Shell Franczyza

Stacja czy sklep osiedlowy?

W dobie niskich marż na paliwach, z jakimi mieliśmy do czynienia na przełomie III i IV kwartału 2018 r. sklep i usługi stały się bardzo istotnym elementem działalności stacji benzynowej, dlatego nie dziwi fakt, że asortyment i liczba dostępnych usług w przystacyjnym sklepie rośnie. W efekcie stacje paliw z ich ofertą sklepową stają się coraz poważniejszą konkurencją dla sklepów osiedlowych, szczególnie w dni wolne od handlu.

Stacje paliw są zawsze po drodze, najczęściej mają możliwość wygodnego zaparkowania i co ważne są otwarte non-stop. W tym roku zakupy robione przy okazji tankowania mogły się okazać dla właścicieli stacji paliw szansą na godne przetrwanie, ponieważ od początku II kwartału stacje paliw poza pierwszą i ostatnią niedzielą miesiąca mogą być otwarte i handlować normalnie, podczas gdy pozostałe placówki handlowe muszą być wówczas zamknięte. W wielu miejscowościach oznacza to, że w praktyce po zakupy można podjechać czy pójść tylko na stację paliw. Właściciele tych obiektów coraz lepiej zaczynają zdawać sobie z tego sprawę i dokonują zmian i usprawnień, które wpisują się w nowe oczekiwania klientów, przede wszystkim w obrębie asortymentu dostępnego na półkach przystacyjnego sklepu i w ofercie gastronomicznej. 

Rafał Droździak, Dyrektor Marketingu i Komunikacji w Circle K Polska uważa, że wejście w życie ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele bez wątpienia miało duże przełożenie na cały rynek handlowy w Polsce, szczególnie na małe sklepy czy stacje paliw wyposażone w formaty typu convenience. O ile początkowo nowe przepisy nie przyniosły rewolucyjnej i zasadniczej zmiany, po kilku miesiącach od wprowadzenia nowych regulacji widać wyraźny wzrost liczby klientów na stacjach w niedziele wolne od handlu.  

Z niedawno opublikowanego raportu Nielsena wynika, że „Niemal połowę wartości koszyka spożywczego na stacjach benzynowych stanowią napoje alkoholowe. Odpowiadają one za 48,5 proc. sprzedaży wartościowej. Tę obserwacje potwierdzają dane operatorów stacji paliw m.in. Lotosu, Circle K czy AVIA, którzy otwarcie mówią, że napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe faktycznie  stanowią znaczący udział w koszyku zakupowym na stacjach. 

Operatorzy stacji w komentarzach udzielonych Na Stacji Paliw podkreślali też, że ich zainteresowanie klientem, niekoniecznie kierowcą kupującym paliwo, trwa już od kilku dobrych sezonów. Koncerny i stowarzyszenia stacji obserwują bacznie trendy konsumencie dbają o ofertę kawiarniano-restauracyjną, gdzie pojawiają się półki ze zdrową żywnością, soki, pełnoziarniste pieczywo czy też produkty bezglutenowe, niskokaloryczne czy wegetariańskie.   

Więcej w kategorii

Rząd poszukuje źródeł finansowania budżetu

Rząd poszukuje źródeł finansowania budżetu

Ministerstwo Finansów, aby zwiększyć wpływy budżetowe, może zdecydować się na podniesienie akcyzy na paliwa.

Orlen może przemodelować swój biznes

Orlen może przemodelować swój biznes

Nowy zarząd Orlenu prowadzi audyty i przeglądy w blisko 10 kwestiach lub projektach – podaje serwis rp.pl. Wątpliwości budzi rozwój małego atomu i petrochemii.

Słabszy pierwszy kwartał w Grupie Orlen

Słabszy pierwszy kwartał w Grupie Orlen

W pierwszym kwartale 2024 r. płocki koncern zanotował słabsze wyniki w pięciu z sześciu kluczowych obszaru biznesu. Największe spadki dotknęły segment wydobycia i rafinerii, a wzrost dotyczył segmentu detalicznego.

PERN sprawdzi zabezpieczenia rurociągów pod rzekami

PERN sprawdzi zabezpieczenia rurociągów pod rzekami

Spółka PERN ogłosiła przetarg, w którym wyłoni usługodawcę, który sprawdzi stan zabezpieczeń rurociągów, które przebiegają przez rzeki.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Program Partnerski ENERGIA PALIW