Jesteś tutaj: Strona Główna » Wiadomości
Live Chat Software


Newsletter
Bezpłatne "Wiadomości e-petrol.pl" na Twoją skrzynkę e-mail
Administratorem Danych Osobowych jest...

Terminal paliw w Kędzierzynie-Koźlu już w przyszłym roku

e-petrol.pl
2017-07-25 / 09:36
Terminal paliw w Kędzierzynie-Koźlu już w przyszłym roku

Na pytania redakcji e-petrol.pl o plany budowy terminalu paliw w Kędzierzynie-Koźlu i możliwościach, jakie daje lokalizacja portu, odpowiada biuro prasowe KKT Sp. z o.o.

Skąd pomysł na budowę terminalu paliw w porcie w Kędzierzynie-Koźlu? Czy rynek magazynowania paliw w Polsce ma Państwa zdaniem duży potencjał wzrostu?

Zadecydowało przede wszystkim położenie geograficzne Kędzierzyna-Koźla. Miasto leży na skrzyżowaniu dwóch szlaków. Pierwszy to szlak ze Skandynawii na południe aż do portu w Rijece, skąd dalej towary mogą płynąć w bardzo różnych kierunkach. Drugi, to szlak Wschód-Zachód. Zaledwie 80km od Kędzierzyna-Koźla zaczyna się linia szerokotorowa skąd towary mogą być transportowane do Władywostoku lub Szanghaju. Położenie portu rzecznego w Kędzierzynie-Koźlu jest wyjątkowe, jest to strategicznie ważny węzeł logistyczny.

Jakie są parametry techniczne planowanego terminalu - pojemności magazynowe, dodatkowe udogodnienia np. instalacje dozowania estrów do oleju napędowego i bioetanolu do benzyn?

Obecnie trwają prace nad pierwszym etapem przedsięwzięcia, którym jest Terminal Płynnych Produktów Masowych (TPPM). Jego realizacja również podzielona jest na części. Na początku pojemność zbiorników będzie wynosić około 50 000 m3. TPPM będzie oczywiście przystosowany do przeładunku paliw i będzie wyposażony we wszystkie instalacje wymagane przez ustawodawców, aby spełnia swoją funkcję. Niestety nie możemy na tym etapie podać szczegółowych parametrów technicznych gdyż stanowią one tajemnicę spółki.

Według medialnych doniesień umowy z wykonawcami pierwszego etapu rewitalizacji portu są już podpisane - czy to umowy na budowę terminalu?

Rozmawiamy ze spółką, którą wybraliśmy na generalnego wykonawcę pierwszego etapu inwestycji.

Jaki jest szacowany czas realizacji inwestycji i kiedy zaczną Państwo świadczyć usługi?

Chcielibyśmy, aby pierwszy terminal ruszył już pod koniec 2018 roku. Realne jest zakończenie inwestycji w 3-4 kwartale.

Czy prowadzone są już rozmowy z pierwszymi klientami?

Tak, prowadzimy takie rozmowy. Na tym etapie, nie możemy więcej ujawnić.

Czy port będzie wykorzystywany do przeładunku paliw? Czy jest możliwość transportu paliw Odrzańską Drogą Wodną?

Spółka Kędzierzyn-Koźle Terminale buduje port uniwersalny, zdolny do obsługi każdego typu ładunku – w tym oczywiście paliw. Odra jest obecnie żeglowna, choć jej potencjał jest daleko większy niż obecne wykorzystanie rzeki. Na dziś możliwy jest transport małymi barkami, o ładowności do 500 ton. Na wrzesień planujemy zorganizowanie testowego rejsu Odrą właśnie tego typu barką. Natomiast jeśli plany rządowe dotyczące rewitalizacji żeglugi na Odrze zostaną zrealizowane zgodnie z zapowiedziami to rzeka osiągnie IV klasę żeglowności co pozwoli na transport barkami nawet do 3500 ton ładowności.

Inwestycja w port ma sięgnąć nawet 360 mln złotych - czy stoi za nią polski, czy zagraniczny kapitał?

Inwestycja jest realizowana przez polski kapitał.

Niektóre obrazy czy zdjęcia znajdujące się na tej stronie są własnością 123RF Limited, ich współpracowników lub licencjonowanych partnerów i zostały udostępnione za ich zgodą.
Te obrazy czy zdjęcia nie mogą być kopiowane lub pobierane bez zgody 123RF Limited.