XX Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek LPG

Statki mogą zużywać mniej paliw

Kongsberg Maritime zaprezentował nową koncepcję projektu statku ‘’Super-Efficient Bulker’’. Projekt ma zapewniać oszczędność kosztów paliwa na poziomie 40-50 proc.

Nowy projekt ma na celu na nowo zdefiniować standardy branżowe, oferując armatorom środki umożliwiające spełnienie rygorystycznych przyszłych celów w zakresie zgodności bez rezygnacji z paliw konwencjonalnych. Konstrukcja jednostki jest oparta jest na masowcu Kamsarmax o nośności 82 000 DWT. 

Choć coraz więcej firm inwestuje w nisko- i zeroemisyjne napędy, jak metanol i wodór, zdaniem Kongsberga wiele przedsiębiorstw najpewniej jeszcze długo będzie sięgać po tradycyjne formy napędu, jako że wciąż te "zielone" są dopiero na drodze ku masowej produkcji i obniżeniu kosztów ich zakupu.

Celem firmy było zaprojektowanie statku zdolnego do spełnienia przewidywanych przepisów CII przez cały okres jego eksploatacji, przy użyciu zaawansowanych technologii oszczędzania energii.

Koncepcja w unikalny sposób łączy dwie różne technologie wspomagania wiatru, trzy uchylne żagle wirnikowe i dwa żagle ze skrzydłami ssącymi, co maksymalizuje siłę wiatru poprzez dostosowanie się do zmiennych warunków wiatrowych w celu uzyskania optymalnej wydajności.

Wybór napędu wspomaganego wiatrem jako sposobu na ograniczenie zużycia paliwa jawi się jako nowoczesne i innowacyjne rozwiązane, niekiedy określane jako "renesans wiatru". Korzystać na tym mają statki napędza zarówno paliwem konwencjonalnym, jak i zielonym. W marcu br. firma Cargill podzieliła się wynikami pierwszego na świecie rejsu oceanicznego napędzanego energią wiatrową. Analiza ujawnia znaczną oszczędność paliwa, wynoszącą nawet trzy tony dziennie, podkreślając tym samym potencjał napędu wspomaganego wiatrem we wspieraniu wysiłków branży morskiej na rzecz dekarbonizacji.

Więcej w kategorii

USA importują rekordowo dużo kanadyjskiej ropy

USA importują rekordowo dużo kanadyjskiej ropy

Według danych Energy Information Administration (EIA), import ropy naftowej z Kanady do Stanów Zjednoczonych osiągnął w zeszłym tygodniu rekordowy poziom. To zasługa uruchomienia rozbudowanego niedawno rurociągu Trans Mountain (TMX).

OPEC+ nie planuje zmian w polityce wydobywczej

OPEC+ nie planuje zmian w polityce wydobywczej

Zbliżający się komitet monitorujący OPEC+ (JMMC) nie będzie dostosowywał polityki produkcyjnej krajów objętych umową, chyba że wcześniej wystąpią zdarzenia siły wyższej.

Kanał Sueski notuje straty

Kanał Sueski notuje straty

Zyski Kanału Sueskiego spadły w roku finansowym 2023–2024, do 7,2 mld USD. Z powodu konfliktu na Morzu Czerwonym w zeszłym roku kanał stracił 23 proc. zysków.

Tankowce w ogniu u wybrzeży Singapuru

Tankowce w ogniu u wybrzeży Singapuru

W piątek na wodach w pobliżu Singapuru wybuchł pożar na dwóch dużych tankowcach. Pojawiły się obawy o środowisko, a także o wpływ zdarzenia na funkcjonowanie tego największego azjatyckiego portu.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.