Nowy index Propan-Butan

Bliskość ładowarki i pojemność baterii decyduje o wyborze auta na prąd

Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych przedstawiło badania, z których wynika, że zasięg baterii i dostępność ładowania są dla nabywców indywidualnych kluczowymi kryteriami przy wyborze auta elektrycznego. Dla firm większe znaczenie mają całkowite koszty eksploatacji (TCO) auta.

Stowarzyszenie oparło się na badaniach UCE Research, z którego wynika, że 61 proc. Polaków deklaruje chęć posiadania samochodu elektrycznego, a tylko 3,4 proc. nie ma zdania w tej kwestii. PSPA wskazało, że wyższe zainteresowanie samochodami elektrycznymi to w znacznej mierze efekt coraz większego nasycenia rynku. Obecnie praktycznie każdy wiodący koncern motoryzacyjny posiada w ofercie pojazdy z zeroemisyjne.

Klienci decydujący się na samochód elektryczny zazwyczaj biorą pod uwagę dwa najistotniejsze czynniki: zasięg oraz dostępność ładowania. Według PSPA kolejnymi istotnymi czynnikami są wyposażenie oraz serwis.  

Więcej w kategorii

Promocja dla posiadaczy aut na prąd - ładowanie tańsze o 35 proc.

Promocja dla posiadaczy aut na prąd - ładowanie tańsze o 35 proc.

Poza majówkowymi promocjami na paliwa tradycyjne, Grupa Orlen wystartowała z nową promocją dla użytkowników pojazdów elektrycznych, którzy korzystają z aplikacji Orlen Charge.

Dynamiczne ceny na stacjach ładowania aut elektrycznych

Dynamiczne ceny na stacjach ładowania aut elektrycznych

Tauron ogłosił wprowadzenie dynamicznych cen energii na stacjach ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe rozwiązanie pozwoli użytkownikom aplikacji eTauron korzystać z niższych stawek w godzinach, gdy energia na rynku jest tańsza – informuje spółka w komunikacie.

Polska musi przyspieszyć rozwój sieci ładowania

Polska musi przyspieszyć rozwój sieci ładowania

Z najnowszego „Licznika AFIR” przygotowanego przez Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności wynika, że rozwój sieci elektroenergetycznej w Polsce nie nadąża za wymaganiami unijnego rozporządzenia AFIR dotyczącymi infrastruktury paliw alternatywnych.

Zainteresowanie kanadyjskich kierowców pojazdami elektrycznymi nadal spada

Zainteresowanie kanadyjskich kierowców pojazdami elektrycznymi nadal spada

Jak wynika z badania AutoTrader, coraz mniej kanadyjskich konsumentów rozważa zakup pojazdu elektrycznego jako swojego kolejnego samochodu.