Nowy index Propan-Butan

Moya 30. marką w Polsce w zestawieniu TOP 200 Forbes

Marka Moya została sklasyfikowana na 30. miejscu w nowym rankingu miesięcznika „Forbes” „Najlepsze polskie marki”. Zestawienie, tworzone we współpracy z firmą badawczą Minds & Roses, uwzględnia wartość finansową marek, a także ich pozycję w swoich branżach. Wysoka pozycja sieci Moya w tej klasyfikacji jest kolejnym potwierdzeniem dynamicznego wzrostu siły marki na rynku.

Moya jest najszybciej rozwijającą się siecią stacji paliw w Polsce. Każdego roku pojawia się kilkadziesiąt nowych obiektów. Dziś jest ich ponad 340. Zlokalizowane są w dużych miastach i mniejszych miejscowościach, przy drogach krajowych, ekspresowych oraz lokalnych. Dzięki wysokiej jakości oferowanych produktów oraz wyjątkowemu podejściu do klienta zdobywają coraz większą popularność i uznanie wśród konsumentów – m.in. stąd wysoka pozycja marki Moya w rankingu „Forbesa” „Najlepsze polskie marki”.

- Siła marki ma kluczowe znaczenie w sukcesie rynkowym każdego przedsiębiorstwa. Proces budowania brandu jest jednak niezwykle żmudny i długotrwały. Tworząc przeszło 10 lat temu nową sieć stacji paliw mieliśmy świadomość tego, z jak wielkim wyzwaniem się mierzymy. Już wówczas polski rynek był niezwykle wymagający – skupiał w sobie doświadczonych graczy – ogromne krajowe koncerny oraz międzynarodowe konsorcja. Dlatego od początku, konsekwentnie budujemy spójny wizerunek naszej marki. Prowadzimy działania mające na celu zwiększanie rozpoznawalności i uzyskanie pozytywnych skojarzeń wśród konsumentów. Wysoka pozycja w rankingu „Forbesa” jest dowodem na to, że nasza strategia rozwoju marki jest właściwa i będziemy ją kontynuować w najbliższych latach – mówi Rafał Pietrasina, prezes zarządu Anwim S.A., operatora sieci Moya.

Siła marek w zestawieniu „Forbesa” została obliczona na podstawie metodologii firmy badawczej Minds & Roses. Bierze ona pod uwagę mentalną dostępność marki oraz skojarzenia i emocje, które ona wywołuje. Dane empiryczne zostały zebrane za pomocą badania przeprowadzonego na grupie 1435 respondentów.

Dla każdej z 24 przebadanych kategorii produktów i usług opracowano indywidualne modele wpływu marki na osiąganą wartość sprzedaży. Ostatecznie wartość marki wyrażona w PLN wynika z pozycji rynkowej wyrażonej jej wartością sprzedaży, indeksowanej siłą danej marki oraz jej wkładem w wartość sprzedaży w kategorii.

Anwim S.A. brylantem polskiej gospodarki

Wysoka pozycja w rankingu „Najlepsze polskie marki” „Forbesa” to nie jest jedyne wyróżnienie, które w ostatnim czasie trafiło do GK Anwim. Właściciel i operator sieci stacji paliw Moya został sklasyfikowany na 123. miejscu w zestawieniu „Brylanty polskiej gospodarki 2020”, które tworzone jest przez Instytut Polskiego Biznesu. Ranking tworzony jest na podstawie danych finansowych za lata 2018-2019, pochodzących Krajowego Rejestru Sądowego. Pozycja w rankingu jest odzwierciedleniem wartości rynkowej przedsiębiorstwa.

Więcej w kategorii

Nagrody theAWARDS na ELGC 2025

Nagrody theAWARDS na ELGC 2025

Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025 w Katowicach w Polsce był dynamiczną platformą współpracy, wymiany wiedzy i innowacji w branży gazu płynnego.

