XX Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek LPG

Chevron zadowolony z wyniku kwartalnego

Chevron przekroczył prognozy zysków za pierwszy kwartał, ponieważ wyższa produkcja w USA pomogła zrównoważyć spadające ceny gazu i marże paliwowe.

Drugi co do wielkości producent ropy w USA odnotował zysk w pierwszym kwartale 2024 r. w wysokości 5,5 mld USD w porównaniu z 6,57 mld USD (3,46 USD na akcję) rok wcześniej. Wyniki były lepsze od prognoz o 2 proc., ponieważ ostatnie przejęcia zwiększyły wydobycie ropy i gazu, podaje agencja Reutera.

Chevron stwierdził, że wyniki zostały poparte zwiększoną produkcją wynikającą z przejęcia PDC Energy oraz utrzymującymi się dobrymi wynikami w Basenie Permskim i Denver-Julesburg.

Spółka podała, że produkcja ropy i gazu w pierwszym kwartale wzrosła o 12 proc., do 3,34 mln baryłek ekwiwalentu ropy dziennie. Zyski z produkcji ropy i gazu wyniosły 5,24 miliarda USD w porównaniu do 5,16 miliarda USD w tym samym okresie ubiegłego roku. Jednak zyski ze sprzedaży benzyny i chemikaliów gwałtownie spadły do 783 milionów USD z 1,8 miliarda USD rok wcześniej. Jak podała spółka, rafinacja ropy naftowej ucierpiała z powodu niższej rentowności i wyższych kosztów operacyjnych.

Więcej w kategorii

Equinor rozważa zmniejszenie udziałów w brytyjskim polu naftowym Rosebank

Equinor rozważa zmniejszenie udziałów w brytyjskim polu naftowym Rosebank

Norweski gigant energetyczny Equinor nadal aktywnie rozważa redukcję swojego 80-procentowego udziału w brytyjskim polu naftowym Rosebank - powiedział agencji Reutera dyrektor finansowy firmy Torgrim Reitan.

Arabia Saudyjska kupuje olej opałowy z Kuwejtu

Arabia Saudyjska kupuje olej opałowy z Kuwejtu

W lipcu 2024 roku Arabia Saudyjska, , po raz pierwszy od ponad dwóch lat, podjęła decyzję o imporcie oleju opałowego z Kuwejtu.

Złota era dla europejskich rafinerii dobiega końca

Złota era dla europejskich rafinerii dobiega końca

Europejscy giganci rafineryjni TotalEnergies i Neste, ostrzegli w czwartek przed dalszym spadkiem marż w związku z malejącym popytem na paliwa, co zwiastuje koniec krótkiej ery rekordowych zysków, które nastąpiły po rosyjskiej inwazji na Ukrainę.

Rynek ropy naftowej w USA po wyborach

Rynek ropy naftowej w USA po wyborach

Goldman Sachs przewiduje, że przyszły prezydent Stanów Zjednoczonych będzie miał bardzo ograniczone możliwości zwiększenia krajowej produkcji ropy naftowej w 2025 roku.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.