Unimot Gaz LPG - Partner wielu możliwości

Wypożyczalnia przyczep na stacji

Stacje paliw stale pracują nad poprawą wyglądu i poszerzaniem oferty, by przyciągnąć i zatrzymać klientów. Dobrze zaopatrzony sklep, toaleta, myjnia, odkurzacz czy kompresor do kół - wszystkie te usługi stają się pomału standardem. Warto zastanowić się czy przy naszym obiekcie nie wprowadzić usługi wypożyczania przyczep, zwłaszcza, że wszelkie dodatkowe możliwości nie tylko poprawiają standard stacji, ale także przyciągają i zachęcają nowych klientów do skorzystania z naszych usług.

Zakup przyczep na stację

Rozważając możliwość otwarcia takiej wypożyczalni trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, które pozwolą ocenić rentowność przedsięwzięcia.

Po pierwsze - lokalizację stacji. Jak uważają eksperci, taka działalność jest najbardziej opłacalna w miejscowościach posiadających powyżej 3 tys. mieszkańców. Obiekty zlokalizowane przy „trasach przelotowych", na których klientami są w znacznej mierze kierowcy tranzytowi, powinni raczej najpierw głęboko przemyśleć sens i potrzebę poszerzenia oferty stacji właśnie o tego rodzaju usługi.

W momencie, kiedy zdecydujemy się na zakup przyczep, niezbędną kwestią jest ich pełne ubezpieczenie OC i AC. Jest to ważne, ponieważ wszelkie uszkodzenia, przywłaszczenie przyczepy lub jej kradzież stają się problemem wynajmującego, czyli naszym.

Zakup przyczep na stację
Jak zacząć?

Tego rodzaju działalność powinno się rozpocząć od zakupu 5 - 6 przyczep, następnie, w miarę uzyskiwanych funduszy, zwiększać ich ilość, poszerzając tym samym ofertę.

Konieczne jest posiadanie przyczepy jednoosiowej z plandeką oraz dwuosiowej do przewozu towarów ciężkich. W ofercie powinny się także znaleźć lawety o masie całkowitej 2 - 2,5 t. Warto również zainwestować w przyczepy do przewozu dużych, niekoniecznie ciężkich towarów, takich jak: styropiany, wełna służąca do ocieplania budynków czy innych materiałów budowlanych. Najlepiej, gdy przyczepy cechują się wzmocnioną konstrukcją, gdyż bardzo często osoby je wypożyczające transportują znacznie cięższe materiały, niż jest to dopuszczone. Nie da się niestety temu zapobiec.

Ważne też, aby przyczepy były wyposażone w hamulec najazdowy, którego niestety nie mają wszystkie tego rodzaju pojazdy. Hamulec zabezpiecza samochód przed wypięciem się przyczepy na zakrętach, powoduje, że przyczepa nie szarpie samochodem i nie uszkadza amortyzatorów. Najeżdżając przyczepa nie unosi tylnych kół samochodu, co zabezpiecza przed jego poślizgiem.

Stopniowo ofertę można rozbudowywać o przyczepy skrzyniowe z plandeką, wyposażone w stelaż z plandeką lub skrzyniowe metalowe z zamykanym dachem, cysterny paliwowe, do transportu LPG, do transportu materiałów sypkich, do transportu chemikaliów i artykułów żywnościowych, przyczepy i naczepy do przewozu ładunków ponadnormatywnych, przyczepy do przewozu motocykli, łodzi, zwierząt. Póki co są to dość drogie przyczepy o bardzo niszowym charakterze, jednak w przyszłości staną się prawdopodobnie nieodłączną częścią oferty najlepszych wypożyczalni zlokalizowanych coraz częściej właśnie przy stacjach paliw.

