Kontrola Skarbowa walczy z paliwowymi oszustami

Bydgoska Kontrola Skarbowa odniosła sukces w walce z paliwowymi oszustami, po tym jak udało się jej odkryć dwa procedery wyłudzania podatków.

Wywiad skarbowy odkrył oszustwa dzięki czynnościom operacyjno-rozpoznawczym. To efekt wprowadzonego od sierpnia tego roku pakietu paliwowego, który z założenia miał wychwytywać paliwową działalność przestępczą.

Pierwszy ujawniony przypadek wychwycono w hali magazynowej znajdującej się w jednej z podinowrocławskich wsi, gdzie zatrzymano sprawców na gorącym uczynku. Okazało się, że zlewali substancje płynne z autocysterny do zbiorników na olej opałowy. Przeszukanie kabiny pojazdu ujawniło dokumenty, z których wynikało, że oficjalnie cysterna przewoziła blisko 26 ton oleju smarowego z Niemiec na Łotwę. W wyniku zmiany przeznaczenia oleju oraz przeładowywanie tego wyrobu akcyzowego poza składem podatkowym naruszone zostały warunki zwolnienia i zawieszenia poboru akcyzy. Na oszustwie przyłapano kilka osób. Z ich zeznań wynika, że proceder miał charakter cykliczny.

Drugie przestępstwo, ujawnione przez wywiad skarbowy, polegało na nielegalnym odbarwianiu oleju opałowego w celu późniejszego jego wykorzystania jako olej napędowy. Tutaj jednak pomimo starań, bydgoskiego UKS nie udało się zatrzymać osób odpowiedzialnych za odkryty proceder. Na razie zabezpieczono samochód osobowy BMW, ciągnik siodłowy wraz z cysterną oraz urządzenia i zbiorniki wykorzystywane do odbarwiania oleju oraz ok. 19 ton odbarwionego oleju opałowego.
Unimot Gaz LPG - Partner wielu możliwości

Więcej w kategorii

Sprzedaż alkhololu na stacjach paliw napędzają „małpki”

Sprzedaż alkhololu na stacjach paliw napędzają „małpki”

Sprzedaż alkoholu na stacjach benzynowych w Polsce osiąga roczną wartość około 1,3 mld zł, co stanowi 2,6 proc. całego rynku – wynika z danych NielsenIQ, na które w piątek powołuje się dziennik „Rzeczpospolita”.

Orlen startuje z jesienną promocją paliwową

Orlen startuje z jesienną promocją paliwową

Największa krajowa sieć stacji paliw ponownie uruchamia promocję dla kierowców, którzy w okresie wzmożonych wyjazdów chcą zatankować taniej. Nowa akcja Orlenu startuje 31 października i potrwa do 11 listopada 2025 roku. Każdy użytkownik aplikacji lojalnościowej sieci może kupić do 150 litrów benzyny lub oleju napędowego z rabatem

Naftoport zwiększy przepustowość

Naftoport zwiększy przepustowość

Naftoport w Gdańsku, należący do Grupy PERN, zostanie rozbudowany o szóste stanowisko przeładunkowe ropy naftowej. Jak podała Polska Agencja Prasowa (PAP), inwestycja, której zakończenie planowane jest na drugą połowę 2028 roku, zwiększy zdolności przeładunkowe terminalu o około 9 mln ton rocznie i umocni pozycję Polski jako

Czy będzie promocja na tankowanie?

Czy będzie promocja na tankowanie?

Dziennik „Fakt” ustalił, że od 31 października do 11 listopada kierowcy korzystający z programu Vitay będą mogli zatankować taniej na stacjach Orlen. Rabat ma wynieść 20 groszy na litrze, a w przypadku dokonania dodatkowych zakupów w sklepie Orlen – 35 groszy.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Zautomatyzuj obowiązki podatkowe