MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!
Jakość, pewność i dywersyfikacja dostaw gazu

Wypożyczalnia przyczep na stacji

Stacje paliw stale pracują nad poprawą wyglądu i poszerzaniem oferty, by przyciągnąć i zatrzymać klientów. Dobrze zaopatrzony sklep, toaleta, myjnia, odkurzacz czy kompresor do kół - wszystkie te usługi stają się pomału standardem. Warto zastanowić się czy przy naszym obiekcie nie wprowadzić usługi wypożyczania przyczep, zwłaszcza, że wszelkie dodatkowe możliwości nie tylko poprawiają standard stacji, ale także przyciągają i zachęcają nowych klientów do skorzystania z naszych usług.

Wypożyczalnia przyczep na stacji
Zakup przyczep na stację

Rozważając możliwość otwarcia takiej wypożyczalni trzeba wziąć pod uwagę kilka czynników, które pozwolą ocenić rentowność przedsięwzięcia.

Po pierwsze - lokalizację stacji. Jak uważają eksperci, taka działalność jest najbardziej opłacalna w miejscowościach posiadających powyżej 3 tys. mieszkańców. Obiekty zlokalizowane przy „trasach przelotowych", na których klientami są w znacznej mierze kierowcy tranzytowi, powinni raczej najpierw głęboko przemyśleć sens i potrzebę poszerzenia oferty stacji właśnie o tego rodzaju usługi.

W momencie, kiedy zdecydujemy się na zakup przyczep, niezbędną kwestią jest ich pełne ubezpieczenie OC i AC. Jest to ważne, ponieważ wszelkie uszkodzenia, przywłaszczenie przyczepy lub jej kradzież stają się problemem wynajmującego, czyli naszym.

Zakup przyczep na stację
Jak zacząć?

Tego rodzaju działalność powinno się rozpocząć od zakupu 5 - 6 przyczep, następnie, w miarę uzyskiwanych funduszy, zwiększać ich ilość, poszerzając tym samym ofertę.

Konieczne jest posiadanie przyczepy jednoosiowej z plandeką oraz dwuosiowej do przewozu towarów ciężkich. W ofercie powinny się także znaleźć lawety o masie całkowitej 2 - 2,5 t. Warto również zainwestować w przyczepy do przewozu dużych, niekoniecznie ciężkich towarów, takich jak: styropiany, wełna służąca do ocieplania budynków czy innych materiałów budowlanych. Najlepiej, gdy przyczepy cechują się wzmocnioną konstrukcją, gdyż bardzo często osoby je wypożyczające transportują znacznie cięższe materiały, niż jest to dopuszczone. Nie da się niestety temu zapobiec.

Ważne też, aby przyczepy były wyposażone w hamulec najazdowy, którego niestety nie mają wszystkie tego rodzaju pojazdy. Hamulec zabezpiecza samochód przed wypięciem się przyczepy na zakrętach, powoduje, że przyczepa nie szarpie samochodem i nie uszkadza amortyzatorów. Najeżdżając przyczepa nie unosi tylnych kół samochodu, co zabezpiecza przed jego poślizgiem.

Stopniowo ofertę można rozbudowywać o przyczepy skrzyniowe z plandeką, wyposażone w stelaż z plandeką lub skrzyniowe metalowe z zamykanym dachem, cysterny paliwowe, do transportu LPG, do transportu materiałów sypkich, do transportu chemikaliów i artykułów żywnościowych, przyczepy i naczepy do przewozu ładunków ponadnormatywnych, przyczepy do przewozu motocykli, łodzi, zwierząt. Póki co są to dość drogie przyczepy o bardzo niszowym charakterze, jednak w przyszłości staną się prawdopodobnie nieodłączną częścią oferty najlepszych wypożyczalni zlokalizowanych coraz częściej właśnie przy stacjach paliw.

