Paliwa premium Shell
V-Power w cenie paliw podstawowych! | Witamy w Shell

1500 mil bez ładowania?

Trevor Jackson, właściciel Métalectrique, twierdzi, że opracował „idealne źródło energii” dla pojazdów elektrycznych. Jest to aluminiowo-powietrzne ogniwo paliwowe. Pojazd elektryczny wyposażony w takie źródło zasilania może przejechać 1500 mil bez ładowania.

Jak podaje ukraiński portal Enkorr, zasada działania ogniwa opiera się na zanurzeniu aluminium w elektrolicie, co powoduje reakcję chemiczną, w wyniku której wytwarzana jest energia elektryczna. Takie akumulatory były znane już w latach 60-tych XX wieku, ale nie znalazły szerokiego zastosowania ze względu na toksyczność elektrolitu.

Jackson twierdzi, że rozwiązał ten problem przy użyciu specyficznych składników. Jego elektrolit jest tak bezpieczny, że brytyjski inżynier pije elektrolit podczas demonstracji swojego wynalazku inwestorom. Różnica w stosunku do tradycyjnych baterii aut elektrycznych polega na tym, że ogniwa paliwowe aluminiowo-powietrzne nie są ładowane, ale należy je wymienić. Jackson utożsamia tę procedurę z wymianą butli z propanem i twierdzi, że jest to znacznie tańsze niż recykling nowoczesnych baterii litowo-jonowych.

Aktualnie Trevor Jackson i współpracująca z nim firma Austin Electric, negocjują z dwiema sieciami supermarketów w Wielkiej Brytanii w celu przetestowania samochodów elektrycznych we flotach sprzedawców detalicznych.

Więcej w kategorii

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Nowe rozdanie na rynku ładowarek

Na polskim rynku szybkiego ładowania samochodów elektrycznych trwa wyścig o pozycję lidera. W „Pulsie Biznesu” czytamy, że portugalski Powerdot, który jeszcze niedawno był trzeci, dziś goni GreenWaya i zapowiada dalszą ekspansję.

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Samochody elektryczne coraz mniej atrakcyjne dla firm

Jak wynika z „Barometru Flotowego 2025” przygotowanego przez Arval Mobility Observatory, udział samochodów elektrycznych we flotach przedsiębiorstw zmniejszył się z 18 do 12 procent w ciągu roku. „Rzeczpospolita” wyjaśnia, że główne powody tej sytuacji to wysokie ceny zakupu aut elektrycznych oraz niewystarczająca dostępność

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Nabycie samochodów ciężarowych na prąd ze wsparciem NFOŚiGW

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) ogłosił nabór wniosków w ramach programu priorytetowego „Wsparcie zakupu lub leasingu pojazdów zeroemisyjnych kategorii N2 i N3”. Program ma na celu ograniczenie emisji zanieczyszczeń powietrza poprzez wspieranie inwestycji obniżających zużycie paliw emisyjnych w

Auta elektryczne mogą zdominować rynek do 2030 roku

Auta elektryczne mogą zdominować rynek do 2030 roku

Z danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (PIE) wynika, że udział samochodów elektrycznych w globalnym rynku motoryzacyjnym może przekroczyć 40 proc. już w 2030 roku. Tylko w 2024 roku sprzedano na świecie 17 mln pojazdów elektrycznych, co stanowiło ponad 20 proc. całkowitej sprzedaży nowych aut.