Magazyn Branżowych Inspiracji

Huzar wybiera się na giełdę

Największa sieć niezależnych stacji paliw w Polsce ma ambitne plany rozwoju. Chce mocno rozbudować liczbę placówek, nie tylko pozyskując partnerów, ale również uruchamiając stacje własne. Szykuje się też do wdrożenia systemu informatycznego, który zarządzałby zakupami w całej sieci. Środki spółka zamierza pozyskać z giełdy oraz funduszy unijnych.

Jak tłumaczy Ireneusz Jabłonowski, prezes Huzara, spółka ogłosiła właśnie nową strategię. – Naszym celem jest umocnienie się na rynkach lokalnych. Chcemy osiągnąć ten cel poprzez optymalizację i rozwój sieci. Obecnie pod logo Huzar działa około 90 stacji paliw. Liczymy, że ich liczba wkrótce mocno wzrośnie – mówi nam Ireneusz Jabłonowski.

O ile? W spółce nie ukrywają, że zależy im na zwiększeniu dotychczasowej dynamiki. – Do tej pory wzrastaliśmy w tempie 10-20 obiektów rocznie, ale zakładamy, że – jeśli uda nam się pozyskać odpowiednie środki finansowe – dynamika przyrostu sieci przekroczy 20 stacji – tłumaczy prezes Huzara. Według niego pieniądze na rozwój mogą pochodzić z giełdowego debiutu.

– Mamy zamiar upublicznić spółkę. Kiedy? Na takie precyzyjne deklaracje jest zbyt wcześnie. Spodziewam się, że debiut na giełdzie nastąpi w ciągu najbliższych pięciu lat. Jeszcze nie wybraliśmy parkietu, na którym chcemy się pojawić. Jesteśmy w trakcie rozmów z doradcą i dopiero później zdecydujemy, czy wejdziemy na GPW, czy też na NewConnect – zdradza nasz rozmówca.

Choć Huzar nie jest typową siecią franczyzową gromadzi właścicieli prywatnych stacji skupionych pod jednym logo. Działa na zasadzie dobrowolnego zrzeszenia. Huzar zamierza jednak nieco zmienić dotychczasowy format prowadzenia biznesu.

– Planujemy jednak, m.in. pozyskując środki z emisji akcji, budowę stacji własnych lub dzierżawę takich obiektów – wyjaśnia Ireneusz Jabłonowski. Jak podkreśla teraz spółka skupia się jednak na wdrożeniu nowych standardów obsługi klientów oraz wzmocnieniu potencjału stacji.

– Kluczowa jest informatyzacja naszej sieci. Stacje spięte są już w ramach jednego, własnego programu lojalnościowego. Planujemy jednak stworzenie wspólnego mechanizmu zamówień dla stacji w ramach jednego systemu informatycznego – zaznacza Ireneusz Jabłonowski - staramy się o dofinansowanie tej inwestycji ze środków unijnych. – Liczymy, że program ten ruszy jeszcze w tym roku – dodaje prezes Huzara.

Pierwsza stacja testowa w barwach Huzar powstała w 2005 roku. Od 2006 roku rozpoczęto nabór uczestników do sieci. Sposób funkcjonowania, zbliżony do sieci Delfin, związanej ze Stowarzyszeniem Niezależnych Operatorów Stacji Paliw, miał być alternatywą do sieci franczyzowych. Operatorzy Huzara zachowują niezależność firmy, sami decydują o zakupach. Współpraca w ramach sieci nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań finansowych.

Więcej w kategorii

Płocki koncern podzieli się zyskiem

Płocki koncern podzieli się zyskiem

Zarząd Orlenu prawdopodobnie będzie rekomendował, by część zysku netto za 2023 rok przeznaczyć na dywidendę. W trakcie konferencji dotyczącej wyników za IV kwartał 2023 r. dyrektor wykonawczy Orlenu Michał Perlik poinformował, że może to być 4,15 zł na akcję.

Możliwa rewizja strategii Orlenu

Możliwa rewizja strategii Orlenu

Pełniący obowiązki prezesa Orlenu Witold Literacki powiedział w czwartek, że nowy zarząd koncernu dokona przeglądu obecnie obowiązującej strategii grupy do 2030 roku i zdecyduje czy powinny być w niej wprowadzone korekty.

Przyszłość małego atomu Orlenu

Przyszłość małego atomu Orlenu

W czwartek w Sejmie wiceminister klimatu i środowiska Miłosz Motyka powiedział, że trwa audyt decyzji podejmowanych przez ministerstwo klimatu w sprawie projektu jądrowego spółki Orlenu i Synthosu - OSGE.

Czy Orlen może obniżyć ceny paliw?

Czy Orlen może obniżyć ceny paliw?

W czwartek podczas konferencji prasowej premier Donald Tusk powiedział, że do końca marca powinny być odpowiedzi, jakie działania są możliwe w obrębie Orlenu, aby ceny paliwa były niższe niż obecnie.

Wiadomości e-petrol.pl

Subskrybuj codzienne informacje z rynku paliw

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informujemy, że:

  • Administratorem danych osobowych jest Information Market S.A. z siedzibą we Wrocławiu (53-613), przy ul. Stacyjnej 1/51.
  • Inspektorem ochrony danych w Information Market S.A. jest Magdalena Robak (71 787 69 69, iod @ informationmarket.pl).
  • Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie: art. 6 pkt 1b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie dotyczącym otrzymywania newslettera.
  • Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą jedynie podmioty, z którymi Information Market S.A. zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych.
  • Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane ani do państwa trzeciego, ani do organizacji międzynarodowej.
  • Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez administratora do czasu wypisania się przez Panią/Pana z newslettera, a w przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych do czasu cofnięcia zgody na kontakt danym kanałem komunikacji.
  • Posiada Pani/Pan prawo dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w celach marketingowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
  • Posiada Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu otrzymywania newslettera oraz w celach marketingowych, jeśli wyraził(a) Pani/Pan zgodę na kontakt w celach marketingowych danym kanałem komunikacji.