Umowa

Ważne, by usługa była dostępna i bezpieczna dla użytkownika, by nie wymagała podpisywania stosów dokumentów. Oszczędzając czas klienta, formalności przy wypożyczeniu przyczepy można ograniczyć do minimum (konieczne dokumenty to prawo jazdy, dowód osobisty i OC pojazdu). Obie strony muszą popisać umowę wynajmu, w której zawarte będą najistotniejsze elementy:

1. nazwa i dane naszej firmy (wynajmujący),

2. nazwa i dane klienta (najemca),

3. przedmiot wynajmu (przyczepę),

4. wysokość opłat związanych z najmem oraz jego okres,

5. postanowienia umowy najmu, które najemca przyjmuje i zobowiązuje się przestrzegać,

6. podpisy obu stron widniejące na umowie.

Zakup przyczep na stację
Umowa najmu spisywana jest na podstawie prawa jazdy i drugiego dokumentu ze zdjęciem (np. dowodu osobistego). Przy każdym wynajmie konieczne jest podpisanie umowy najmu, czego dokonać mogą tylko osoby wymienione w dokumentach.

Ważne, by w treści umowy zawrzeć informacje dot. użytkowania przyczepy. W przypadku gdy wynajęta przyczepa została uszkodzona, szkoda została wyrządzona rozmyślnie lub wskutek zaniedbania ze strony najemcy lub ze względu na jego niezdolność do prowadzenia pojazdu z powodu narkotyków lub alkoholu, odpowiedzialność bierze na siebie osoba najmująca przyczepę.

Oferta i cennik

Przykładowy koszt wynajęcia przyczepy jednoosiowej lekkiej z plandeką (500 kg) wynosi odpowiednio: do 4h - 20zł, do 12h - 25zł, do 24h - 30zł, do 48h - 50zł.

Za przyczepę do przewozu motorów i quada (600kg) trzeba zapłacić: do 12h - 30zł, do 24h - 35zł, do 48h - 60zł.

Przy wypożyczeniu pobierana jest kaucja zwrotna w wysokości ok.: 150 zł - od przyczep o ładowności do 550 kg, 400 zł - od lawet, 1000 zł - jeśli wypożyczający nie jest właścicielem pojazdu. Kaucja zostaje zatrzymana w przypadku konieczności pokrycia kosztów związanych z naprawą uszkodzonych elementów przyczepy.

Przyczepy powinny być dopasowane do klienta - o ładowności i wymiarach najbardziej mu odpowiadającym. Ważne, by istniała możliwość wynajęcia ich 24 godziny na dobę, bez konieczności wcześniejszej rezerwacji. Warto także zaproponować klientom, oprócz przystępnych cen, rabaty i oferty specjalne. Przykładem może być tańszy wynajem przyczepy na okres 1 lub 2 tygodni, a w przypadku dłuższego okresu wypożyczenia - możliwość negocjacji cen. Z pewnością wprowadzenie takiej usługi podniesie konkurencyjność naszej stacji, co przełoży się na zysk.



Najlepszym okresem do wypożyczania lawet jest zima (ok. 15 - 18 wypożyczeń w skali miesiąca), zysk z takiego przedsięwzięcia dochodzi wtedy nawet do 200 proc. W pozostałym okresie zdecydowanie większym zainteresowaniem niż „przyczepy otwarte", cieszą się przyczepy skrzyniowe (9 - 12 wypożyczeń), a zyskowność wynosi 100 proc.

Wypożyczalnia przyczep to dochodowy interes, na razie głównie stacje koncernowe mogą pochwalić się doświadczeniem w tym zakresie. Usługa ta nie jest zbyt powszechna na pojedynczych stacjach, dlatego wciąż cieszy się zainteresowaniem wśród klientów tam, gdzie występuje.

