Shell Franczyza

Sieć Moya będzie rosnąć w najbliższych latach

Do roku 2030 sieć stacji Moya będzie rosła w tempie 30-40 placówek rocznie by liczyć 700-800 stacji, poinformował agencję ISBnews członek zarządu Anwimu, spółki zarządzającej siecią Moya, Paweł Grzywaczewski.

Grzywaczewski w rozmowie z agencją powiedział, że firma chce elastycznie dostosowywać do tego jak zachowuje się rynek, niekoniecznie musi to oznaczać formalną aktualizację strategii spółki. Zauważył też, że perspektywy dla branży paliwowej przechylają się w pozytywną stronę za sprawą prezydenta USA, który chce obniżyć ceny paliw i zwiększyć wydobycie ropy i gazu, co może przełożyć się na poprawę sentymentu dla sektora i wydłużenie horyzontu funkcjonowania rynku paliwowego. Dla Anwimu może to oznaczać, że niektóre plany Anwimu dotyczące sieci Moya, np. rozwój elektromobilności, mogą przesunąć się w czasie. 

W kwestii rynku hurtowego Paweł Grzywaczewski powiedział, że rynek paliw w Polsce wrócił do normy po zawirowaniach z końcówki 2023 roku. Nie widzi on żadnych anomalii ze strony producentów paliw, natomiast największym wyzwaniem jest obecnie kondycja gospodarki, zarówno polskiej, jak i europejskiej. 

Grzywaczewski dodał, że zużycie paliw nie rośnie już tak szybko jak w poprzednich latach, kiedy dynamika sięgała kilku procent. W jego ocenie w 2024 roku zużycie paliw wzrosło między 0 a 1 proc., co może być skutkiem słabszej kondycji sektora transportowego w Polsce.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Promocja cenowa na tankowanie znów sparaliżowała ruch w mieście

Promocja cenowa na tankowanie znów sparaliżowała ruch w mieście

W pierwszy dzień wiosny można było skorzystać z oferty sieci AVIA i taniej zatankować samochód na stacji przy ul. Żywieckiej w Bielsku-Białej. Atrakcyjna cena spowodowała, że po paliwo kierowcy stanęli w kolejce tak długiej, że sparaliżowali ruch w części miasta.

Zbyt kosztowna produkcja zielonego wodoru w Polsce

Zbyt kosztowna produkcja zielonego wodoru w Polsce

Choć pierwsze instalacje do produkcji zielonego wodoru w Polsce już działają, to rozwój tego sektora wymaga znacznego wsparcia regulacyjnego i finansowego.

Potrzebna spójna strategia transportowa i energetyczna

Potrzebna spójna strategia transportowa i energetyczna

W pierwszym dniu organizowanego przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) Kongresu Paliwowego 2025, przedstawiciele dwunastu środkowoeuropejskich i krajowych organizacji zrzeszających firmy z sektora paliwowego i transportowo-motoryzacyjnego podpisali wspólny apel, który skierowali do Komisji Europejskiej.

Polska bez rosyjskich paliw - konsumpcja rośnie, ceny spadają

Polska bez rosyjskich paliw - konsumpcja rośnie, ceny spadają

Z najnowszego raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) za 2024 rok wynika, że Polska skutecznie uniezależniła się od dostaw paliw i ropy z Rosji. Miniony rok przyniósł spadek cen paliw na stacjach, a popyt na benzynę wzrósł.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw