Zamów RAPORT- Polski Rynek Paliw 2023-2024

Sinopec i Saudi Aramco zbudują kompleks rafineryjno-petrochemiczny

Chińskia firma Sinopec poinformowała, że wraz z Saudi Aramco rozpoczęła budowę kompleksu rafineryjno-petrochemicznego w prowincji Fujian w południowo-wschodnich Chinach.

W skład nowego przedsiębiorstwa wchodzi rafineria o zdolności przerobu ropy naftowej 16 mln ton rocznie (320 tys. bbl/d), wytwórnia etylenu o zdolności produkcyjnej 1,5 mln ton rocznie, wytwórnia paraksylenu o zdolności produkcyjnej 2 mln ton, podał w oświadczeniu Sinopec.

Fujian Petrochemical (spółka joint venture Sinopec i rządu Fujian) będzie posiadać 50 proc. udziałów w tym przedsięwzięciu, a Saudi Aramco i Sinopec będą posiadały po 25 proc., poinformował Sinopec.

Planuje się, że projekt zostanie oddany do użytku w 2030 roku, a po jego uruchomieniu będzie w stanie produkować 5 mln ton surowców petrochemicznych rocznie – podała agencja Reutera.

Więcej w kategorii

Nadmiar benzyny w Europie wpływa na globalne marże

Nadmiar benzyny w Europie wpływa na globalne marże

Zapasy benzyny w Europie osiągnęły rekordowo wysoki poziom, ponieważ eksport spadł z powodu zwiększonej aktywności rafinerii w USA i Nigerii. W rezultacie marże na benzynie w rafineriach w Europie i USA spadły w styczniu do najniższego poziomu od 15 miesięcy.

Czy azjatyckie rafinerie wstrzymają produkcję?

Czy azjatyckie rafinerie wstrzymają produkcję?

W wyniku gwałtownego wzrostu cen surowców rafinerie w Korei Południowej, Singapurze i na Tajwanie zmuszone są rozważać przestoje lub ograniczenie produkcji.

Kurdystan domaga się udziału w rozmowach o Kirkuku

Kurdystan domaga się udziału w rozmowach o Kirkuku

Premier Kurdystanu, Masrour Barzani, stwierdził, że w negocjacjach dotyczących głównej umowy między Irakiem a BP w sprawie modernizacji złóż naftowych i gazowych w Kirkuku powinny wziąć udział władze Kurdystanu.

Wyższe stawki frachtowe z powodu sankcji na rosyjską ropę

Wyższe stawki frachtowe z powodu sankcji na rosyjską ropę

Stawki frachtowe za transport surowców z rosyjskiego portu Koźmino wzrosły pięciokrotnie w wyniku niedoboru statków spowodowanego nowymi sankcjami USA.