Dziękujemy następującym firmom za pomoc w realizacji tekstu: Anko, Bi-Navi, Edi, Pol-Metal, Statoil, Tabor, Thule Rental, ViG.
Paliwa BAQ jakość grupy Orlen

Więcej w kategorii

Prezes NIK o sytuacji finansowej PKN Orlen i blokowaniu kontroli
Prezes NIK o sytuacji finansowej PKN Orlen i blokowaniu kontroli
W czwartek prezes NIK wziął udział w posiedzeniu sejmowej Komisji do Spraw Kontroli Państwowej. Marian Banaś zreferował informacje na temat problemów napotkanych przez NIK w związku z prowadzeniem kontroli w spółce PKN Orlen.
Prezydent podpisał nowelę ustawy o bezpieczeństwie morskim
Prezydent podpisał nowelę ustawy o bezpieczeństwie morskim
Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę o zmianie ustawy o bezpieczeństwie morskim oraz niektórych innych ustaw - poinformowało w czwartek biuro prasowe Kancelarii Prezydenta RP.
Współpraca polsko-amerykańska przy dostawach LNG
Współpraca polsko-amerykańska przy dostawach LNG
PKN Orlen zawarł umowę z Sempra Infrastructure, która przewiduje na odbiór 1 miliona ton LNG rocznie z terminalu skraplającego Port Arthur w Teksasie. Kontrakt, który ma obowiązywać 20 lat, przełoży się na wzmocnienie bezpieczeństwa energetycznego Polski i całego regionu.
Czy Polska ma zapewnione bezpieczeństwo paliwowe?
Czy Polska ma zapewnione bezpieczeństwo paliwowe?
W najnowszej analizie Instytutu Polityki Energetycznej (IPE) czytamy, że zmiany właścicielskie w Polsce jakie zaszły po połączeniu Orlenu i Lotosu mogą wpłynąć na bezpieczeństwo dostaw paliw. Wbrew temu, co często podkreśla płocki koncern, eksperci z IPE piszą, iż niewykluczony jest scenariusz okresowego braku paliw w Polsce.
Nalał paliwo do kanistrów i odjechał
Nalał paliwo do kanistrów i odjechał
Dokładna analiza i rozpoznanie lokalnej społeczności przez policjantów kryminalnych sprawiła, że odpowiedzialności karnej nie uniknie mieszkaniec Gdańska, który w listopadzie ubiegłego roku ukradł 88 litrów oleju napędowego o wartości 700 złotych ze stacji benzynowej.
Jakość, pewność i dywersyfikacja dostaw gazu
Pozostałe aktualności
Katar chce przejąć irackie udziały TotalEnergies

Katar chce przejąć irackie udziały TotalEnergies

Katar prowadzi rozmowy w sprawie przejęcia udziałów w irackich projektach energetycznych o wartości 27 miliardów USD od francuskiej firmy TotalEnergies, poinformowała agencja Reutera.

Chevron zwiększył dywidendę

Chevron zwiększył dywidendę

Rada dyrektorów Chevron Corp., jednej z największych amerykańskich firm naftowych, zatwierdziła też nowy program wykupu akcji o wartości do 75 miliardów USD, donosi Bloomberg.

Zakłócenia pracy francuskich rafinerii

Zakłócenia pracy francuskich rafinerii

Koncern TotalEnergies poinformował, że strajki przerwały dostawy w kilku zakładach produkcyjnych we Francji, ponieważ druga co do wielkości gospodarka strefy euro nadal boryka się z powszechnymi protestami przeciwko rządowym planom podwyższenia wieku emerytalnego.

Amerykański rząd zainwestuje w projekty związane z biopaliwami

Amerykański rząd zainwestuje w projekty związane z biopaliwami

W czwartek Departament Energii USA (DoE) ogłosił program dofinansowania rozwoju produkcji biopaliw w kraju o wartości ponad 100 milionów USD. Jest to element szerszych działań związanych z ograniczeniem emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu i osiągnięciem celów klimatycznych.

W Singapurze maleją zapasy oleju opałowego

W Singapurze maleją zapasy oleju opałowego

Z danych Enterprise Singapore wynika, że zapasy oleju opałowego w Singapurze zmalały trzeci tydzień z rzędu, co jest spowodowane gwałtownym spadkiem importu netto.

W Kanadzie powstanie fabryka biodiesla

W Kanadzie powstanie fabryka biodiesla

Imperial Oil Ltd poinformował w czwartek, że planuje zainwestować 720 mln CAD (538,64 mln USD) w budowę zakładu produkującego odnawialny olej napędowy w pobliżu rafinerii Strathcona w Edmonton w Kanadzie.