MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Krytyczna ocena zjawiska subsydiowania programów rabatowych

Wyniki badania środowiska akceptantów kart płatniczych, realizowane pod kierownictwem dr. Jakuba Górki z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, wniosły istotny wkład merytoryczny w obszar dyskusji o polskim rynku płatności oraz rozwoju przedsiębiorczości.

Zainicjowany przez Fundację Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego projekt badawczy, okazał się unikalnym w skali Europy przedsięwzięciem. Analiza otrzymanych danych sprzyjała pogłębianiu wiedzy na temat kosztów akceptacji zróżnicowanych form płatności. Jednocześnie projekt ten korespondował z działaniami Komisji Europejskiej dążącej do pozyskania porównywalnych danych o kosztach płatności z obszaru całej Unii Europejskiej. Ogółem objęto badaniem ponad tysiąc polskich firm: 1003  firmy przyjmujące gotówkę i 359 firm przyjmujących karty (z fizyczną obecnością karty). Ustalono, iż firmy akceptujące karty płatnicze - niezależnie od ich wielkości (małe, średnie, duże) - miały więcej punktów handlowo-usługowych. Charakteryzowały się przy tym wyższą sprzedażą oraz wyższą liczbą i wartością transakcji gotówką w porównaniu z firmami, które akceptowały wyłącznie gotówkę. Przeniesienie wskaźników kartowych z badania na poziom makro (wynik z ogółu firm) pozwoliło ustalić dane kwotowe: ok. 60 mld zł płatności kartą i ok. 717 mln płatności kartą w 2011 r. (wyniki niedoszacowane/ niedoszacowanie uzasadnione ze względu na założenia badawcze i sposób ważenia próby). Z analizy danych ankietowych wynikało, iż „w przypadku rynku sieciowego, jakim jest np. rynek instrumentów płatniczych, zastosowanie asymetrycznej strategii cenowej przynosi oczekiwany rezultat, jednak nie wolno abstrahować od granic elastyczności cenowej popytu akceptantów. Dla konsumenta płacącego kartą benefitem jest przede wszystkim szersza sieć akceptacji” - zaznaczono w raporcie końcowym. Z ustaleń wynikało, iż programy rabatowe dowiązane do karty oraz zwrot wartości transakcji kartą (tzw. usługa moneyback) trzeba rozpatrywać jako dodatek do analizy, nie jej istotę. - „Moneyback i programy rabatowe subsydiowane przez użytkowników tańszych instrumentów płatniczych, są nieuczciwe” - ocenili badacze.

Więcej w kategorii

Grupa Azoty chce współpracy z Orlenem

Grupa Azoty chce współpracy z Orlenem

Grupa Azoty S.A. - działając w imieniu własnym oraz w imieniu Grupy Azoty Puławy i Grupy Azoty Police – podpisała list intencyjny z Orlenem.

Stacja paliw w Radoczy przechodzi zmiany barw

Stacja paliw w Radoczy przechodzi zmiany barw

Klienci stacji paliw Bakos w Małopolsce niebawem będą korzystać z oferty znanej sieci stacji. Obiekt właśnie przechodzi rebranding.

Dramatyczne sceny na stacji paliw

Dramatyczne sceny na stacji paliw

W środę późnym wieczorem na stacji paliw w Chałupkach doszło do niebezpiecznej sytuacji - nietrzeźwy mężczyzna oblał paliwem z dystrybutora dwóch policjantów i podpalił. Wcześniej chciał podpalić całą stację paliw.

Bez zmian w czołówce sieci stacji paliw w Polsce

Bez zmian w czołówce sieci stacji paliw w Polsce

Agencja ISBnews zebrała aktualne informacje na temat liczby stacji paliw w Polsce. W czołówce znajdują się Orlen, BP oraz Moya.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Paliwa TotalEnergies - jakość i cena w trosce o Twój biznes