze nie paliwowym, w ramach oferty sklepowej, myjni oraz naszych kawiarenek Wild Bean Café. Będziemy budowali zarówno nowe stacje, jak i nawiązywali współpracę z partnerami, którzy będą sprzedawali paliwo i oferowali inne usługi pod logo BP.

A czy modele nietypowe – np. samoobsługowe czy tzw. stacje ekonomiczne?


Aktualnie BP nie planuje rozwoju stacji samoobsługowych ani drugiego brandu – ekonomicznego. Obserwujemy jednak bacznie rynek i wsłuchujemy się w oczekiwania naszych klientów i to jest główna wytyczna naszych działań.

A jak wyglądają plany rozwoju BP w zakresie oferty convenience?

Powiem tylko tyle – patrzymy na rozwój polskiego rynku, oraz czerpiemy doświadczenia z całej sieci BP (mamy w świecie 17 tysięcy stacji). Obserwujemy trendy zarówno na polskim rynku jak i na innych rynkach gdzie operuje BP. W oparciu o rozumienie polskiego klienta, jak i doświadczenie naszych stacji w innych krajach, tak rozwijamy naszą ofertę, żeby na końcu proponować klientom najlepiej skrojoną ofertę i najlepszą z możliwych obsługę.

Dziękuję bardzo za te informacje dla naszych czytelników.

Ja również dziękuję!