Shell Franczyza

Wzrosła liczba samochodów na prąd

Według Licznika Elektromobilności do końca kwietnia 2024 r. o 8 proc., tj. 7782 szt. wzrosła liczba zarejestrowanych aut całkowicie elektrycznych.

Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) i Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM) podały, że flota elektrycznych osobówek liczyła 57 958 szt. Obecnie w Polsce funkcjonuje 6691 ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych.

Dane Licznika Elektromobilności pokazują, że pod koniec kwietnia 2024 r. po polskich drogach jeździło 111 775 samochodów osobowych z napędem elektrycznym. Przy czym flota w pełni elektrycznych, osobowych aut (BEV, ang. battery electric vehicles) liczyła 57 958 szt., a park hybryd typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) - 53 817 szt. Po polskich drogach jeździło także 6 568 szt. samochodów dostawczych i ciężarowych z napędem elektrycznym.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Hamulce polskiej elektromobilności

Hamulce polskiej elektromobilności

Zgodnie z planami za sześć lat po polskich drogach ma poruszać się 1,5 mln aut na prąd, ale ich realizacja wcale nie jest taka pewna. Największą przeszkodą w drodze do popularyzacji aut elektrycznych jest wolne tempo rozwoju polskiej infrastruktury ładowania aut elektrycznych.

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Rośnie sprzedaż chińskich pojazdów elektrycznych

Sprzedaż chińskich samochodów elektrycznych w Europie wzrosła o 23 proc. w ciągu pierwszych czterech miesięcy roku pomimo kroków podejmowanych przez Unię Europejską, mających na celu ochronę lokalnych producentów.

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

Będą inwestycje w infrastrukturę do ładowania

O planach związanych z budową infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych informowały w ostatnich dniach m.in. Energa Obrót, Polenergia czy spółka Eleport, która będzie współpracować z siecią handlową Carrefour.

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Nowe transze finansowania dla OZE i stacji ładowania

Komitet Inwestycyjny Funduszu Modernizacyjnego (FM) zaakceptował kolejną, siódmą transzę finansowania programów Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.