17 Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

LOTOS Asfalt – dziesięć lat na polskich drogach

Spółka LOTOS Asfalt, w ciągu dziesięciu lat działalności, sprzedała ok. 7,5 mln ton asfaltów (w tym ok. 1,2 mln ton asfaltów modyfikowanych), które zostały wykorzystane do budowy i modernizacji 9 tys. km. dróg, w tym m.in. autostrad A1, A2 i A4 oraz dróg ekspresowych S3, S7, S8 i S17.

Powstanie LOTOS Asfalt (1 kwietnia 2004 r.) niemal zbiegło się z wejściem Polski do Unii Europejskiej. Spółka z powodzeniem wykorzystała otwarcie nowych rynków zbytu, ale przede wszystkim wzięła istotny udział w największym w historii Polski programie rozbudowy i modernizacji infrastruktury drogowej w ramach unijnego budżetu na lata 2007-2013.

Technologie wykorzystywane przez LOTOS Asfalt zostały docenione nie tylko przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad ale również prywatnych koncesjonariuszy (m.in. Gdańsk Transport Company). GTC wybudowała ok. 150 km odcinek autostrady A1 z Gdańska do Torunia z zastosowaniem asfaltów klasycznych oraz modyfikowanych (MODBIT), produkowanych przez LOTOS Asfalt.

Oprócz autostrad, dróg ekspresowych, krajowych czy wojewódzkich spółka LOTOS Asfalt realizowała również m.in. dostawy na budowę infrastruktury wokół Stadionu Narodowego w Warszawie i stadionu PGE Arena w Gdańsku. Spółka LOTOS Asfalt powstała w Gdańsku. W czerwcu 2004 roku przejęła pracowników i aktywa asfaltowe rafinerii w Jaśle, a w lipcu 2005 r. kupiła wydział asfaltowy dawnej rafinerii w Czechowicach-Dziedzicach. Dziś spółka dysponuje trzema ośrodkami produkcyjnymi. Do klientów w Polsce i zagranicą trafiają produkowane w nich asfalty drogowe klasyczne i modyfikowane, a także emulsje oraz specyfiki asfaltowe. Sprzedaż LOTOS Asfalt skierowana jest w ok. 70% do klientów krajowych a w ok. 30% do klientów zagranicznych.
Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw