Statoil wyłącznym dystrybutorem polskich benzyn lotniczych w Skandynawii
2013-11-26 12:43 | e-petrol.pl/BPUPod koniec października br. Statoil Aviation i Warter Aviation podpisały list intencyjny będący porozumieniem o współpracy w dziedzinie sprzedaży i promocji benzyn lotniczych wytwarzanych przez OBR Płock na rynku skandynawskim. Miesiąc później, podczas konferencji prasowej w Polsce, partnerzy podpisali umowę o ustanowieniu partnerstwa.

Współpraca między firmami ma na celu
dystrybucję i promocję benzyn lotniczych produkowanych przez OBR Płock na
rynkach Danii, Finlandii, Norwegii i Szwecji.
- Obecnie Statoil dostarcza paliwa do silników odrzutowych JETA1 na 83 lotniska w Skandynawii. Na większość z nich dostarczane są lub będą również paliwa typu Avgas - powiedział Thorbjörn Larsson, wiceprezes Statoil Fuel & Retail Aviation. - Produkty OBR Płock zostały wysoko ocenione pod względem jakości i bezpieczeństwa ekologicznego, co zaowocowało chęcią wprowadzenia ich na rynek skandynawski.
Statoil posiada ponad 50-proc. udziału w zaopatrzeniu rynku w Skandynawii i rozpoczął starania o rozwinięcie sprzedaży na terenie Finlandii (zarówno paliw Avgas jak i JETA1). W większości krajów sprzedaje paliwa bezpośrednio i tylko na kilku wybranych rynkach korzysta z pośredników. Szansy rozwoju upatruje w rozwijaniu siatki sprzedaży paliw bezołowiowych typu UL 91 (na terenie Skandynawii paliwa bezołowiowe są obłożone mniejszymi podatkami). Ich zwiększona dystrybucja nie będzie się jednak opierała na budowaniu czy wynajmowaniu nowych stacji. Wykorzystywane będą przystosowywane do tego celu, dotychczas istniejące stacje paliw lotniczych.
W 2000 roku rafineria OBR w Płocku
rozpoczęła produkcję benzyn lotniczych. Dwanaście lat później firma dołączyła
do grupy kapitałowej Warter. Obecnie jej produkty dostarczane są pod nową marką
Warter Aviation na rynki 72 krajów, gdzie zaopatrują ponad 500 klientów
detalicznych i hurtowych. Czołówkę sprzedaży Warter Aviation stanowią cztery
produkty - nowoczesne paliwo do silników tłokowych Avgas 100 LL oraz bardziej
przyjazne środowisku UL 91 i UL 85. Firma oferuje także specjalne paliwo do
starszego typu samolotów wykorzystywanych na terenie Rosji (B 91/115). Zdaniem Kamila Skorupskiego, Dyrektora Zarządzającego Warter Aviation Europe podstawą
sukcesu rynkowego firmy jest pełna gama oferty transportowej sprzedawanych
produktów: - Jesteśmy jedynym producentem paliw w Europie, który jest w
stanie dostarczyć paliwo w beczkach do każdego odbiorcy.
Silnym wsparciem sprzedaży jest stała współpraca z lotniskami i aeroklubami, do których firma jest w stanie dostarczyć również stacje paliw (cztery stacje tego typu są planowane na terenie Polski).Jak podkreślił przedstawiciel firmy, przez rok udało się stworzy markę, która jest rozpoznawana na całym świecie, nie tylko w Europie.
Pierwsze duże dostawy produktów Warter Aviation na rynek skandynawski rozpoczną się w niedługim czasie (zamówienia pilotażowe zrealizowano już dla Grenlandii, Wysp Owczych i Danii). Kontrakt między firmami opiera się na pełnym partnerstwie. - “Marka Statoil będzie firmowała sprzedaż, ale będzie też mocno uwidocznione, że producentem paliw jesteśmy my” - podkreśla Warter Aviation. Po sukcesach na rynku europejskim, następnym celem strategicznym firmy staną się Chiny.
Więcej w kategorii

Kto może zostać prezesem URE?
Trwa kolejna próba wyłonienia nowego prezesa Urzędu Regulacji Energetyki. Jak podał serwis rp.pl, choć kadencja obecnego szefa URE, Rafała Gawina, zakończyła się w lipcu 2024 roku, nadal pełni on swoją funkcję ze względu na brak rozstrzygnięć w dotychczasowych konkursach.
2025-06-12 08:54 | Z kraju

Kolejne inwestycje w morską energetykę wiatrową
Grupa Orlen, poprzez swoją spółkę Orlen Neptun, oficjalnie otworzyła w Świnoujściu pierwszy w Polsce terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych.
2025-06-11 09:51 | Z kraju

Lublin stawia na wodór
Jak podała Polska Agencja Prasowa, naukowcy z Politechniki Lubelskiej będą wspierać produkcję wodoru na potrzeby miejskiego transportu w mieście.
2025-06-11 09:48 | Z kraju

Orlen Aviation krajowy rynek traktuje priorytetowo
Jak podał „Puls Biznesu”, Orlen Aviation – największy operator paliwa lotniczego w Polsce – wziął udział w pierwszym zagranicznym przetargu, jednak kluczowym kierunkiem rozwoju pozostaje dla spółki rynek krajowy.
2025-06-11 09:46 | Z kraju
Polecamy

Ropa naftowa drożeje o ponad 9 proc. po ataku Izraela na Iran
Ceny ropy naftowej gwałtownie wzrosły w piątkowy poranek po izraelskim ataku na irańskie obiekty wojskowe i nuklearne – podała agencja Reutera. Po godzinie 8:00 ropa Brent podrożała o 6,29 USD (9,07 proc.) do 75,65 USD za baryłkę, osiągając maksimum wynoszące 78,50 USD.
2025-06-13 / 09:42 | Ze świata

Orlen zwiększa możliwości importu i magazynowania LPG
Spółka Orlen Paliwa zakończyła rozbudowę w Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie, znacząco zwiększając jego możliwości operacyjne i magazynowe. Inwestycja, której wartość przekroczyła 150 mln zł, pozwoliła na zwiększenie zdolności przeładunkowych terminalu z 250 tys. do 400 tys. ton LPG rocznie, czyli o blisko 65 proc. Pojemność magazynowa wzrosła dwukrotnie – do 8,7 tys. m sześc.
2025-06-13 / 09:36 | Rynek LPG