Jesteś tutaj: Strona Główna » Wiadomości » Prosto z rynku
Live Chat Software


Newsletter
Bezpłatne "Wiadomości e-petrol.pl" na Twoją skrzynkę e-mail
Administratorem Danych Osobowych jest...

EURO 2012 na stacjach paliw

e-petrol.pl
2012-06-08 / 09:58
EURO 2012 na stacjach paliw

Zbliżająca się inauguracja Euro 2012 powoduje wzrost nadziei na większy obrót handlowy firm z rozmaitych sektorów gospodarki, daje również szansę właścicielom stacji paliw. Możliwe jednak, że obcokrajowcy będą szukali tylko znajomej oferty pod znajomym logo, co zniweczy plany zarobkowe drobnych przedsiębiorców. Możliwe również, iż szansa stworzona przez jedną z największych tegorocznych imprez masowych zostanie zaprzepaszczona. Sprawdzamy, jak bardzo w przygotowania do obsługi kibiców piłkarskich zaangażowały się sieci stacyjne w Polsce.


Zdecydowanie najwcześniejszą i najszerzej zakrojoną kampanię zainicjował lider rynku, PKN ORLEN. Według koncepcji Zarządu orlenowska sieć stacji będzie ważnym elementem systemu obsługi gości przemieszczających się po polskich drogach podczas zbliżającego się święta futbolu. Dlatego dołożono starań by odwiedzane obiekty stały się “wizytówką polskiego standardu usług i produktów, a także polskiej gościnności”. Marek Balawajder, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej PKN Orlen podsumował dokonania następująco: - Przygotowaliśmy szereg udogodnień, dzięki którym zapewnimy podróżującym pasażerom, klientom PKN Orlen, komfort podróży. Mamy także szereg atrakcji promocyjnych, by wnieść również odrobinę pozytywnych emocji.  Słowa te dotyczyły rozpoczętej pod koniec kwietnia akcji promocyjnej pod hasłem „Przyjmij piłkę!”. Podczas jej trwania nagradzani są klienci ponad 1100 stacji działających pod marką Orlen w całej Polsce. Dla nich również przeznaczono pakiet piłek nożnych “Puma” oraz unikalnych futbolowych piłek kolekcjonerskich przygotowanych na wyłączność koncernu. Dodatkowo, w ofercie Programu Vitay dostępna  jest specjalna kolekcja innych sportowych produktów tej marki - plecaków, koszulek i czapek. Zmotoryzowanym fanom oferowane są akcesoria z kolekcji tzw. niezbędnego wyposażenia kibica. Na głównych obiektach sieci Orlen w całym kraju pojawiły się już specjalne oferty akcesoriów w biało-czerwonych barwach.
Poza tym Mistrzostwa Europy mają być “okazją do przeprowadzenia po raz pierwszy w historii Grupy ORLEN akcji integrującej klientów dokonujących zakupów na stacjach Koncernu działających pod różnymi markami”. Przygotowano więc bonusy dla klientów czeskich stacji Benzina jak i niemieckich stacji Star. W obiektach obu sieci będzie można pozyskać specjalny kupon z nagrodami. Przybywający do Polski mogą go realizować tankując na stacjach sieci Orlen i Bliska w czasie trwania piłkarskiej imprezy. Wprowadzono także kilka miłych technicznych udogodnień: na wybranych stacjach płacący mają np. możliwość wyboru waluty transakcji. Wzmożonemu ruchowi handlowemu na stacjach sprostać mają powiększone obsady personelu w miejscach, gdzie będą rozgrywane spotkania piłkarskie mistrzostw Tak będzie również na trasach komunikacyjnych, gdzie ruch może być większy niż zazwyczaj.

Znacznie ostrożniej, ale również aktywnie, podchodzi do sprawy wzmożonej liczby klientów Oddział BP w Polsce. Bogdan Kucharski, jego dyrektor generalny podkreśla złożoność zjawiska, także w aspekcie czasowym. Od połowy maja do początku lipca dostrzegalny będzie wzmożony ruch w Polsce, przyjedzie więcej turystów i więcej kibiców – wielu z nich swoimi samochodami. Dlatego – w jego przekonaniu - cała branża może liczyć na ożywienie sprzedaży. Będzie to jednak efekt krótkoterminowy. Dlatego trzeba należycie się przygotować, by dobrze wykorzystać szczyt operacyjny, szczyt sprzedaży. - Moim zdaniem, sukces końcowy determinuje przede wszystkim dobra lokalizacja stacji, więc nie będzie tak, że skorzysta cała branża. Skorzystają tyko ci operatorzy, którzy będą tam, gdzie kibice będą ich potrzebować. Po drugie, na imprezie skorzystają ci, którzy będą do tego po prostu dobrze przygotowani. Swoje przygotowanie BP oparło zarówno na należytym przeszkoleniu personelu, jak i przemyślanym planie aprowizacji placówek (zgromadzono solidne i łatwo mobilne zapasy). Całość akcji handlowej wspiera system dyżurów i zróżnicowana oferta handlowa – zarówno produktów sklepowych jak i gadżetów dla kibiców. Z informacji prasowych wynika, iż BP oraz Castrol przygotowały dla zmotoryzowanych specjalne infokioski. Będą one pracowały na trzydziestu wybranych stacjach BP położonych przy trasach prowadzących do stadionów w Warszawie, Poznaniu, Gdańsku i Wrocławiu. Urządzenia te mogą być pomocą nie tylko dla fanów futbolu, choć dla nich głównie zostały zaprojektowane. Korzystanie z infokiosków pomoże w ustaleniu bezpiecznej drogi do stadionu oraz sprawdzeniu najświeższych informacji z aren piłkarskich. Urządzenia podpowiedzą, jak przygotować auto  do długiej podróży - jak zadbać o bezpieczeństwo i jak dobrać olej, a także gdzie zaparkować i jak dotrzeć do Stref Kibica. Znajdą się tam również informacje o promocjach i lokalizatory stacji BP. Infokioski oferują możliwość zapoznania się z kalkulatorem Castrol Edge, obliczającym danej drużynie szanse na zwycięstwo w konkretnych meczach. W innej wersji program Castrol Index wylicza, który zawodnik jest w stanie dać sukces końcowy swojej reprezentacji. Wiele wskazuje na to, że infokioski mają szansę stać się największym hitem wśród kibiców tegorocznych igrzysk.
Mariusz Machajewski, w-ce prezes zarządu i dyrektor ds. ekonomiczno-finansowych Grupy LOTOS w rozmowie z portalem przyznał, iż koncern nie podjął specjalnych zabiegów o pozyskanie podróżujących kibiców. Wskazał, iż niezależnie od potencjalnie zwiększonej liczby podróżujących, stacje sieci Lotos ukierunkowane są przede wszystkim na obsługę swoich stałych klientów. Z informacji uzyskanych w biurze spółki wynika, iż personel stacyjny przeszkolono na wypadek sytuacji kryzysowych oraz procedur działania w uciążliwych czy stresogennych warunkach. Za ukłon w stronę kibica można uznać ofertę też nagród programu konsumenckiego sieci Lotos - “Mistrzowskie szklanki w programie Nawigator”. Oferta obejmuje estetyczne i ciekawe dla oka szklanki-gadżety przywodzące na myśl piłki futbolowe, bramki, but czy strój piłkarski. Oferta jest limitowana, ważna do wyczerpania zapasów i możliwa do zdobycia jedynie w programie Nawigator.
Pracownicy stacji SHELL ze szkoleniami w zakresie bezpieczeństwa mają do czynienia już na poziomie elementarnego przygotowania do zadań. Szkolenia tego rodzaju wchodzą bowiem w skład pakietu kompetencyjnego dla nowo zatrudnianych. Procedury te zostały więc jedynie odświeżone, a pracownicy uczuleni na mogące się pojawiać trudności, powiedział Marek Gawroński, rzecznik polskiej spółki koncernu. Docelowe wzmocnienie załóg na poszczególnych obiektach, jak i inne działania związane z jak najlepszą obsługą klientów podczas trwanie Euro 2012 pozostawiono w  gestii kierowników regionalnych.
Stacje STATOIL liczą na przywabienie podróżujących kibiców specjalną atrakcją gastronomiczną. Uwagę   zmotoryzowanych klientów zwrócić mają reklamy (i spot reklamowy w tv) z hasłem: “Apetyt kibica dobrze współgra z Hot Dogiem XXL”. Jak zapewniła Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy s-ki Statoil Poland, wszystkie stacje są w gotowości. Obsada reaguje na bieżąco, dostosowując pracę do potrzeb “w zależności od lokalnych uwarunkowań”.
Coraz liczniejszy HUZAR dostrzegł możliwości handlowe stwarzane przez liczną grupę zmotoryzowanych kibiców. Najaktywniejszym z nich, ale także kolekcjonerom pamiątek, zaoferowano gadżety ze specjalnie  zaprojektowanej “Półki Kibica”. Klienci tej sieci mogą więc zaopatrzyć się np. w biało-czerwone szaliki, takież nakładki na lusterka, flagi, kubki i karty do gry z logo UEFA. Wszystkie są bardzo estetycznie wykonane.
Żadnych specjalnych działań nie przewidziano natomiast w ramach działalności stacji sieci MOYA. Z informacji udzielonych przez przedstawiciela biura wynika, iż obiekty działają w zwyczajowych procedurach i ze standardową ofertą handlową.
Słowa kluczowe: Euro 2012, stacje benzynowe

Niektóre obrazy czy zdjęcia znajdujące się na tej stronie są własnością 123RF Limited, ich współpracowników lub licencjonowanych partnerów i zostały udostępnione za ich zgodą.
Te obrazy czy zdjęcia nie mogą być kopiowane lub pobierane bez zgody 123RF Limited.

Dokument bez tytułu