Rozwój stacji paliw będzie ewoluował w kierunku „hybrydowych” punktów obsługi

Mitsui OSK kontynuuje żeglugę w Zatoce Perskiej

Japońska firma żeglugowa Mitsui OSK Lines, druga co do wielkości w kraju, prowadzi normalne operacje w Zatoce Perskiej, choć uważnie monitoruje rozwój sytuacji geopolitycznej – poinformował prezes spółki Takeshi Hashimoto podczas konferencji Energy Asia w Kuala Lumpur.

Hashimoto przyznał, że przy obsłudze dużej liczby kontenerowców, chemikaliowców i statków samochodowych trudno byłoby ograniczyć działalność w regionie. Zauważył jednak, że statki płynące pod banderą USA, Wielkiej Brytanii lub z Izraela są szczególnie narażone na ryzyko.

Ze względu na brak alternatywnych tras w Zatoce Perskiej, Mitsui OSK Lines nadal operuje przez cieśninę Ormuz. Firma ma tam regularnie 15–20 jednostek i ocenia sytuację przez całą dobę. Jednocześnie Mitsui nadal unika żeglugi przez Morze Czerwone z powodu wcześniejszych ataków. 

Firma rozważa również podwyżki stawek frachtowych ze względu na rosnące koszty ubezpieczenia.

Więcej w kategorii

Mniejsze zapotrzebowanie na paliwa w Indiach

Mniejsze zapotrzebowanie na paliwa w Indiach

Według rządowych danych, w czerwcu konsumpcja paliw w Indiach osiągnęła poziom 20,31 mln ton.

Chińskie rafinerie toną w nadmiarze paliwa lotniczego

Chińskie rafinerie toną w nadmiarze paliwa lotniczego

Chińskie rafinerie zmagają się z nowym problemem – nadpodażą paliwa lotniczego, której nie jest w stanie zrównoważyć nawet rosnący popyt w sektorze lotniczym - donosi Bloomberg.

Problemy czeskiej rafinerii Orlenu

Problemy czeskiej rafinerii Orlenu

Awaria prądu w Czechach spowodowała w piątek wstrzymanie produkcji w należącym do Orlen Unipetrol zakładzie w Litvinowie.

Produkcja w Albercie najniższa od dwóch lat

Produkcja w Albercie najniższa od dwóch lat

W maju 2025 roku produkcja ropy naftowej w kanadyjskiej prowincji Alberta spadła do 3,61 mln baryłek dziennie, czyli najniższego poziomu od maja 2023 r. - podał Bloomberg.