17 Spotkanie Branży Paliwowej - Polski Rynek Biopaliw

Huzar wybiera się na giełdę

Największa sieć niezależnych stacji paliw w Polsce ma ambitne plany rozwoju. Chce mocno rozbudować liczbę placówek, nie tylko pozyskując partnerów, ale również uruchamiając stacje własne. Szykuje się też do wdrożenia systemu informatycznego, który zarządzałby zakupami w całej sieci. Środki spółka zamierza pozyskać z giełdy oraz funduszy unijnych.

Jak tłumaczy Ireneusz Jabłonowski, prezes Huzara, spółka ogłosiła właśnie nową strategię. – Naszym celem jest umocnienie się na rynkach lokalnych. Chcemy osiągnąć ten cel poprzez optymalizację i rozwój sieci. Obecnie pod logo Huzar działa około 90 stacji paliw. Liczymy, że ich liczba wkrótce mocno wzrośnie – mówi nam Ireneusz Jabłonowski.

O ile? W spółce nie ukrywają, że zależy im na zwiększeniu dotychczasowej dynamiki. – Do tej pory wzrastaliśmy w tempie 10-20 obiektów rocznie, ale zakładamy, że – jeśli uda nam się pozyskać odpowiednie środki finansowe – dynamika przyrostu sieci przekroczy 20 stacji – tłumaczy prezes Huzara. Według niego pieniądze na rozwój mogą pochodzić z giełdowego debiutu.

– Mamy zamiar upublicznić spółkę. Kiedy? Na takie precyzyjne deklaracje jest zbyt wcześnie. Spodziewam się, że debiut na giełdzie nastąpi w ciągu najbliższych pięciu lat. Jeszcze nie wybraliśmy parkietu, na którym chcemy się pojawić. Jesteśmy w trakcie rozmów z doradcą i dopiero później zdecydujemy, czy wejdziemy na GPW, czy też na NewConnect – zdradza nasz rozmówca.

Choć Huzar nie jest typową siecią franczyzową gromadzi właścicieli prywatnych stacji skupionych pod jednym logo. Działa na zasadzie dobrowolnego zrzeszenia. Huzar zamierza jednak nieco zmienić dotychczasowy format prowadzenia biznesu.

– Planujemy jednak, m.in. pozyskując środki z emisji akcji, budowę stacji własnych lub dzierżawę takich obiektów – wyjaśnia Ireneusz Jabłonowski. Jak podkreśla teraz spółka skupia się jednak na wdrożeniu nowych standardów obsługi klientów oraz wzmocnieniu potencjału stacji.

– Kluczowa jest informatyzacja naszej sieci. Stacje spięte są już w ramach jednego, własnego programu lojalnościowego. Planujemy jednak stworzenie wspólnego mechanizmu zamówień dla stacji w ramach jednego systemu informatycznego – zaznacza Ireneusz Jabłonowski - staramy się o dofinansowanie tej inwestycji ze środków unijnych. – Liczymy, że program ten ruszy jeszcze w tym roku – dodaje prezes Huzara.

Pierwsza stacja testowa w barwach Huzar powstała w 2005 roku. Od 2006 roku rozpoczęto nabór uczestników do sieci. Sposób funkcjonowania, zbliżony do sieci Delfin, związanej ze Stowarzyszeniem Niezależnych Operatorów Stacji Paliw, miał być alternatywą do sieci franczyzowych. Operatorzy Huzara zachowują niezależność firmy, sami decydują o zakupach. Współpraca w ramach sieci nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań finansowych.

Więcej w kategorii

Bioagra Oil chce przejąć producenta topionych tłuszczy zwierzęcych

Bioagra Oil chce przejąć producenta topionych tłuszczy zwierzęcych

Producent estrów i gliceryny z grupy BZK Holding czeka na decyzję UOKiK w sprawie przejęcia firmy Emer sp. z o.o.

Zmiany w zarządzie Orlen Synthos Green Energy

Zmiany w zarządzie Orlen Synthos Green Energy

Wojciech Wrochna i Bartosz Fijałkowski zostali powołani przez Orlen na stanowiska wiceprezesów w spółce, która ma budować flotę małych elektrowni jądrowych (SMR) w Polsce.

Petrochemiczny odpis obniży wyniki Orlenu

Petrochemiczny odpis obniży wyniki Orlenu

Płocki koncern poinformował, że przewiduje ujęcie w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym za 2023 rok odpisów aktualizujących w łącznej wysokości 10,2 mld złotych.

Jest wniosek do UOKiK w sprawie przejęcia Gas Storage Poland

Jest wniosek do UOKiK w sprawie przejęcia Gas Storage Poland

Sprzedaż Gas Storage Poland była warunkiem określonym w decyzji UOKiK w sprawie zgody na przejęcie PGNIG przez Orlen.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.

Mercure Warszawa Centrum, 24-25 kwietnia 2024