XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

Anwim zaktualizuje strategię

Właściciel sieci stacji paliw Moya, planuje rewizję swojej strategii do 2030 roku, którą zamierza zaktualizować w pierwszej połowie 2025 roku.

Jak powiedział w wywiadzie dla ISBnews prezes spółki, Rafał Pietrasina powiedział, że zmiana ma na celu dostosowanie działań do zmieniających się warunków rynkowych i bardziej elastyczne reagowanie na dynamikę rynku.

Przewidywana korekta strategii obejmie kilka obszarów działalności. Firmie nie uda się zrealizować pierwotnych założeń dotyczących budowy odnawialnych źródeł energii, w tym planowanego wydatkowania miliarda złotych do 2030 roku na zieloną transformację. Z powodu trudnej sytuacji rynkowej inwestycje w tę sferę zostały zawieszone, a firma ograniczy wydatki na ten obszar o kilkaset milionów złotych. Zmianie mogą ulec także plany rozwoju sieci stacji paliw Moya, które miały się powiększać o 50 placówek rocznie. Nowe założenia mogą uwzględniać rozwój sieci w innych lokalizacjach, jak parkingi czy centra handlowe.

Anwim planuje również dalszy rozwój stacji ładowania Moya Energia. Początkowo firma zakładała uruchomienie ponad 30 punktów do końca 2024 roku, jednak z powodu opóźnień związanych z przyłączami energetycznymi w Polsce, na koniec roku 2024 firma zrealizowała tylko 10 stacji. Do końca 2025 roku przewiduje się uruchomienie około 70 stacji, co oznacza znaczną poprawę w tym segmencie.

Prezes Pietrasina w wywiadzie podkreślił także sukces aplikacji lojalnościowej Super Moya, która po półtora roku od uruchomienia zdobyła 780 tys. aktywnych użytkowników.

Na koniec 2024 roku sieć stacji Moya liczyła 500 placówek, a w 2025 roku planowane jest otwarcie co najmniej 40 nowych stacji. Anwim jest otwarty na dalszy rozwój, zarówno organiczny, jak i poprzez ewentualne przejęcia mniejszych sieci. Rafał Pietrasina zastrzegł, że rozwój będzie uzależniony od sytuacji na rynku, w tym rozwoju elektromobilności.

Więcej w kategorii

Promocja cenowa na tankowanie znów sparaliżowała ruch w mieście

Promocja cenowa na tankowanie znów sparaliżowała ruch w mieście

W pierwszy dzień wiosny można było skorzystać z oferty sieci AVIA i taniej zatankować samochód na stacji przy ul. Żywieckiej w Bielsku-Białej. Atrakcyjna cena spowodowała, że po paliwo kierowcy stanęli w kolejce tak długiej, że sparaliżowali ruch w części miasta.

Zbyt kosztowna produkcja zielonego wodoru w Polsce

Zbyt kosztowna produkcja zielonego wodoru w Polsce

Choć pierwsze instalacje do produkcji zielonego wodoru w Polsce już działają, to rozwój tego sektora wymaga znacznego wsparcia regulacyjnego i finansowego.

Potrzebna spójna strategia transportowa i energetyczna

Potrzebna spójna strategia transportowa i energetyczna

W pierwszym dniu organizowanego przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) Kongresu Paliwowego 2025, przedstawiciele dwunastu środkowoeuropejskich i krajowych organizacji zrzeszających firmy z sektora paliwowego i transportowo-motoryzacyjnego podpisali wspólny apel, który skierowali do Komisji Europejskiej.

Polska bez rosyjskich paliw - konsumpcja rośnie, ceny spadają

Polska bez rosyjskich paliw - konsumpcja rośnie, ceny spadają

Z najnowszego raportu Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) za 2024 rok wynika, że Polska skutecznie uniezależniła się od dostaw paliw i ropy z Rosji. Miniony rok przyniósł spadek cen paliw na stacjach, a popyt na benzynę wzrósł.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw