Get ready for a landmark event in the liquid gas industry!

Paliwo lotnicze stanowiło rekordową część produkcji rafinerii w USA

Benzyna silnikowa i nafty lotnicze stanowiły ponad 85 proc. produkcji rafinerii w USA. Odzwierciedla to wzrost popytu w porównaniu z innymi paliwami stosowanymi w transporcie.

Rafinerie mogą zmieniać wydajność między produktami w odpowiedzi na warunki rynkowe, ale są ograniczone przez konfigurację instalacji, gatunki ropy naftowej i wysokie koszty modyfikacji infrastruktury.

Popyt jest ważnym czynnikiem napędzającym zmiany w wydajności rafinerii. Zwiększone podróże lotnicze, mierzone zarówno liczbą pasażerów jak ogólną liczbą lotów, podniosły roczne zużycie paliwa lotniczego w USA.

Chociaż zużycie paliwa lotniczego nie powróciło jeszcze do poziomu sprzed pandemii, czyli roku 2019 r. z powodu wzrostu efektywności, zmiany wzorców lotów i innych czynników, amerykański Departament Energii przewiduje, że zużycie paliwa lotniczego osiągnie rekordowy poziom w 2026 r.

Wraz z przestawieniem działalności rafinerii w USA na zwiększoną produkcję paliwa lotniczego, wydajność zakładów w USA w zakresie benzyny silnikowej spadła do najniższego poziomu od 2015 r., a wydajność w zakresie destylowanego oleju opałowego pozostała na niemal niezmienionym poziomie.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Mniejsza sprzedaż paliw wpływa na wyniki chińskiego koncernu Sinopec

Mniejsza sprzedaż paliw wpływa na wyniki chińskiego koncernu Sinopec

Chiński Sinopec poinformował, że zysk w pierwszym kwartale spadł o 27,6 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Wpływ na to miały niższe ceny ropy naftowej oraz fakt, że rafinerie firmy zmagały się ze spadającą sprzedażą paliw i niskimi marżami.

Hiszpańskie rafinerie zamknięte po przerwie w dostawie prądu

Hiszpańskie rafinerie zamknięte po przerwie w dostawie prądu

Kilka hiszpańskich rafinerii, w tym oba zakłady zarządzane przez drugiego co do wielkości operatora firmę Moeve, zostały zamknięte w poniedziałek po rozległej przerwie w dostawie prądu w Hiszpanii i Portugalii.

Greccy przewoźnicy wracają na rosyjski rynek ropy

Greccy przewoźnicy wracają na rosyjski rynek ropy

Armatorzy z Grecji powracają na rosyjski rynek ropy Urals, gdyż ceny na nim spadają poniżej pułapu cenowego wynoszącego 60 USD za baryłkę. Dzięki temu mogą oni świadczyć usługi transportowe i ubezpieczeniowe, przestrzegając jednocześnie sankcji, podała agencja Reutera, powołując się na trzy źródła handlowe.

Wydobycie z łupków w USA zwalnia, a ceny ropy spadają

Wydobycie z łupków w USA zwalnia, a ceny ropy spadają

Wydobycie ropy łupkowej w Stanach Zjednoczonych wyhamowuje w obliczu spadających cen surowca oraz rosnących kosztów operacyjnych.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
Zautomatyzuj obowiązki podatkowe