Statoil wyłącznym dystrybutorem polskich benzyn lotniczych w Skandynawii
2013-11-26 12:43 | e-petrol.pl/BPUPod koniec października br. Statoil Aviation i Warter Aviation podpisały list intencyjny będący porozumieniem o współpracy w dziedzinie sprzedaży i promocji benzyn lotniczych wytwarzanych przez OBR Płock na rynku skandynawskim. Miesiąc później, podczas konferencji prasowej w Polsce, partnerzy podpisali umowę o ustanowieniu partnerstwa.

Współpraca między firmami ma na celu
dystrybucję i promocję benzyn lotniczych produkowanych przez OBR Płock na
rynkach Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji.
- Obecnie Statoil dostarcza paliwa do silników odrzutowych JETA1 na 83 lotniska w Skandynawii. Na większość z nich dostarczane są lub będą również paliwa typu Avgas - powiedział Thorbjörn Larsson, wiceprezes Statoil Fuel & Retail Aviation. - Produkty OBR Płock zostały wysoko ocenione pod względem jakości i bezpieczeństwa ekologicznego, co zaowocowało chęcią wprowadzenia ich na rynek skandynawski.
Statoil posiada ponad 50-proc. udziału w zaopatrzeniu rynku w Skandynawii i rozpoczął starania o rozwinięcie sprzedaży na terenie Finlandii (zarówno paliw Avgas jak i JETA1). W większości krajów sprzedaje paliwa bezpośrednio i tylko na kilku wybranych rynkach korzysta z pośredników. Szansy rozwoju upatruje w rozwijaniu siatki sprzedaży paliw bezołowiowych typu UL 91 (na terenie Skandynawii paliwa bezołowiowe są obłożone mniejszymi podatkami). Ich zwiększona dystrybucja nie będzie się jednak opierała na budowaniu czy wynajmowaniu nowych stacji. Wykorzystywane będą przystosowywane do tego celu, dotychczas istniejące stacje paliw lotniczych.
W 2000 roku rafineria OBR w Płocku
rozpoczęła produkcję benzyn lotniczych. Dwanaście lat później firma dołączyła
do grupy kapitałowej Warter. Obecnie jej produkty dostarczane są pod nową marką
Warter Aviation na rynki 72 krajów, gdzie zaopatrują ponad 500 klientów
detalicznych i hurtowych. Czołówkę sprzedaży Warter Aviation stanowią cztery
produkty - nowoczesne paliwo do silników tłokowych Avgas 100 LL oraz bardziej
przyjazne środowisku UL 91 i UL 85. Firma oferuje także specjalne paliwo do
starszego typu samolotów wykorzystywanych na terenie Rosji (B 91/115). Zdaniem Kamila Skorupskiego, Dyrektora Zarządzającego Warter Aviation Europe podstawą
sukcesu rynkowego firmy jest pełna gama oferty transportowej sprzedawanych
produktów: - Jesteśmy jedynym producentem paliw w Europie, który jest w
stanie dostarczyć paliwo w beczkach do każdego odbiorcy.
Silnym wsparciem sprzedaży jest stała współpraca z lotniskami i aeroklubami, do których firma jest w stanie dostarczyć również stacje paliw (cztery stacje tego typu są planowane na terenie Polski).Jak podkreślił przedstawiciel firmy, przez rok udało się stworzy markę, która jest rozpoznawana na całym świecie, nie tylko w Europie.
Pierwsze duże dostawy produktów Warter Aviation na rynek skandynawski rozpoczną się w niedługim czasie (zamówienia pilotażowe zrealizowano już dla Grenlandii, Wysp Owczych i Danii). Kontrakt między firmami opiera się na pełnym partnerstwie. - “Marka Statoil będzie firmowała sprzedaż, ale będzie też mocno uwidocznione, że producentem paliw jesteśmy my” - podkreśla Warter Aviation. Po sukcesach na rynku europejskim, następnym celem strategicznym firmy staną się Chiny.
Polecamy

Negocjacje w sprawie kwot wydobywczych trwają do ostatniej chwili
Spotkanie OPEC+ nie zostanie przełożone po raz drugi, ale negocjacje w sprawie produkcji uczestników OPEC+ na przyszły rok są trudne.
2023-11-30 / 09:49 | Ze świata

Indie pokrywają jedną trzecią zapotrzebowania UE na diesel
W listopadzie Unia Europejska zwiększy zakupy indyjskiego oleju napędowego do 305 tys. baryłek dziennie. Jednocześnie kraje UE ograniczyły import z USA, Turcji i Arabii Saudyjskiej.
2023-11-29 / 09:25 | Ze świata

Szef OPEC oskarża MAE o oczernianie przemysłu paliw kopalnych
W poniedziałek Sekretarz generalny OPEC Haitham Al Ghais oskarżył Międzynarodową Agencję Energetyczną (MAE) o oczernianie przemysłu naftowego.
2023-11-28 / 09:47 | Ze świata
Raport - Polski Rynek Paliw 2022/2023
Rynek paliw Polsce w latach 2022 i 2023 przechodził dynamiczne zmiany, dlatego w najnowszej edycji Raportu przygotowaliśmy zestawienie najważniejszych informacji, analiz cenowych i prognoz na rok 2024.
Pozostałe aktualności

Diesel z Indii zastępuje rosyjskie paliwo
Zakaz eksportu oleju napędowego z Rosji wpłynął w październiku na dostawy tureckie. Wielkość rosyjskiego eksportu do Turcji spadła o 21 proc., czyli do najniższego poziomu od lutego.
2023-11-30 / 09:57 | Ze świata

Pentagon uważa, że to nie Huti porwało tankowiec
Dwa dni po tym, jak rozeszła się wiadomość, że przedstawiciele Huti w Jemenie próbowali przejąć powiązany z Izraelem tankowiec, co wydawało się szczególnym rodzajem eskalacji konfliktu, Pentagon odrzucił tę teorię.
2023-11-30 / 09:47 | Ze świata

Rijad chce wesprzeć Teheran
Arabia Saudyjska zwróciła się do Iranu z ofertą zacieśnienia współpracy i inwestycji w jego gospodarkę dotkniętą sankcjami, jeśli Republika Islamska powstrzyma swoich regionalnych pełnomocników przed przekształceniem wojny między Izraelem a Hamasem w szerszy konflikt, podała agencja Bloomberg.
2023-11-30 / 09:31 | Ze świata

Dostawy kazachskiej ropy do Niemiec będą większe
Kaztransoil zapowiedział, że do końca listopada wyśle do Niemiec więcej ropy niż planowano – nie 100 tys. ton, ale 154 tys. ton.
2023-11-30 / 09:30 | Ze świata