MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Grupa Pieprzyk dołącza do AVIA International

Grupa Pieprzyk 9 czerwca przystąpiła do stowarzyszenia AVIA International, dzięki czemu 80 stacji paliw, funkcjonujących pod marką Grupy Pieprzyk, dołączy do sieci marki AVIA. W efekcie liczba stacji paliw AVIA w Polsce wzrośnie do ponad 140.

W komunikacie podano, że Grupa Pieprzyk podpisała także list intencyjny z Grupą Unimot, która wprowadziła na polski rynek markę AVIA i do tej pory jako jedyna rozwijała tę sieć w Polsce – chodzi o wypracowanie obszarów i modelu współpracy polskich operatorów sieci AVIA.

Obecnie w Europie pod marką AVIA działa obecnie około 3200 stacji, należących do 90 członków stowarzyszenia. AVIA International funkcjonuje w całej Europie na zasadzie kooperacji niezależnych podmiotów, do których należą stacje paliw pod tą samą marką, a także prowadzących działalność w sektorze energetycznym.

- W Niemczech, gdzie działa najwięcej, bo prawie 900 stacji AVIA, mamy 32 członków stowarzyszenia, w Szwajcarii 600 stacji AVIA należy do 10 członków AVIA International, z kolei w Hiszpanii wielu właścicieli stacji paliw połączyło siły i jako jeden członek stowarzyszenia posiadają w sumie 200 stacji. W każdym z krajów, w którym jesteśmy obecni, model współpracy jest inny, jednak wszędzie udaje nam się z sukcesem wykorzystywać siłę marki AVIA w budowaniu pozycji lokalnych firm. Jestem przekonany, że tak będzie również w Polsce, dlatego bardzo się cieszę, że do grona właścicieli stacji AVIA dołącza kolejna polska firma — Grupa Pieprzyk — mówi Mario Tonini, dyrektor zarządzający AVIA International.

Grupa Pieprzyk działalność rozpoczęła w 1989 r., a pierwsza stacja paliw pod tą marką zaczęła funkcjonować w 1993 r. Stacje działają przede wszystkim w zachodniej i centralnej Polsce. Przystąpienie do stowarzyszenia AVIA International oznacza, że 80 stacji paliw, funkcjonujących obecnie pod marką Grupy Pieprzyk, zmieni wystrój na zbieżny z identyfikacją wizualną marki AVIA.

- Przystąpienie do stowarzyszenia AVIA International otwiera nowe możliwości w rozwoju naszej sieci pod silną europejską marką, równocześnie mocno wzmacniając sieć AVIA. Dalej, jako Grupa Pieprzyk, będziemy właścicielem tych stacji i będziemy nadal współpracować z naszymi dostawcami paliw i produktów. Jednocześnie będziemy mogli korzystać z doświadczeń wypracowanych przez największych, europejskich operatorów stacji paliw oraz podzielić się własnymi rozwiązaniami. Wszyscy klienci, którzy nam do tej pory zaufali i doceniają naszą prawie 30-letnią historię w branży, z pewnością bardzo łatwo rozpoznają należące do nas stacje, ponieważ logo Grupy Pieprzyk będzie widniało obok logo AVIA na pylonie cenowym. Marka AVIA to nowy rozdział w historii Grupy Pieprzyk i jestem przekonany, że na tej współpracy skorzystają przede wszystkim nasi klienci – mówi cytowany w komunikacie Antoni Pieprzyk, założyciel Grupy Pieprzyk.

Obecnie Unimot ma 65 stacji pod marką AVIA, a do końca 2023 r., zgodnie z przyjętą strategią rozwoju, zamierza powiększyć sieć swoich stacji do około 200 obiektów.
List intencyjny pomiędzy firmami zakłada zainicjowanie rozmów, mających na celu wypracowanie obszarów i modelu współpracy operatorów sieci AVIA w Polsce.