MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Greenpeace zapłacił Shellowi kwotę 380 tys. USD

Brytyjski gigant naftowo-gazowy Shell wycofał pozew złożony w związku z atakiem działaczy na rzecz ochrony środowiska na pływającą instalację LNG.

Działaczom Greenpeace udało się nakłonić brytyjską firmę energetyczną do wycofania pozwu. W zamian zapłacili 380 tysięcy USD za wejście na pokład terminalu LNG White Marlin u wybrzeży Wysp Kanaryjskich.

Statek ten był transportowany na złoże Penguins na Morzu Północnym. Członkowie Greenpeace, którzy weszli na pokład terminalu, mogli z niego zejść dopiero dwa tygodnie później, już w Norwegii.

Shell uznał ten incydent za niebezpieczny i nielegalny, w związku z czym złożył roszczenie na kwotę ponad 1 miliona USD. W wyniku negocjacji strony zgodziły się na kwotę 380 tys. USD.

Protesty na morzu przeciwko infrastrukturze naftowej, gazowej i górniczej są od dawna częścią działań Greenpeace.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Nadmiar benzyny w Europie wpływa na globalne marże

Nadmiar benzyny w Europie wpływa na globalne marże

Zapasy benzyny w Europie osiągnęły rekordowo wysoki poziom, ponieważ eksport spadł z powodu zwiększonej aktywności rafinerii w USA i Nigerii. W rezultacie marże na benzynie w rafineriach w Europie i USA spadły w styczniu do najniższego poziomu od 15 miesięcy.

Czy azjatyckie rafinerie wstrzymają produkcję?

Czy azjatyckie rafinerie wstrzymają produkcję?

W wyniku gwałtownego wzrostu cen surowców rafinerie w Korei Południowej, Singapurze i na Tajwanie zmuszone są rozważać przestoje lub ograniczenie produkcji.

Kurdystan domaga się udziału w rozmowach o Kirkuku

Kurdystan domaga się udziału w rozmowach o Kirkuku

Premier Kurdystanu, Masrour Barzani, stwierdził, że w negocjacjach dotyczących głównej umowy między Irakiem a BP w sprawie modernizacji złóż naftowych i gazowych w Kirkuku powinny wziąć udział władze Kurdystanu.

Wyższe stawki frachtowe z powodu sankcji na rosyjską ropę

Wyższe stawki frachtowe z powodu sankcji na rosyjską ropę

Stawki frachtowe za transport surowców z rosyjskiego portu Koźmino wzrosły pięciokrotnie w wyniku niedoboru statków spowodowanego nowymi sankcjami USA.