MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Import paliwa lotniczego z Indii do Azji wzrośnie

Według źródeł branżowych i danych z monitoringu statków, import paliwa lotniczego z Indii do Azji ma w listopadzie osiągnąć najwyższy poziom od wielu lat, tuż przed szczytem popytu zimowego po tym, jak przerwy w pracy rafinerii i mniejszy eksport z Chin ograniczyły dostawy.

Indyjskie rafinerie przetwarzają duże ilości taniej rosyjskiej ropy naftowej od początku wojny na Ukrainie w 2022 r. i mają możliwość zwiększenia eksportu paliwa do Europy lub Azji.

Jak wynika z danych śledzenia statków LSEG, Kpler i Vortexa, wolumeny indyjskiego paliwa lotniczego docierającego do takich hubów jak Singapur, Hongkong i Malezja, wyniosą w listopadzie prawdopodobnie ok. 2,7 mln baryłek, co oznacza wzrost o co najmniej 40 proc. w porównaniu z październikiem. Jest to najwyższy wynik od czasu, gdy Kpler zaczął gromadzić dane w 2017 r. Ponad połowa paliwa lotniczego była przeznaczona dla Singapuru, wynika z danych Vortexy.

Jak podała Vortexa, eksport paliwa lotniczego z Malezji w listopadzie osiągnął najniższy poziom od wielu lat, wynosząc 150 tys. baryłek, podczas gdy import paliwa lotniczego i nafty do Japonii ma osiągnąć dziewięciomiesięczny szczyt na poziomie 1,34 mln baryłek.

To, czy dostawy paliwa lotniczego z Indii do Azji utrzymają się w grudniu na wysokim poziomie, będzie zależało od popytu w Europie i wpływu niższych ulg podatkowych na chiński eksport, poinformowało źródło w dziale handlowym w Singapurze.

Jak wynika z danych celnych, w październiku eksport chińskiego paliwa lotniczego spadł do najniższego poziomu od 10 miesięcy, tj. 1,45 mln ton metrycznych (11,4 mln baryłek). Źródła handlowe szacują podobne wielkości na listopad.

Wcześniej chińskie koncerny naftowe zwiększyły eksport benzyny kosztem paliwa lotniczego, by osiągnąć większe zyski, poinformowało chińskie źródło w branży handlowej, podczas gdy główny dostawca paliwa China Aviation Oil ogłosił tylko kilka przetargów na zakup ładunków spotowych na listopad ze względu na ograniczoną dostępność kwot eksportowych.
Słowa kluczowe:

Więcej w kategorii

Chiny obawiają się przerw w dostawach rosyjskiej ropy

Chiny obawiają się przerw w dostawach rosyjskiej ropy

Chińskie koncerny naftowe i duże prywatne rafinerie poszukują ropy na Bliskim Wschodzie i w innych regionach, przygotowując się na ewentualne przerwy w imporcie surowców w związku z zaostrzeniem sankcji wobec Rosji i Iranu.

Sankcje podbijają koszty transportu

Sankcje podbijają koszty transportu

Światowi handlowcy już odnotowują wzrost stawek za fracht ropy w związku z amerykańskimi sankcjami wobec rosyjskiego przemysłu naftowego.

Waszyngton chce wycofania się SLB z Rosji

Waszyngton chce wycofania się SLB z Rosji

Władze amerykańskie żądają, aby firma świadcząca usługi naftowe SLB (były Schlumberger) całkowicie wycofała się z Federacji Rosyjskiej, podał dziennik „ The Financial Times”.

Tankowce objęte nowymi amerykańskimi sankcjami nie były w stanie rozładować ropy

Tankowce objęte nowymi amerykańskimi sankcjami nie były w stanie rozładować ropy

Zaledwie kilka dni po ogłoszeniu przez USA sankcji wobec rosyjskiego przemysłu naftowego dziesiątki tankowców mają problemy z rozładunkiem w różnych portach świata – donoszą agencje informacyjne.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zapisz się
XVIII Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024

Rok 2023 rok na rynku paliwowym był lepszy od roku poprzedniego - sumaryczny popyt na paliwa płynne w Polsce zwiększył się o 6 proc., przy czym popyt  benzyny, olej napędowy i LPG - wzrósł o 7 proc. 

Raport - Polski Rynek Paliw 2023/2024