Umowa

Ważne, by usługa była dostępna i bezpieczna dla użytkownika, by nie wymagała podpisywania stosów dokumentów. Oszczędzając czas klienta, formalności przy wypożyczeniu przyczepy można ograniczyć do minimum (konieczne dokumenty to prawo jazdy, dowód osobisty i OC pojazdu). Obie strony muszą popisać umowę wynajmu, w której zawarte będą najistotniejsze elementy:

1. nazwa i dane naszej firmy (wynajmujący),

2. nazwa i dane klienta (najemca),

3. przedmiot wynajmu (przyczepę),

4. wysokość opłat związanych z najmem oraz jego okres,

5. postanowienia umowy najmu, które najemca przyjmuje i zobowiązuje się przestrzegać,

6. podpisy obu stron widniejące na umowie.

Zakup przyczep na stację
Umowa najmu spisywana jest na podstawie prawa jazdy i drugiego dokumentu ze zdjęciem (np. dowodu osobistego). Przy każdym wynajmie konieczne jest podpisanie umowy najmu, czego dokonać mogą tylko osoby wymienione w dokumentach.

Ważne, by w treści umowy zawrzeć informacje dot. użytkowania przyczepy. W przypadku gdy wynajęta przyczepa została uszkodzona, szkoda została wyrządzona rozmyślnie lub wskutek zaniedbania ze strony najemcy lub ze względu na jego niezdolność do prowadzenia pojazdu z powodu narkotyków lub alkoholu, odpowiedzialność bierze na siebie osoba najmująca przyczepę.

Oferta i cennik

Przykładowy koszt wynajęcia przyczepy jednoosiowej lekkiej z plandeką (500 kg) wynosi odpowiednio: do 4h - 20zł, do 12h - 25zł, do 24h - 30zł, do 48h - 50zł.

Za przyczepę do przewozu motorów i quada (600kg) trzeba zapłacić: do 12h - 30zł, do 24h - 35zł, do 48h - 60zł.

Przy wypożyczeniu pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości ok.: 150 zł - od przyczep o ładowności do 550 kg, 400 zł - od lawet, 1000 zł - jeśli wypożyczający nie jest właścicielem pojazdu. Kaucja zostaje zatrzymana w przypadku konieczności pokrycia kosztów związanych z naprawą uszkodzonych elementów przyczepy.

Przyczepy powinny być dopasowane do klienta - o ładowności i wymiarach najbardziej mu odpowiadającym. Ważne, by istniała możliwość wynajęcia ich 24 godziny na dobę, bez konieczności wcześniejszej rezerwacji. Warto także zaproponować klientom, oprócz przystępnych cen, rabaty i oferty specjalne. Przykładem może być tańszy wynajem przyczepy na okres 1 lub 2 tygodni, a w przypadku dłuższego okresu wypożyczenia - możliwość negocjacji cen. Z pewnością wprowadzenie takiej usługi podniesie konkurencyjność naszej stacji, co przełoży się na zysk.



Najlepszym okresem do wypożyczania lawet jest zima (ok. 15 - 18 wypożyczeń w skali miesiąca), zysk z takiego przedsięwzięcia dochodzi wtedy nawet do 200 proc. W pozostałym okresie zdecydowanie większym zainteresowaniem niż „przyczepy otwarte", cieszą się przyczepy skrzyniowe (9 - 12 wypożyczeń), a zyskowność wynosi 100 proc.

Wypożyczalnia przyczep to dochodowy interes, na razie głównie stacje koncernowe mogą pochwalić się doświadczeniem w tym zakresie. Usługa ta nie jest zbyt powszechna na pojedynczych stacjach, dlatego wciąż cieszy się zainteresowaniem wśród klientów tam, gdzie występuje.

Dziękujemy następującym firmom za pomoc w realizacji tekstu: Anko, Bi-Navi, Edi, Pol-Metal, Statoil, Tabor, Thule Rental, ViG.

Więcej w kategorii

Dlaczego w Ostrzeszowie paliwo jest droższe?

Dlaczego w Ostrzeszowie paliwo jest droższe?

Podczas ostatniej sesji rady miasta Ostrzeszowa poruszono temat znacząco wyższych cen paliw na lokalnych stacjach. Jak poinformował lokalny portal wlkp24.info jeden z radnych zauważył, że w mieście paliwo jest droższe o 40–50 groszy za litr w porównaniu z innymi miejscowościami.