Krzysztof Gapys, właściciel 3 sklepów Intermarché, dołącza do zarządu grupy muszkieterów w Europie

Krzysztof Gapys, właściciel 3 sklepów Intermarché, dołącza do zarządu grupy muszkieterów w Europie

Krzysztof Gapys został 4 czerwca br. wybrany na Członka Zarządu Grupy Muszkieterów w Europie przez blisko 1.800 udziałowców Grupy. Jako reprezentant polskich przedsiębiorców Intermarché i Bricomarché, podczas 4-letniej kadencji, będzie aktywnie uczestniczył w kreowaniu i efektywnej implementacji strategii Grupy na poziomie

Dołącz do kluczowych interesariuszy kształtujących przyszłość rynku gazu płynnego na ELGC2025

Dołącz do kluczowych interesariuszy kształtujących przyszłość rynku gazu płynnego na ELGC2025

Wraz z przyspieszeniem dynamiki odnawialnych gazów płynnych, Europejski Kongres Gazu Płynnego 2025 zyskuje uznanie na najwyższym szczeblu instytucjonalnym.

TotalEnergies Poland | Energy is reinventing itself
Pozostałe aktualności
Bliskowschodnie koncerny naftowe ograniczają inwestycje kapitałowe

Bliskowschodnie koncerny naftowe ograniczają inwestycje kapitałowe

Bliskowschodnie koncerny takie jak Saudi Aramco i Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), zaczynają rewidować swoje strategie inwestycyjne. Jak informuje „Financial Times”, w obliczu spadających światowych cen ropy firmy ograniczają wydatki kapitałowe, wstrzymują część międzynarodowych projektów i koncentrują się na stabilizacji finansów oraz wypłacie dywidend.

Arabia Saudyjska podnosi ceny ropy dla Azji

Arabia Saudyjska podnosi ceny ropy dla Azji

Arabia Saudyjska planuje znaczącą podwyżkę oficjalnych cen sprzedaży (OSP) ropy naftowej dla azjatyckich odbiorców w sierpniu. Według informacji przekazanych przez agencję Reutera, decyzja ta jest reakcją na rosnące ceny na rynku spot oraz zwiększony sezonowo popyt na paliwa.

Orlen pozyskał 2,5 mld zł na zielone inwestycje poprzez emisję euroobligacji

Orlen pozyskał 2,5 mld zł na zielone inwestycje poprzez emisję euroobligacji

Orlen przeprowadził emisję zielonych euroobligacji o wartości 600 mln euro, co odpowiada ok. 2,5 mld zł. Oferta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem inwestorów – popyt 2,5-krotnie przewyższył wartość emisji, osiągając poziom 1,49 mld euro.

Rekordowa produkcja amerykańskiej ropy naftowej w kwietniu

Rekordowa produkcja amerykańskiej ropy naftowej w kwietniu

Wydobycie ropy naftowej w Stanach Zjednoczonych osiągnęło w kwietniu rekordowy poziom 13,47 mln baryłek dziennie – wynika z opublikowanego przez amerykańską Energy Information Administration (EIA) raportu Petroleum Supply Monthly.

Zakończyła się III edycja Akademii Wodorowej Orlen

Zakończyła się III edycja Akademii Wodorowej Orlen

Dobiegła końca trzecia edycja Akademii Wodorowej Orlen – programu edukacyjnego łączącego wykłady, warsztaty i zajęcia laboratoryjne, który ma na celu przygotowanie młodych specjalistów do pracy w sektorze technologii wodorowych.

Orlen Charge oferuje 25 proc. rabatu na ładowanie elektryków w wakacje

Orlen Charge oferuje 25 proc. rabatu na ładowanie elektryków w wakacje

W okresie od początku lipca do 1 września właściciele samochodów elektrycznych korzystający z aplikacji Orlen Charge mogą ładować auta z 25 proc. rabatem. Promocja obejmuje ponad 1,1 tys. punktów ładowania w całej Polsce i działa bez limitów sesji ładowania.