MOYA stacje paliw dopasowane do Twoich potrzeb!

Wiosna 2013 roku może zmienić wysokość prowizji od płatności kartami płatniczymi

Trwają prace nad senackim projektem regulacji, która trwale odmieni wysokość opłaty interchange ponoszonej przez polskich przedsiębiorców-akceptantów kart płatniczych. Uchwalenie odnośnych zapisów zaproponowanych w projekcie Ustawy o zmianie ustawy o usługach płatniczych zapewne przyczyni się do rozwoju obrotu bezgotówkowego.

Wiosna 2013 roku może zmienić wysokość  prowizji od płatności kartami płatniczymi
W kwietniu br. pod obrady senackiej Komisji Budżetu i Finansów Publicznych trafił projekt “Zielonej Księgi” przygotowany przez Komisję Europejską. Dokument miał zainicjować wielkokierunkową debatę na temat integracji systemu płatności przy pomocy kart płatniczych w krajach UE. Projekt kładł nacisk na fakt braku systemowego uporządkowania rynku Unii Europejskiej w zakresie płatności bezgotówkowych. Rezultatem tego stanu był brak możliwości odparcia praktyk monopolistycznych, prowadzących m.in. do utrzymywania wygórowanych opłat zniechęcających do akceptacji płatności z użyciem kart płatniczych. Pojawienie się debaty wokół projektu KE zbiegło się z intensyfikacją działań polskich przedsiebiorców i reprezentantów organizacji branżowych - członków i sympatyków Fundacji Obrotu Rozwoju Bezgotówkowego. Zgodnie z zapowiedziami Komisji Budżetu i Finansów przygotowany został projekt ustawy zawierający regulacje dotyczące  wysokość opłaty interchange. Projekt ten trafi pod głosowanie wobec fiaska ponawianych prób porozumienia zainteresowanych stron (tj. reprezentacji środowiska akceptantów, banków oraz orgaznizacji Visa i MasterCard). Zaproponowana nowelizacja przewiduje wprowadzenie stopniowego obniżania poziomu opłaty interchange aż do osiągnięcia 0,5 proc. wartości transakcji w roku 2016 (obecnie to 1,7 proc.). Ta bardzo oczekiwana regulacja ma szanse wejść w życie już w I kwartale 2013 r. i trwale zmienić oblicze handlu w Polsce. Na ograniczenia rozwojowe tego obszaru, których winna jest nadzwyczaj u nas wygórowana opłata interchange, wskazują m.in. wyniki badania przedsiebiorstw przeprowadzone z inicjatywy FROB. Uzyskane dane sugerują wprost, iż wysoki poziom wspomnianej opłaty skutkuje niechęcią wobec przyjmowania opłat wykonywanych kartami płatniczymi. Zjawisko to – zwłaszcza w odniesieniu do drobnego handlu i usług – czyni obrót gotówkowy dominującym i bardziej pożądanym, mimo iż niesie za sobą znaczne ograniczenia konkurencyjne.

Jakość, pewność i dywersyfikacja dostaw gazu
Pozostałe aktualności
Coraz więcej stacji z logo Orlenu w Niemczech

Coraz więcej stacji z logo Orlenu w Niemczech

PKN Orlen w czwartek na Twitterze podał, że w Trewirze uruchomiono już dziesiątą w Niemczech stację paliw z szyldem Orlen.

Rekord eksportu ropy z Iranu

Rekord eksportu ropy z Iranu

Eksport ropy z Iranu wzrósł do najwyższego poziomu od dwóch lat, przekraczając w zeszłym miesiącu 1,3 miliona baryłek dziennie. Poinformował o tym irański minister gospodarki i finansów Ehsan Khanduzi.

Uzupełnienie strategicznych rezerw ropy zajmie Stanom Zjednoczonym kilka lat

Uzupełnienie strategicznych rezerw ropy zajmie Stanom Zjednoczonym kilka lat

Stanom Zjednoczonym potrzebne będzie kilka lat, aby uzupełnić strategiczne rezerwy ropy naftowej, które uległy zmniejszeniu w wyniku interwencji surowcowych — powiedziała sekretarz ds. energii Jennifer Granholm.

We Francji na stacjach zaczyna brakować paliwa

We Francji na stacjach zaczyna brakować paliwa

Akcja protestacyjna, która zakłóciła pracę francuskich rafinerii, spowodowała, że niektórym stacjom benzynowym brakuje paliwa. Protesty uderzyły także w terminale skroplonego gazu ziemnego (LNG), dostawy energii i konserwację reaktorów jądrowych. Francuskie lotniska także już zaczynają obawiać się o zapasy paliwa lotniczego.

Mały atom - umowa na SMR w Polsce zawarta w Waszyngtonie

Mały atom - umowa na SMR w Polsce zawarta w Waszyngtonie

PKN Orlen podał w komunikacie, że jego spółka Orlen Synthos Green Energy jest coraz bliżej budowy pierwszych małych reaktorów jądrowych (tzw. SMR-ów) w Polsce.

Pełne magazyny diesla w Azji

Pełne magazyny diesla w Azji

W ostatnich tygodniach wyraźnie wzrosły zapasy azjatyckiego oleju napędowego, ponieważ tamtejsze rafinerie nie są w stanie eksportować go na rynki położone na wschód od Suezu, dodatkowo mają też mniejsze możliwości eksportu paliwa do Afryki, bowiem muszą tam konkurować z dostawami z Rosji.