MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw dzieli ekspertów

W kwestii pomysłu wprowadzenia zakazu sprzedaży alkoholu na stacjach paliw eksperci i politycy nie są zgodni i przedstawiają kontrargumenty.

Minister Zdrowia przekazała w ubiegłym tygodniu na antenie Radia Zet informację o pracach resortu nad ograniczeniem dostępu do alkoholu na stacjach paliw. Argumentowała to kosztami leczenia osób nadużywających alkoholu.

Stacja TVN24 w poniedziałek podała, że dla części polityków i ekspertów taki zakaz to nadmierny wpływ państwa na rynek, dla drugich jest to walka o zdrowie Polaków. Z perspektywy stacji paliw, wprowadzenie takiego ograniczenia może spowodować spadek ich przychodów.

Zdaniem ekonomisty Marka Zubera, który jest przeciwnikiem wprowadzenia ograniczeń sprzedaży, wyroby alkoholowe sprzedawane w sklepach na stacjach benzynowych stanowią ważną część ich dochodu i zakaz sprzedaży wpłynie na nie bardzo negatywnie. Ekspert uważa, że ograniczenie nie przełoży się na ilości spożycia alkoholu przez Polaków, ani też nie ograniczy liczby kierowców jeżdżących pod wpływem alkoholu. 

Z pomysłem zakazu sprzedaży napojów alkoholowych na stacjach zgadza się natomiast Krzysztof Brzózka, który przez kilkanaście lat był dyrektorem Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Uważa on, że jednym z podstawowych problemów wynikających z dostępności alkoholu na stacjach benzynowych jest potęgowanie liczby pijanych kierowców samochodów. W jego ocenie możliwy zakaz sprzedaży nie jest ograniczeniem wolności Polaków.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Nowy pomysł w sprawie ograniczeń sprzedaży alkoholu na stacjach

Nowy pomysł w sprawie ograniczeń sprzedaży alkoholu na stacjach

Minister zdrowia Izabela Leszczyna zapowiedziała w czwartek, że resort przedstawi projekt ustawy zakazującej nocnej sprzedaży alkoholu na stacjach paliw.

Kto dostarczy kawę dla Orlenu?

Kto dostarczy kawę dla Orlenu?

Wizyta na stacji paliw poza tankowaniem często kojarzy się z zakupem kawy. Orlen – posiadający największą sieć stacji paliw w Polsce ogłosił postępowanie, w którym chce przeanalizować rynek dostawców kawy ziarnistej do sprzedaży w jego punktach detalicznych pod marką własną.

W tym roku MOL Polska będzie miał 69 punktów Fresh Corner

W tym roku MOL Polska będzie miał 69 punktów Fresh Corner

Obszar gastronomiczny jest bardzo ważny dla stacji paliw. Nowy gracz na polskim rynku – MOL Polska informuje, że do końca roku koncept gastronomiczny Fresh Corner zwiększy się o 18 punktów.

Spółki Naftoserwis i Naftor z Grupy PERN zostaną połączone

Spółki Naftoserwis i Naftor z Grupy PERN zostaną połączone

PERN planuje połączenie swoich spółek zależnych – podała Polska Agencja Prasowa. Ich zarządy uzgodniły już plan fuzji. W ocenie PERN fuzja wpisuje się w globalne trendy w branży paliwowej i energetycznej.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.