Huzar wybiera się na giełdę
2014-05-30 11:36 | MBI/e-petrol.plNajwiększa sieć niezależnych stacji paliw w Polsce ma ambitne plany rozwoju. Chce mocno rozbudować liczbę placówek, nie tylko pozyskując partnerów, ale również uruchamiając stacje własne. Szykuje się też do wdrożenia systemu informatycznego, który zarządzałby zakupami w całej sieci. Środki spółka zamierza pozyskać z giełdy oraz funduszy unijnych.

O ile? W spółce nie ukrywają, że zależy im na zwiększeniu dotychczasowej dynamiki. – Do tej pory wzrastaliśmy w tempie 10-20 obiektów rocznie, ale zakładamy, że – jeśli uda nam się pozyskać odpowiednie środki finansowe – dynamika przyrostu sieci przekroczy 20 stacji – tłumaczy prezes Huzara. Według niego pieniądze na rozwój mogą pochodzić z giełdowego debiutu.
– Mamy zamiar upublicznić spółkę. Kiedy? Na takie precyzyjne deklaracje jest zbyt wcześnie. Spodziewam się, że debiut na giełdzie nastąpi w ciągu najbliższych pięciu lat. Jeszcze nie wybraliśmy parkietu, na którym chcemy się pojawić. Jesteśmy w trakcie rozmów z doradcą i dopiero później zdecydujemy, czy wejdziemy na GPW, czy też na NewConnect – zdradza nasz rozmówca.
Choć Huzar nie jest typową siecią franczyzową gromadzi właścicieli prywatnych stacji skupionych pod jednym logo. Działa na zasadzie dobrowolnego zrzeszenia. Huzar zamierza jednak nieco zmienić dotychczasowy format prowadzenia biznesu.
– Planujemy jednak, m.in. pozyskując środki z emisji akcji, budowę stacji własnych lub dzierżawę takich obiektów – wyjaśnia Ireneusz Jabłonowski. Jak podkreśla teraz spółka skupia się jednak na wdrożeniu nowych standardów obsługi klientów oraz wzmocnieniu potencjału stacji.
– Kluczowa jest informatyzacja naszej sieci. Stacje spięte są już w ramach jednego, własnego programu lojalnościowego. Planujemy jednak stworzenie wspólnego mechanizmu zamówień dla stacji w ramach jednego systemu informatycznego – zaznacza Ireneusz Jabłonowski - staramy się o dofinansowanie tej inwestycji ze środków unijnych. – Liczymy, że program ten ruszy jeszcze w tym roku – dodaje prezes Huzara.
Pierwsza stacja testowa w barwach Huzar powstała w 2005 roku. Od 2006 roku rozpoczęto nabór uczestników do sieci. Sposób funkcjonowania, zbliżony do sieci Delfin, związanej ze Stowarzyszeniem Niezależnych Operatorów Stacji Paliw, miał być alternatywą do sieci franczyzowych. Operatorzy Huzara zachowują niezależność firmy, sami decydują o zakupach. Współpraca w ramach sieci nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań finansowych.
Więcej w kategorii

Kto może zostać prezesem URE?
Trwa kolejna próba wyłonienia nowego prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Jak podał serwis rp.pl, choć kadencja obecnego szefa URE, Rafała Gawina, zakończyła się w lipcu 2024 roku, nadal pełni on swoją funkcję ze względu na brak rozstrzygnięć w dotychczasowych konkursach.
2025-06-12 08:54 | Z kraju

Kolejne inwestycje w morską energetykę wiatrową
Grupa Orlen, poprzez swoją spółkę Orlen Neptun, oficjalnie otworzyła w Świnoujściu pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych.
2025-06-11 09:51 | Z kraju

Lublin stawia na wodór
Jak podała Polska Agencja Prasowa, naukowcy z Politechniki Lubelskiej będą wspierać produkcję wodoru na potrzeby miejskiego transportu w mieście.
2025-06-11 09:48 | Z kraju

Orlen Aviation krajowy rynek traktuje priorytetowo
Jak podał „Puls Biznesu”, Orlen Aviation – największy operator paliwa lotniczego w Polsce – wziął udział w pierwszym zagranicznym przetargu, jednak kluczowym kierunkiem rozwoju pozostaje dla spółki rynek krajowy.
2025-06-11 09:46 | Z kraju
Polecamy

Ropa naftowa drożeje o ponad 9 proc. po ataku Izraela na Iran
Ceny ropy naftowej gwałtownie wzrosły w piątkowy poranek po izraelskim ataku na irańskie obiekty wojskowe i nuklearne – podała agencja Reutera. Po godzinie 8:00 ropa Brent podrożała o 6,29 USD (9,07 proc.) do 75,65 USD za baryłkę, osiągając maksimum wynoszące 78,50 USD.
2025-06-13 / 09:42 | Ze świata

Orlen zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG
Spółka Orlen Paliwa zakończyła rozbudowę w Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie, znacząco zwiększając jego możliwości operacyjne i magazynowe. Inwestycja, której wartość przekroczyła 150 mln zł, pozwoliła na zwiększenie zdolności przeładunkowych terminalu z 250 tys. do 400 tys. ton LPG rocznie, czyli o blisko 65 proc. Pojemność magazynowa wzrosła dwukrotnie – do 8,7 tys. m sześc.
2025-06-13 / 09:36 | Rynek LPG