Get ready for a landmark event in the liquid gas industry!

Krytyczna ocena zjawiska subsydiowania programów rabatowych

Wyniki badania środowiska akceptantów kart płatniczych, realizowane pod kierownictwem dr. Jakuba Górki z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, wniosły istotny wkład merytoryczny w obszar dyskusji o polskim rynku płatności oraz rozwoju przedsiębiorczości.

Zainicjowany przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego projekt badawczy, okazał się unikalnym w skali Europy przedsięwzięciem. Analiza otrzymanych danych sprzyjała pogłębianiu wiedzy na temat kosztów akceptacji zróżnicowanych form płatności. Jednocześnie projekt ten korespondował z działaniami Komisji Europejskiej dążącej do pozyskania porównywalnych danych o kosztach płatności z obszaru całej Unii Europejskiej. Ogółem objęto badaniem ponad tysiąc polskich firm: 1003  firmy przyjmujące gotówkę i 359 firm przyjmujących karty (z fizyczną obecnością karty). Ustalono, iż firmy akceptujące karty płatnicze - niezależnie od ich wielkości (małe, średnie, duże) - miały więcej punktów handlowo-usługowych. Charakteryzowały się przy tym wyższą sprzedażą oraz wyższą liczbą i wartością transakcji gotówką w porównaniu z firmami, które akceptowały wyłącznie gotówkę. Przeniesienie wskaźników kartowych z badania na poziom makro (wynik z ogółu firm) pozwoliło ustalić dane kwotowe: ok. 60 mld zł płatności kartą i ok. 717 mln płatności kartą w 2011 r. (wyniki niedoszacowane/ niedoszacowanie uzasadnione ze względu na założenia badawcze i sposób ważenia próby). Z analizy danych ankietowych wynikało, iż „w przypadku rynku sieciowego, jakim jest np. rynek instrumentów płatniczych, zastosowanie asymetrycznej strategii cenowej przynosi oczekiwany rezultat, jednak nie wolno abstrahować od granic elastyczności cenowej popytu akceptantów. Dla konsumenta płacącego kartą benefitem jest przede wszystkim szersza sieć akceptacji” - zaznaczono w raporcie końcowym. Z ustaleń wynikało, iż programy rabatowe dowiązane do karty oraz zwrot wartości transakcji kartą (tzw. usługa moneyback) trzeba rozpatrywać jako dodatek do analizy, nie jej istotę. - „Moneyback i programy rabatowe subsydiowane przez użytkowników tańszych instrumentów płatniczych, są nieuczciwe” - ocenili badacze.

Więcej w kategorii

Spadek przeładunków w polskich portach w 2024 r.

Spadek przeładunków w polskich portach w 2024 r.

Z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że obroty ładunkowe w polskich portach morskich w 2024 r. spadły o 8,9 proc. w stosunku do roku poprzedniego.

Orlen szuka doradców do pozyskiwania funduszy z programów Komisji Europejskiej

Orlen szuka doradców do pozyskiwania funduszy z programów Komisji Europejskiej

Orlen ogłosił postępowanie na wybór doradców, którzy będą wspierać koncern i jego spółki w pozyskiwaniu bezzwrotnego i zwrotnego finansowania z programów Komisji Europejskiej. Oferty można składać do 12 maja 2025 roku.

Na stacjach Circle K będzie majówkowa akcja rabatowa

Na stacjach Circle K będzie majówkowa akcja rabatowa

Sieć Circle K przygotowała dla swoich klientów ofertę rabatową, która będzie obowiązywać w okolicach majówki - od 30 kwietnia do 4 maja. Użytkownicy programu lojalnościowego tej sieci będą mogli zaoszczędzić do 35 groszy na litrze paliwa.

Unimot przejmuje pełną kontrolę nad Olavion

Unimot przejmuje pełną kontrolę nad Olavion

Grupa Unimot sfinalizowała przejęcie pozostałych 10 proc. udziałów w swojej spółce zależnej Olavion, osiągając tym samym 100-procentowe zaangażowanie kapitałowe.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Zautomatyzuj obowiązki podatkowe
Pozostałe aktualności
Kwartalne wyniki finansowe BP nie spełniły oczekiwań rynku

Kwartalne wyniki finansowe BP nie spełniły oczekiwań rynku

Skorygowany zysk netto BP w pierwszym kwartale wyniósł 1,38 mld USD, co stanowi około połowę zysku osiągniętego w pierwszym kwartale poprzedniego roku (2,7 mld USD) i jest niższe od średniej prognozy analityków wynoszącej od 1,53 do 1,64 mld USD.

Zysk PetroChina w pierwszym kwartale wzrósł o 2,3 proc.

Zysk PetroChina w pierwszym kwartale wzrósł o 2,3 proc.

Największy chiński koncern naftowy PetroChina odnotował wzrost zysku w pierwszym kwartale tego roku o 2,3 proc., co jest wynikiem wyższej produkcji gazu ziemnego, mimo że niskie marże ciążyły na działalności związanej z produktami rafinowanymi.

Producent biopaliw Neste spodziewa się ograniczonego wpływu ceł

Producent biopaliw Neste spodziewa się ograniczonego wpływu ceł

Amerykańskie cła będą miały jedynie ograniczony wpływ na działalność Neste - podała spółka w komunikacie. Ostrzegła jednak przed ciągłą nadpodażą paliw odnawialnych i zmiennością rynku.

Greccy przewoźnicy wracają na rosyjski rynek ropy

Greccy przewoźnicy wracają na rosyjski rynek ropy

Armatorzy z Grecji powracają na rosyjski rynek ropy Urals, gdyż ceny na nim spadają poniżej pułapu cenowego wynoszącego 60 USD za baryłkę. Dzięki temu mogą oni świadczyć usługi transportowe i ubezpieczeniowe, przestrzegając jednocześnie sankcji, podała agencja Reutera, powołując się na trzy źródła handlowe.

Wydobycie z łupków w USA zwalnia, a ceny ropy spadają

Wydobycie z łupków w USA zwalnia, a ceny ropy spadają

Wydobycie ropy łupkowej w Stanach Zjednoczonych wyhamowuje w obliczu spadających cen surowca oraz rosnących kosztów operacyjnych.

Polska musi przyspieszyć rozwój sieci ładowania

Polska musi przyspieszyć rozwój sieci ładowania

Z najnowszego „Licznika AFIR” przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności wynika, że rozwój sieci elektroenergetycznej w Polsce nie nadąża za wymaganiami unijnego rozporządzenia AFIR dotyczącymi infrastruktury paliw alternatywnych.