Forum Paliw Gazowych 26-27 kwietnia 2023 r.

Huzar wybiera się na giełdę

Największa sieć niezależnych stacji paliw w Polsce ma ambitne plany rozwoju. Chce mocno rozbudować liczbę placówek, nie tylko pozyskując partnerów, ale również uruchamiając stacje własne. Szykuje się też do wdrożenia systemu informatycznego, który zarządzałby zakupami w całej sieci. Środki spółka zamierza pozyskać z giełdy oraz funduszy unijnych.

Huzar wybiera się na giełdę
Jak tłumaczy Ireneusz Jabłonowski, prezes Huzara, spółka ogłosiła właśnie nową strategię. – Naszym celem jest umocnienie się na rynkach lokalnych. Chcemy osiągnąć ten cel poprzez optymalizację i rozwój sieci. Obecnie pod logo Huzar działa około 90 stacji paliw. Liczymy, że ich liczba wkrótce mocno wzrośnie – mówi nam Ireneusz Jabłonowski.

O ile? W spółce nie ukrywają, że zależy im na zwiększeniu dotychczasowej dynamiki. – Do tej pory wzrastaliśmy w tempie 10-20 obiektów rocznie, ale zakładamy, że – jeśli uda nam się pozyskać odpowiednie środki finansowe – dynamika przyrostu sieci przekroczy 20 stacji – tłumaczy prezes Huzara. Według niego pieniądze na rozwój mogą pochodzić z giełdowego debiutu.

– Mamy zamiar upublicznić spółkę. Kiedy? Na takie precyzyjne deklaracje jest zbyt wcześnie. Spodziewam się, że debiut na giełdzie nastąpi w ciągu najbliższych pięciu lat. Jeszcze nie wybraliśmy parkietu, na którym chcemy się pojawić. Jesteśmy w trakcie rozmów z doradcą i dopiero później zdecydujemy, czy wejdziemy na GPW, czy też na NewConnect – zdradza nasz rozmówca.

Choć Huzar nie jest typową siecią franczyzową gromadzi właścicieli prywatnych stacji skupionych pod jednym logo. Działa na zasadzie dobrowolnego zrzeszenia. Huzar zamierza jednak nieco zmienić dotychczasowy format prowadzenia biznesu.

– Planujemy jednak, m.in. pozyskując środki z emisji akcji, budowę stacji własnych lub dzierżawę takich obiektów – wyjaśnia Ireneusz Jabłonowski. Jak podkreśla teraz spółka skupia się jednak na wdrożeniu nowych standardów obsługi klientów oraz wzmocnieniu potencjału stacji.

– Kluczowa jest informatyzacja naszej sieci. Stacje spięte są już w ramach jednego, własnego programu lojalnościowego. Planujemy jednak stworzenie wspólnego mechanizmu zamówień dla stacji w ramach jednego systemu informatycznego – zaznacza Ireneusz Jabłonowski - staramy się o dofinansowanie tej inwestycji ze środków unijnych. – Liczymy, że program ten ruszy jeszcze w tym roku – dodaje prezes Huzara.

Pierwsza stacja testowa w barwach Huzar powstała w 2005 roku. Od 2006 roku rozpoczęto nabór uczestników do sieci. Sposób funkcjonowania, zbliżony do sieci Delfin, związanej ze Stowarzyszeniem Niezależnych Operatorów Stacji Paliw, miał być alternatywą do sieci franczyzowych. Operatorzy Huzara zachowują niezależność firmy, sami decydują o zakupach. Współpraca w ramach sieci nie pociąga za sobą żadnych zobowiązań finansowych.

XVI Spotkanie Branży Paliwowej
Pozostałe aktualności
Coraz więcej stacji z logo Orlenu w Niemczech

Coraz więcej stacji z logo Orlenu w Niemczech

PKN Orlen w czwartek na Twitterze podał, że w Trewirze uruchomiono już dziesiątą w Niemczech stację paliw z szyldem Orlen.

Rekord eksportu ropy z Iranu

Rekord eksportu ropy z Iranu

Eksport ropy z Iranu wzrósł do najwyższego poziomu od dwóch lat, przekraczając w zeszłym miesiącu 1,3 miliona baryłek dziennie. Poinformował o tym irański minister gospodarki i finansów Ehsan Khanduzi.

Uzupełnienie strategicznych rezerw ropy zajmie Stanom Zjednoczonym kilka lat

Uzupełnienie strategicznych rezerw ropy zajmie Stanom Zjednoczonym kilka lat

Stanom Zjednoczonym potrzebne będzie kilka lat, aby uzupełnić strategiczne rezerwy ropy naftowej, które uległy zmniejszeniu w wyniku interwencji surowcowych — powiedziała sekretarz ds. energii Jennifer Granholm.

We Francji na stacjach zaczyna brakować paliwa

We Francji na stacjach zaczyna brakować paliwa

Akcja protestacyjna, która zakłóciła pracę francuskich rafinerii, spowodowała, że niektórym stacjom benzynowym brakuje paliwa. Protesty uderzyły także w terminale skroplonego gazu ziemnego (LNG), dostawy energii i konserwację reaktorów jądrowych. Francuskie lotniska także już zaczynają obawiać się o zapasy paliwa lotniczego.

Mały atom - umowa na SMR w Polsce zawarta w Waszyngtonie

Mały atom - umowa na SMR w Polsce zawarta w Waszyngtonie

PKN Orlen podał w komunikacie, że jego spółka Orlen Synthos Green Energy jest coraz bliżej budowy pierwszych małych reaktorów jądrowych (tzw. SMR-ów) w Polsce.

Pełne magazyny diesla w Azji

Pełne magazyny diesla w Azji

W ostatnich tygodniach wyraźnie wzrosły zapasy azjatyckiego oleju napędowego, ponieważ tamtejsze rafinerie nie są w stanie eksportować go na rynki położone na wschód od Suezu, dodatkowo mają też mniejsze możliwości eksportu paliwa do Afryki, bowiem muszą tam konkurować z dostawami z Rosji.