Orlen utrzymuje ambitne plany inwestycyjne na 2025 rok

Orlen utrzymuje ambitne plany inwestycyjne na 2025 rok

Grupa Orlen potwierdza kontynuację planowanych nakładów inwestycyjnych na poziomie przekraczającym 35 mld złotych w 2025 roku — poinformowała wiceprezes ds. finansowych Magdalena Bartoś podczas konferencji prasowej. Jak zaznaczyła, aż 75 proc. tej kwoty stanowią inwestycje rozwojowe.

Wysokie zyski Grupy Orlen w I kwartale 2025 roku

Wysokie zyski Grupy Orlen w I kwartale 2025 roku

Grupa Orlen odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2025 roku. Zysk operacyjny EBITDA LIFO wzrósł o 40 proc. rok do roku, osiągając 11,6 mld zł, natomiast zysk netto zwiększył się o ponad 50 proc., do poziomu 4,3 mld zł. Spadł natomiast wolumen sprzedaży paliw na stacjach Orlenu w Polsce.

Pierwsza morska elektrownia wiatrowa w Polsce coraz bliżej

Pierwsza morska elektrownia wiatrowa w Polsce coraz bliżej

Orlen stawia kolejny ważny krok w rozwoju morskiej energetyki wiatrowej. W Łebie rozpoczęła działalność pierwsza w Polsce baza operacyjno-serwisowa dla morskich farm wiatrowych, która będzie obsługiwać inwestycję Baltic Power – wspólny projekt Orlenu i kanadyjskiej firmy Northland Power.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

ONICO S.A. zaprasza do składania ofert na zakup oleju napędowego
Pozostałe aktualności
Problemy operacyjne w rafinerii ExxonMobil w Illinois

Problemy operacyjne w rafinerii ExxonMobil w Illinois

ExxonMobil poinformował o problemach operacyjnych w swojej rafinerii w Joliet (Illinois) o wydajności 275 tys. baryłek dziennie.

Silniejszy sezon huraganów w USA może zakłócić produkcję ropy

Silniejszy sezon huraganów w USA może zakłócić produkcję ropy

Amerykańska Energy Information Administration (EIA) ostrzega, że tegoroczny sezon huraganów będzie silniejszy niż zwykle, co zwiększa ryzyko przerw w produkcji spowodowanych pogodą w amerykańskim przemyśle naftowym.

BP rozważa sprzedaż Castrolu

BP rozważa sprzedaż Castrolu

Koncern BP planuje sprzedaż firmy Castrol, w ramach strategii redukcji zadłużenia i koncentracji na kluczowych aktywach. Agencja Reutera podała, że firma zatrudniła Goldman Sachs do obsługi transakcji i rozesłała memorandum informacyjne potencjalnym inwestorom.

Tatneft zwiększy udział rafinacji własnej ropy

Tatneft zwiększy udział rafinacji własnej ropy

Rosyjski koncern Tatneft ogłosił plan zwiększenia udziału przerobu własnej ropy z obecnych 60 proc. do 70 proc., co ma znacząco poprawić rentowność firmy.

Rekordowy import rosyjskiej ropy do Indii

Rekordowy import rosyjskiej ropy do Indii

Indie, trzeci co do wielkości importer ropy na świecie, zwiększyły odbiór rosyjskiej ropy do poziomu około 1,8 mln bbl/d w maju 2025 roku — najwyższego od dziesięciu miesięcy. Głównym motorem tego wzrostu był popyt na lżejsze gatunki, takie jak ESPO Blend.

Spadek eksportu ropy z Arabii Saudyjskiej w marcu 2025 roku

Spadek eksportu ropy z Arabii Saudyjskiej w marcu 2025 roku

Według oficjalnych danych opublikowanych przez JODI, eksport ropy naftowej z Arabii Saudyjskiej w marcu 2025 roku spadł do 5,754 mln baryłek dziennie z 6,547 mln baryłek dziennie w lutym.